Zelfbouw flightcase voor complete drumkit

Gestart door rammerdebam, jan 20, 2012, 10:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rammerdebam

jan 20, 2012, 10:49 Last Edit: jan 20, 2012, 13:32 by rammerdebam
Ik heb op het oude forum ooit eens een complete handleiding zien staan voor het zelfbouwen van een flightcase waar een complete set in kan.
Let wel, ik wil alle trommels er in kwijt kunnen, ex,snare
Er moet dus plaats zijn voor een base 22x18, toms 10x8, 12x9 en 14x14
Iemand hier ervaringen mee ???
Zijn ergens kant en klare plannen te vinden misschien ??

DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Jappe

Goed uitmeten en nadenken welke afmetingen je wilt dat je case heeft.


op http://flightcase-brico.be/ vind je goede stappenplannen voor het bouwen van een case.



rammerdebam

#2
jan 20, 2012, 14:46 Last Edit: jan 20, 2012, 14:47 by rammerdebam

Goed uitmeten en nadenken welke afmetingen je wilt dat je case heeft.


op http://flightcase-brico.be/ vind je goede stappenplannen voor het bouwen van een case.


Danke je !!!
Daar kan ik wat mee  :)
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

harmen 18

Heb je het al eens eerder gedaan?

Paar tips voor je case:

Kijk naar de breedte van een enkele deur

Maak je case trucksize (58cm breed zonder hoeken) (met wordt dat +/- 60cm)

Denk aan goede wielen en een wielplaat, anders kan je na 2 drempels alsnog je case tillen.


Kijk van te voren wat je er aan kwijt wil en wat ongeveer het kost.

succes.

rammerdebam


Heb je het al eens eerder gedaan?

Paar tips voor je case:

Kijk naar de breedte van een enkele deur

Maak je case trucksize (58cm breed zonder hoeken) (met wordt dat +/- 60cm)

Denk aan goede wielen en een wielplaat, anders kan je na 2 drempels alsnog je case tillen.


Kijk van te voren wat je er aan kwijt wil en wat ongeveer het kost.

succes.


ja, heb in een grijs verleden eens een flightcase gebouwd.
Erg goed gelukt, maar destijds jammer genoeg met inhoud en al afgejat  :?
Tijd voor wat nieuws dus.
Bedankt voor je tips !!!!
Wat bedoel je trouwens met trucksize ?
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

harmen 18

In een normaal vrachtautotje kunnen er dan precies 4 naast elkaar staan zonder dat schuift of je een enorm gat overhoud.

Iets om over na te denken als je hem met licht en geluids vrachtauto mee laat gaan.

Bedenk dan wel dat zij er misschien wel wat minder voorzichtig mee zijn als jij zelf

zorg ook dat de inhoud niet alsnog beschadigd doordat er niet voldoende schuim etc. in zit.


Bezuinigen heeft weinig nut, wordt later anders weer duur investeren.

rammerdebam


In een normaal vrachtautotje kunnen er dan precies 4 naast elkaar staan zonder dat schuift of je een enorm gat overhoud.

Iets om over na te denken als je hem met licht en geluids vrachtauto mee laat gaan.

Bedenk dan wel dat zij er misschien wel wat minder voorzichtig mee zijn als jij zelf

zorg ook dat de inhoud niet alsnog beschadigd doordat er niet voldoende schuim etc. in zit.


Bezuinigen heeft weinig nut, wordt later anders weer duur investeren.



aaah,o.k.
Inderdaad handig ja.
En nee, ik ga er zeker niet op bezuinigen, er gaat immers een dure kit in (mijn trouwe DW :-))
Heb je verder noch dingen waarvan je zegt, als je toch aan het bouwen bent, denk dan meteen ook even daarom ????
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

harmen 18

Ik weet hiet hoe je het je bedacht had, maar maak de vakken niet veel te groot, (en niet te klein natuurlijk) want dan gaat het schuiven/rollen en beschadigd het nog, ook bij een schuimlaag is dat mogelijk.

Je hebt bij de kleinere toms toch plek over, als je de bassdrum in dezelfde case wil doen. Kijk hoe groot dat vak wordt en bedenk er wat leukts voor (stokkentas, Misschien zelfs snare, stemsleutels, (rack)klemmen, standaards)

Gaat wel een aardig groot kistje worden als je alles bij elkaar in gaat doen, maar hij wordt voor jouw, dus gewoon zelf weten.

Dribbel

zo'n grote kist is toch niet meer handelbaar.
Speel je in alleen grote clubs of zo?
Cafe's en kleinere zalen hebben echt niet die ruimte backstage.....

