25% belasting op amerikaanse producten

Gestart door drfill, jun 20, 2018, 17:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

vanaf vrijdag 29-6 op veel amerikaanse producten 25% extra import belasting
(witgoed, jeans, tshirts, laptops, computers, telefoons, tablets, motoren, auto's etc)
ik weet niet of dit ook gaat gelden voor amerikaanse muziek-instrumenten,
maar bij veel dealers/ importeurs zal het wel te merken zijn .. maar goed,  misschien is het tijdelijk ..
http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2018/may/tradoc_156909.pdf
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

'Musical instruments' worden niet expliciet genoemd, maar als het materiaal waarvan (onderdelen van) de drums worden vervaardigd in prijs stijgt zal dat naar verwachting ook van invloed zijn op de verkoopprijs van de drums.

drfill

het is wel ambtelijke taal..  laat ik het veranderen in 'sommige telecom apparatuur' en
sommige computer apparatuur van amerikaans merk .. (soms 50% belast)
idd, materialen, grondstoffen  worden duurder .. goed is het niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Als je 'vluchtig' kijkt zou je denken dat het hier om snares/trommels gaat. :+


animal

idd, materialen, grondstoffen  worden duurder .. goed is het niet ..
Voor de inkoop niet, voor de 2e hands verkoop wel  ;)  .

hjs

Ach, komt ook mooi spul uit het oosten  8)

Als Dhr Trump wil dat we geen Amerikaanse spullen meer kopen doen we dat toch niet meer  *O*

kaboemba

Juistem, laat hem lekker in de kramp schieten.
Ik heb net een odery set gekocht, made in china naar braziliaans ontwerp en het is me potdomme een mooi setje en voor een prijs.
Echt het enige waarvan ik denk dat kon mooier is iets de afwerking van de rims, volet wat scherp en het chrome kon wat mooier, maar verder !!!!!
Kwa gitaren had ik toch al geen amerikaanse zooi, ja 1 gibson maar die heb dan ook meteen de geheel authentieke nek breuk.

Dus neuh we missen er niet veel aan.

Nijlpaard

Trump is een idioot en er is een hele groep Amerikanen die met lede ogen aankijken hoe hij, geholpen door een Republikeinse meerderheid, alles naar de ?!&:&€ helpt.

 Die zien ook wel dat dit allemaal niet goed komt maar kunnen er op dit moment weinig aan doen.  Mogelijk dat de komende senaatsverkiezingen wat nieuws brengen.

Hij is in ieder geval al gestopt met het in concentratiekampen stoppen van kinderen. Dat heeft wat mij betreft ook prioriteit over dit soort luxeproblemen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog