Verzekering van je drumstel

Gestart door Erik, feb 02, 2012, 09:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Erik

Zelf heb ik mijn drumstel nooit verzekerd, omdat ik altijd een zeer goedkope kit had. Nu heb ik sinds een aantal maanden een drumstel dat toch wat kostbaarder is en ik wil dat graag verzekeren. Als we in de (nabije) toekomst gaan optreden zal mijn kit toch vaker versleept worden al dan niet door mijzelf. Dit verhoogt het risico op diefstal en blijvend 'letsel' aan mijn dierbare drumstel.

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met verzekeringen? Hoe hebben jullie dat gedaan met je eigen kit en hoe geef je de waarde aan van je drumstel als ie tweedehands is? Zijn er nog prijsverschillen tussen de verzekeraars?

Tnx!
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Fibesman

Op het vorige forum is al eens een discussie geweest over het verzekeren van een drumstel. Als ik me goed herinner werd het zo duur dat het helemaal niet efficiënt was en waren er heel veel voorwaarden aan verbonden. Sowieso zou ik aanraden kritisch te kijken naar verzekeringen. Ik kende bijvoorbeeld iemand die een reisverzekering had afgesloten omdat ze met oud en nieuw het land uit ging maar later bleek dat er tijdens de jaarwisseling niets gedekt werd  8)7

Dribbel

Ik heb mijn apparatuur en drumkit apart genoemd ik de inboedelverzekering, als een meerwaarde in de verzekering.
Zolang ie thuis staat heb ik geen problemen dus. :Y
Ik heb er ook wel eens naar gekeken en gehoord.
En dat is eigenlijk dezelfde ervaring die Tanco al genoemd heeft.
Ja het zou eventueel bij sommige verzekeraars wel kunnen.......maaaaarrr: De prijs die je voor je verzekering gaat betalen is belachelijk! :F
Ik heb alles bij 1 verzekeraar lopen, en zal binnenkort een vragen; als ik mijn drumstel in mijn auto vervoer en ik zou een aanrijding krijgen waarbij ik ook schade heb aan mijn slagwerk of het dan nog enigzins meeverzekerd is?.... :?
Yamaha recording & sabian

Robert-Jan

Inderdaad..

Zo was er ook eentje waarvan iets werd gestolen en in de kleine lettertjes stond dat men niet gedekt was op risicovolle locaties..oa ..de kroeg.. :N
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Thuis valt het drumstel gewoon onder de inboedelverzekering. Da's het makkelijke deel :).

Mocht je de premie willen weten, ga dan naar muziekpolis.nl daar kan je een premieberekening uitvoeren. Voor een drumstel van €3000 betaal je dan ca €90/jaar. De voorwaarden kan je ook inzien op hun site.

Ik heb geen aandelen :).

Marty-B

Als je drumstel bij iemand anders in huis staat, valt ie dan onder de inboedel van de betreffende huis eigenaar? De oefenruimte van mijn band is namelijk in de kelder van een van onze bandleden, wil daar me drumstel permanent laten staan.

Erik

Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb helaas mijn kit niet thuis staan, dat zou het makkelijker maken. Juist omdat ik mijn drumstel in een opslaghok bij onze repetitieruimte heb staan is het risico op diefstal of vandalisme een stuk groter.

Ik heb mijn drumstel tweedehands gekocht voor 750 euro. Maar een Tama Rockstar DX van Fillipijns mahoniehout is nauwelijks meer te krijgen lijkt me. Moet je deze dan hoger 'taxeren' vanwege het feit dat het moeilijk te vervangen is bij diefstal of juist minder hoog, omdat het een tweedehands is?

Via muziekpolis.nl zegt ie dat mijn jaarlijkse premie ongeveer 44 euro is. (2000 euro aanschafwaarde). Dat is dus minder dan 4 euro per maand. Niet erg veel.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul

Ik heb er ooit naar gekeken met mijn oom (assurantiënkantoor). Verzekeren van muziekinstrumenten is lastig en daarom kostbaar. Er zitten veel haken en ogen aan zoals hierboven al gezegd; risicovolle kroegjes worden niet gedekt, diefstal uit de auto wordt alleen vergoed als het drumstel in een aparte afgesloten ruimte lag en het niet van buitenaf zichtbaar was (oftewel: busje met gesloten laadruimte).
En als het gaat om schade ben je ook alleen verzekerd voor schade die de functionaliteit van de kit beïnvloeden. Een dikke kras in de lak valt er dus niet onder, een deuk in je draagrand weer wel.


Hoe het precies zit om een "zeldzame" kit te verzekeren weet ik niet. Als jij 750 euro hebt betaald voor de kit en dat is de marktwaarde, dan zal de verzekeraar niet meer dan 750 euro uitkeren.