Of bouw je een podium waar je kit in kan blijven staan, voor de grotere optredens.
Ik neem aan dat het nog enigsinds te beuren moet zijn en dat het door een deur heen past.

Met mijn kit moet ik met mijn hoezen en een hardware tas totaal 7 keer sjouwen.
En het past in elke auto,maar ik rijd altijd zelf. Met koffers idem....Ik vind dat best wel te doen...

Hoeveel spendeer je aan hout, beleg, schuim en verf?(uren)
Yamaha recording & sabian

rammerdebam

#9
jan 22, 2012, 17:53 Last Edit: jan 22, 2012, 17:53 by rammerdebam

zo'n grote kist is toch niet meer handelbaar.
Speel je in alleen grote clubs of zo?
Cafe's en kleinere zalen hebben echt niet die ruimte backstage.....

Of bouw je een podium waar je kit in kan blijven staan, voor de grotere optredens.
Ik neem aan dat het nog enigsinds te beuren moet zijn en dat het door een deur heen past.

Met mijn kit moet ik met mijn hoezen en een hardware tas totaal 7 keer sjouwen.
En het past in elke auto,maar ik rijd altijd zelf. Met koffers idem....Ik vind dat best wel te doen...

Hoeveel spendeer je aan hout, beleg, schuim en verf?(uren)


Ja, we spelen over het algemeen alleen in grotere zalen en op open airs.
Dat moet dus niet zo`n  probleem zijn.
Kijk, een flightcase die ik kan omtoveren naar podium zou natuurlijk helemaal geweldig zijn  :)

Kosten spelen niet de hoofdrol bij dit project.
Het moet gewoon goed, en stevig zijn.
Daarnaast natuurlijk realiseerbaar  :)
En tja, uren ............... heb ik noch niet groots over nagedacht, maar dat moet naast mijn job zeker haalbaar zijn.

DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

dunDaan

#10
jan 23, 2012, 15:03 Last Edit: jan 23, 2012, 15:04 by dunDaan
In aanvulling op de rest:
Wanneer je je kit afbreekt om 'm in de flightcase(s) te doen is het handig om de kisten zo in te richten dat je hetgeen wat je als eerste nodig hebt met opbouwen ook als eerste tegen komt (dus ketels onderin, daarover heen planken / schappen voor de standaards / rack / bekkenarmen / tomarmen etc.).
(Als je wilt kan ik nog wel eens de foto's van mijn kisten posten; persoonlijk vind ik ze erg handig  8) )
Maar als ik lees dat je voornamelijk in grote zalen / open podia speelt zou je een kist kunnen maken waarin alles opgebouwd blijft staan. Dat scheelt een heleboel (lees: alle) tijd met opbouwen. Nadeel is wel dat je altijd afhankelijk bent van anderen met vervoer (je krijgt 'm niet in je 1-tje opgetild, en hij's veel te groot om in je fiatje panda te proppen). Daarnaast is het ook minder goed voor je set, want alles staat toch veel meer te wiebelen tijdens de rit.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

rammerdebam


In aanvulling op de rest:
Wanneer je je kit afbreekt om 'm in de flightcase(s) te doen is het handig om de kisten zo in te richten dat je hetgeen wat je als eerste nodig hebt met opbouwen ook als eerste tegen komt (dus ketels onderin, daarover heen planken / schappen voor de standaards / rack / bekkenarmen / tomarmen etc.).
(Als je wilt kan ik nog wel eens de foto's van mijn kisten posten; persoonlijk vind ik ze erg handig  8) )
Maar als ik lees dat je voornamelijk in grote zalen / open podia speelt zou je een kist kunnen maken waarin alles opgebouwd blijft staan. Dat scheelt een heleboel (lees: alle) tijd met opbouwen. Nadeel is wel dat je altijd afhankelijk bent van anderen met vervoer (je krijgt 'm niet in je 1-tje opgetild, en hij's veel te groot om in je fiatje panda te proppen). Daarnaast is het ook minder goed voor je set, want alles staat toch veel meer te wiebelen tijdens de rit.


Ja, daar heb je inderaad gelijk in.
Maar ik zou toch 2 kisten kunnen maken, wordt alles een stuk handelbaarder van.
Met alle respect voor de Fiat Panda hoor ............ gelukkig heb ik een Landrover  :) :) :)
( Hoeft het niet in omdat het normaal met de lichtwagen meegaat )

Ik zou graag wat foto`s van jou creaties willen zien, zou je die kunnen posten / mailen ??
Ben je er zeer dankbaar voor.
Groeten !!!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

harmen 18

Drumcase is mooi, maar om die als 2e case te bouwen. Als je het aandurft, ik houdt je niet tegen.

