goedkope stokken

Gestart door vandeflosch, nov 19, 2011, 01:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RaZmEiSteR


Ik doe een maandje of 3/4 met een setje VicFirth 5A, ben overigens dan ook wel een hardhitter en sla erg veel rimshots (daar gaat de boel ook vaak kapot)

Ik krijg trouwens vaak wel een lading aan stokken voor mijn verjaardag en voor SintNicolaas, dus kan er dan vaak wel een tijdje tegenaan ;)  :Y


Heb ik ook heel vaak, ben dan niet zo'n erge hardhitter, maar uiteindelijk hoef ik door mijn verjaardag en sinterklaas meestal maar ongeveer 2 paar sticks per jaar zelf te kopen :P
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

beest1979

Balbex fantastick tussen de 25€ en de 30€ voor 5 setjes 
http://www.balbex.cz/en/more-info

Jochem


Balbex fantastick tussen de 25€ en de 30€ voor 5 setjes 
http://www.balbex.cz/en/more-info

Die kunnen alleen naar Tsjechië, Slowakije, Duitsland, Frankrijk, Italië, Ierland, Roemenië, Slovenië, Spanje en GB worden getransporteerd  -O-

Geischa

#28
feb 01, 2012, 20:58 Last Edit: feb 01, 2012, 21:41 by Geischa

Die kunnen alleen naar Tsjechië, Slowakije, Duitsland, Frankrijk, Italië, Ierland, Roemenië, Slovenië, Spanje en GB worden getransporteerd  -O-

Je bedoelt de Fantastick? Die kan je via de Balbex dealer gewoon krijgen!

Jochem

Als je er daar 30 voor 5setjes koopt.

Geischa


Als je er daar 30 voor 5setjes koopt.

Je bedoelt 5 setjes voor 30,-?

Jochem


Geischa

Ja hoor, voor die prijs kan je ze ook bij de dealer krijgen....

Headshrinker


Balbex fantastick [...]


... zijn best mooie stokken. (Voor wat 't waard is: ik heb er al een paar tips kapotgetrommeld. Dat gebeurt me met A-merkstokken ook, natuurlijk; alleen niet zo snel.)

beest1979

Je moet ook niet van stokken van 6€ ook niet de zelfde kwaliteit verwachten als van stokken die het dubbel kosten hé.
Je moet ook niet verwachten dat een trabantje even snel gaat als een porsche

Headshrinker


Je moet ook niet van stokken van 6€ ook niet de zelfde kwaliteit verwachten als van stokken die het dubbel kosten hé.

Uiteraard. Maar als 12€ stokken pakweg vier keer langer meegaan dan die van 6€, dan blijft er van je besparing weinig over.

Misschien had ik een maandagmorgensetje, of halen andere drummers meer speeltijd uit hun Fantasticks. Voor het oefenpad en ander subtiel werk zijn ze i.i.g. prima geschikt (want mooi in balans, goed afgewerkt, etc.).

82keiko

Ik kan best zeggen dat ik ontzettend hard sla maar zolang ik niet constant rimshots doe, gaan die wel langer mee dan verwacht, die Fantastick-stokken. Ik ben alleszins niet tegen, heb al erger gehad.

repelsteeltje

#37
jul 14, 2012, 13:13 Last Edit: jul 14, 2012, 13:14 by repelsteeltje
Ik deel eerlijk gezegd de goede bevindingen met de fantasticks. Het nadeel van de sticks is de houtnerf, die soms niet super is als je pech hebt. Daardoor heb je statistisch gezien wat meer kans om er een doormidden te meppen.  Ze gaan bij mij echter zeker langer mee dan een halve levensduur van een 'dure' stok. Dus wat mij betreft een goede stok om te oefenen, repeteren, etc.

Omhoog