Robert-Jan

"b) het onbeheerd achterlaten van de verzekerde zaken buiten de woning;"

Je moet dus even achterhalen wat hier allemaal onder valt..ik kan me voorstellen dat opslag in een repetitiehok hier onder zou kunnen vallen..of ander praltijk voorbeeld..soundcheck gehad spullen staan op t podium ..ok we gaan even eten..komje terug snare weg..sja heb je het dan onbeheerd achtergelaten?
Ik weet niet hoe ze erover denken, maar dat is het onderzoeken wel waard.

Voor wat betreft je vraag over filipijns mahoniehout kan ik heel duidelijk zijn..
Dat heeft geen enkele toegevoegde waarde..filipijns mahonie is een goedkope houtsoort meteen catchy naam..er is gekozen voor die houtsoort omdat het goedkoper is om te produceren, niet omdat je rockstar er opeens stukken beter van klinkt..

Een rockstar koop je op mp voor 500,- een kras meer of minder doet verder niets met de waarde..

Ik snap dat als morgen je complete set gejat wordt dat dat best een bedrag is om op te hoesten voor een nieuwe set..
Maar in het algemeen in het in deze prijsklasse niet intressant om te verzekeren.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix


Als je drumstel bij iemand anders in huis staat, valt ie dan onder de inboedel van de betreffende huis eigenaar? De oefenruimte van mijn band is namelijk in de kelder van een van onze bandleden, wil daar me drumstel permanent laten staan.


In mijn polis wordt een drumstel van een ander bij mij thuis wel gedekt. De inboedelverzekering moet wel voldoende dekking bieden, als je onderverzekerd bent heb je een probleem. Maar goed dat geldt dan ook voor de rest van de spullen.

Marty-B

Oke bedankt, zal wel even nagaan of die gene zijn verzekering voldoende dekking biedt.

Dribbel

#11
feb 02, 2012, 12:23 Last Edit: feb 02, 2012, 13:28 by Dribbel

"b) het onbeheerd achterlaten van de verzekerde zaken buiten de woning;"

Je moet dus even achterhalen wat hier allemaal onder valt..ik kan me voorstellen dat opslag in een repetitiehok hier onder zou kunnen vallen..of ander praltijk voorbeeld..soundcheck gehad spullen staan op t podium ..ok we gaan even eten..komje terug snare weg..sja heb je het dan onbeheerd achtergelaten?
Ik weet niet hoe ze erover denken, maar dat is het onderzoeken wel waard.



En ik zie nog wel meer kleine dingen...
Op zich een leuke verzekering, voor redelijk geld, als ik niet de nieuwwaarde verzeker....

Ik heb de luxe van 2 yamaha recordings, 1 in de repetitieruimte, die ik ook incidenteel gebruik bij een Jamsessie of zo, en een nieuwere voor mij optredens en de repetitie van mijn andere band.
Samen met de bekkens AA, HH, AAX, HHXen toch een hele lieve duit. ongeveer de nieuwwaarde van samen, met alle kleine meuk meegerekend, op tenminste zo'n 3500 en 4000 per set.

Hoe kijkt de verzekeraar aan tegen 20 keer per jaar optreden?
Is dat semi-prof gebruik, of zoals ik het zie, een particulier die een leuke hobby heeft?
Ik houd er per optreden niet veel over na alle aftrek, en alle kosten meegerekend moet er soms wel geld bij. Dat geeft voor mij niet, maar voor zo'n verzekering misschien wel....

Bij elkaar op geteld komt dit voor mij op een bedrag van particulier op 120 euro per maand, en 200 voor semi-prof...


Yamaha recording & sabian

Fibesman

1200 per jaar? Voor een pak papier en onwil bij moeten uitkeren, bah. Ik zou iets anders doen met dat geld.

Anserini


1200 per jaar? Voor een pak papier en onwil bij moeten uitkeren, bah. Ik zou iets anders doen met dat geld.
Dat geld kun je dan inderdaad nog beter opzij zetten, en als er minder dan 1 keer per jaar iets gejat wordt heb je na een tijd zelf het geld achter de hand om het opnieuw aan te schaffen.

paQ



Voor wat betreft je vraag over filipijns mahoniehout kan ik heel duidelijk zijn..
Dat heeft geen enkele toegevoegde waarde..filipijns mahonie is een goedkope houtsoort meteen catchy naam..er is gekozen voor die houtsoort omdat het goedkoper is om te produceren, niet omdat je rockstar er opeens stukken beter van klinkt..



geheel off-topic, maar ik hoorde gisteren een verhaal, dat in sommige 3e wereld landen geprint kunstsof (met hout patroon) veel te duur is, en ze dus (ja ja) hun best doen om met echt hout imitatieplastic te maken

harmen 18

Ik ben niet thuis in allerlei verzekeringen etc. Maar is het niet mogelijk om dat via je eigen 'rider' te regelen met de organisatie?