Wat voor een case had je zelf in gedachten? (misschien een zeer creatieve paint tekening)

Ik zou geen spullen in een case gaan stapelen ed., gewoon alles kunnen pakken, in een (met puntjes) laag dus.

Bouw je 2 cases, maak ze dan stapelbaar. Bevalt dat niet, dan doe je het niet, roadies zullen het wel gebruiken.

Zorg dat als de case getipt (op een kant gelegd zonder wielen) er niets beschadigd. Maar ook dat dit mogelijk is, remmen alleen voldoen lang niet altijd.

Vergeet de goede wielen (Guitel, Tente, penn; liefst blauwe) niet!!!!!!

harmen 18



Met een bovenbak kan wel, maar ga daar niet te zwaar spul in pakken (standaards) dan moet je nog alles tegelijk tillen. Tenzij je hem eerst helemaal leeg haalt, maar dan is nut een beetje weg lijkt mij.

rammerdebam




Met een bovenbak kan wel, maar ga daar niet te zwaar spul in pakken (standaards) dan moet je nog alles tegelijk tillen. Tenzij je hem eerst helemaal leeg haalt, maar dan is nut een beetje weg lijkt mij.


Hey Harmen, bedankt !!!!!!!!
Coole foto. Maakt het een stuk duidelijker. *)
Mijn idee is om 1 "kist" te maken waar alleen de trommels in gaan. ( zonder snare, die word/en uit persoonlijke gronden altijd apart verpakt, en gaan altijd met mij zelf mee )
Een 2e " kist" zou voor de hardware moeten worden.
Dan denk ik dat het allemaal redelijk te vervoeren is, en dat het ook heel gaat blijven.

Ben nu druk aan het sneeuwruimen ( ja dat heb je als je hier woont  ;)) , maar ik zal in de loop van deze week proberen om een duidelijke tekening te maken
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

harmen 18

Dan ben ik benieuwd.


Kist is trouwens niet van mij, of door mij gemaakt. (het drumstel ook niet)

rammerdebam


Dan ben ik benieuwd.


Kist is trouwens niet van mij, of door mij gemaakt. (het drumstel ook niet)


geeft niks ........ blijft een gave kist !! *O*
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Martijn | Zelfbouwcase

#17
jul 13, 2012, 14:01 Last Edit: jul 13, 2012, 22:20 by Robert-Jan
Hoe vordert het project? Lijkt erop dat het een beetje stil is komen te staan?

..knip..

Tot slot nog een korte noot; ik hoop niet dat dit wordt gezien als sluikreclame.

..knip..


Commentaar van de moderator Je linkt direct naar je webshop in je eerste post..  -O-



animal


ik hoop niet dat dit wordt gezien als sluikreclame.


Don't worry, "sluik" was je reclame beslist niet.  :+

Jochem

#19
jul 14, 2012, 09:09 Last Edit: jul 16, 2012, 13:25 by Jochem
/

Dribbel

Dat was gister.... 8)7
Yamaha recording & sabian

Martijn | Zelfbouwcase

 8)7 Weet ik ook weer hoe het is om mijn hoofd te stoten.

Iets te enthousiast geweest met de vorige post, sorry! In het kader van voorstellen en achtergrondinfo geven heb ik onnadenkend die link erin geplakt. Link naar de bouwhandleidingen was ook ongepast? Dat lijkt me namelijk wel aan te sluiten op het topic.

Nogmaals excuses, zo was het niet bedoeld.

Andere noot; ik heb 4 jaar gedrumd. *D

dunDaan

Link naar bouwhandleidingen kan prima, zolang er maar geen commerciele doelen achter zitten.
Ben wel benieuwd. Ik heb het tot nu toe gewoon naar eigen inzicht gedaan, wie weet kom ik nog op ideeën mocht ik ooit nog een kissie willen maken .......
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Martijn | Zelfbouwcase

#23
jul 16, 2012, 13:14 Last Edit: jul 16, 2012, 18:39 by Robert-Jan
 Daar staan ook beschrijvingen.

Commentaar van de moderator Ja, en de lijstjes wat je nodig hebt en wat het kost hoe je dat allemaal bij jou kan bestellen.Je bent hier hartstikke welkom als drummer want dit is een drumfforum.stel je netjes voor in het voorstel topic, vertel over je drumstel, vertel over je bandjes en als je eenmaal tot het forum meubiliair behoort, dan doen we helemaal niet moeilijk als je eens een keertje je link naar je bedrijf legt.Sorry als ik bot overkom, maar zo werkt het hier.

Omhoog