tip tegen zweethandjes

Gestart door dutchdrummer, dec 14, 2011, 23:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dutchdrummer

Ik heb al van alles geprobeerd tegen zweethanden, o.a. Pro Mark stick wrap (duur en het maakt je stokken dikker) en pleisters op de vingerkootjes (dat wordt een plakzooi....).

Nu heb ik een jaar of 2 terug een kneedbal met magnesiumpoeder gekocht bij zo'n steilewandklim club. Ik poeder m'n handen een beetje in voor elke set, en echt waar: ik heb nooit meer natte handjes!




stick tight

Krijg je met magnesium niet snel blaren door de extra wrijving?

Ik speel met redelijk dikke stokken en daarmee heb ik minder last van stokken die uit mijn handen glibberen. Als het toch echt heel warm is en ik flink zweet heb ik altijd een handdoek bij de hand en die doet zijn functie prima. Heel soms is het echt extreem en dan heb ik altijd sex wax for drummer achter de hand. 4 euro per schijf en het werkt prima.

Erik

De juiste maat stok en af en toe je handen en je stokken aan een handdoek of je broek afvegen is voor mij altijd genoeg geweest.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul


Krijg je met magnesium niet snel blaren door de extra wrijving?

Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.

dutchdrummer

#4
dec 15, 2011, 10:22 Last Edit: dec 15, 2011, 11:06 by dutchdrummer
Ik heb totaal geen last van blaren. Voor mij werkt magnesiumpoeder prima.

Een handdoek heb ik (natuurlijk) altijd bij me tijdens een optreden. Maar als ik tegen het einde van de 2de set flink bezweet ben, en de drukke fill in het 11de nummer nadert, dan heb ik geen tijd om even m'n handen af te drogen aan de handdoek  :P.

Let wel: ik gebruik het poeder alleen bij optredens. Thuis oefenen en band repetites zijn meer relaxed, en dan heb je tussen de nummers door tijd genoeg om even je handen af te drogen....

Stokmans

Magnesium neemt alleen het vocht weg waardoor je handen weer droog, en dus stroef zijn. Niet stroever dan normaal (10 jaar sportklimervaring hier :) )

Maar, je zou ook kunnen kijken naar je stokken. Welk hout, welke afwerking. Ik heb gemerkt dat de ene stok veel makkelijker glijdt dan de ander.

Nickk


Magnesium neemt alleen het vocht weg waardoor je handen weer droog, en dus stroef zijn. Niet stroever dan normaal (10 jaar sportklimervaring hier :) )


Ik had bij turnen wel altijd dat ik met magnesiumpoeder eerder open blaren kreeg. Juist omdat mijn handen uitdroogden en (naar mijn idee) daardoor het vel sneller losliet.

Paul

#7
dec 15, 2011, 20:16 Last Edit: dec 15, 2011, 20:17 by Paul

Maar, je zou ook kunnen kijken naar je stokken. Welk hout, welke afwerking. Ik heb gemerkt dat de ene stok veel makkelijker glijdt dan de ander.

Helaas heb je zelf meestal geen invloed op de afwerking. Ik vind de Dave Weckl signature een heerlijke stok, maar die is er alleen met een dikke laklaag. En dat is i.c.m. zweethanden niet handig. Ik heb er gelukkig weinig last van nu, maar als het problemen gaat geven met optreden kan ik tenminste nog magnesiumpoeder gebruiken.

Stokmans

Ik weet het, het kan niet met elke stok, maar je zou geluk kunnen hebben :)

Anserini

Ik heb niet heel veel last van zweethanden, maar voor het weinige dat er is vind ik de natural stick van pro mark wel fijn.

Stokmans

Zoiets bedoelde ik, Balbex heeft het ook. Van andere merken weet ik het niet.

Omhoog