Verder is verzekeringen van dat soort spul erg moeilijk volgens mij.

Bijvoorbeeld:

Cd-speler gestolen (pionneer cdj.......) - Bedrag niet hoog genoeg.
Bier, stro, zand, weetikveelwat in Cd-speler - niet aantoonbaar defect, bedrag niet hoog genoeg.


Dat zal dus betekenen dat je hele bekkenset ongeveer van je drumpodium moet vallen wil je dat uitgekeerd krijgen, lijkt me allemaal dus niet echt makkelijk.

paQ

met verzekeren is het vrij eenvoudig:  je verzekert dat gene waarvan het risico vrij groot is dat er wat mis gaat EN je zelf daar de middelen niet toe hebt om schadeloos te stellen.


(dus ziektekosten, woning opstal, WA als je iemand aanrijdt bijv enz enz)
Alle andere verzekeringen zijn per definitie te duur. (telefoonverzekeringen, dekking van je inkomen enz)

Johan

Precies wat Paq zegt. alles wat jezelf kunt betalen bij eventuele vervanging NIET verzekeren.

Hoefnix


1200 per jaar? Voor een pak papier en onwil bij moeten uitkeren, bah. Ik zou iets anders doen met dat geld.

1200 per jaar? Voor een pak papier en onwil bij moeten uitkeren, bah. Ik zou iets anders doen met dat geld.


De site laat de jaarpremie zien. Voor een set(s) van €7.000 betaal je 120 euro of 200 euro (semi-)prof per jaar. Da's toch een stuk minder. Als ik een hele dure set mee zou nemen naar optredens zou ik het overwegen. Nu lekker niet inderdaad.

Karel1975

Aangezien ik alles via interpolis verzekerd heb heb ik hun een jaar geleden eens gebeld.
Er werd mij verteld nadat ik hun de situatie uitgelegd had dat het drumstel onder een buiten de deur verzekering zou vallen.
Deze dekt schade tot 2500 euro en kost geloof ik 6 euro per maand.
Hier valt ook een laptop e.d. onder.
Groeten Karel

paQ

#20
feb 02, 2012, 16:50 Last Edit: feb 02, 2012, 16:51 by paQ
minus afschrijving enz enz
product blijft product blijft product


hoe oud was uw ride al zegt u? 42 jaar?
nee dan is de restwaarde 0



als jij je superzeldzame ride, of stradivarius wilt verzekeren, kom je toch echt op zeer specifieke verzekeringen uit bij bijv AON.

Paintpro

Ik heb mijn hele spul onder de inboedel gezet met een speciale instrumenten verzekering en een verzekering tegen stomheid.
Dat laatste wil zeggen dat als ik bij wijze van spreke op een rondslingerende stok ga staan en hij breekt ik hem vergoed krijg.
Mocht er buitenshuis iets gebeuren met de spullen door andermans fout, gaat het naar zijn of haar WA verzekering.
Mocht ik zelf buiten het huis lomp bezig zijn, werd mij verteld dat ik het moest opgeven alsof het thuis gebeurt was.
Kosten, €6,- voor de instrumenten verzekering [tot 10.000] €6,- voor de lompheid verzekering.

Erik

Bedankt voor de stroom aan ervaringen en informatie. Maar het is nogal verdeeld. Een paar van jullie zeggen: verzekeren. Een paar zeggen van niet. Hebben de niet-verzekeraars slechte ervaringen met het uitkeren na diefstal/schade? Of andersom?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

willem4130

Ik was van plan hier zelf ook even naar te kijken binnenkort.
Iemand ervaringen met een 'kostbaarheden verzekering'?

Hoorde van een drummer dat hij ooit zijn bekkentas naast de auto had laten staan en per ongeluk was weggereden. Alles werd vergoed... Volgens mij betaalde hij enkele euro's per maand.

Zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Animal baars

Ik betaal voor mijn verzekering €96.89 per jaar (verzekerd tot €5.550). Heb 'em afgesloten omdat ik afgelopen zomer ging touren en het risico dan wat groter is met alle andere mensen die met je gear gaan slepen of dat een materialenbus gestolen wordt 's nachts.

Maar ik denk dat m'n verzekering weer stop gezet gaat worden. Hoeveel gebeurd er nou daadwerkelijk met je set? En hoe groot is de kans dat de oefenruimte af fikt (bij mij is dat m'n kerk :+ ) en als je wat laat vallen, is dat je eigen domme schuld en gaat de verzekeraar ook maar een deel uit betalen.

De verzekeraar is trouwens Futurum groep (muziekpolis.nl)

Omhoog