Perc Polyend Best leuk, maar 900 dollar....??

Gestart door Nijlpaard, okt 21, 2016, 13:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

http://polyend.com
Voor als je geld te veel hebt.  :P

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

En wat doet het? Van die website word ik behalve een paar mooie plaatjes niets wijzer.. (typisch over-designed minimalisme)

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#3
okt 21, 2016, 18:28 Last Edit: okt 21, 2016, 18:33 by djska
http://polyend.com
Voor als je geld te veel hebt.  :P
Nee he, diegene die dit bedacht heeft, heeft het echt niet begrepen...draaiorgel revisited...

Technobeat

Idd , een soort robot drumsysteem :? .
Even goed programmeren en je kunt zelf een hele gig lang ' playbacken ' :/  .
Aardig systeem om zelf het makkelijke deel op te vullen met wat fills en het zware werk laat je Robin de robot doen ......

Maar om daar 900,= euro voor uit te trekken , dan kun je net zo goed een Roland TR-505 laten meelopen , kost op Marktplaats maar 100,= euro .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Eh ... ik snap 'm even niet. Waarom zou ik hier als drummer behoefte aan hebben? De lol van drummen is toch dat je zelf drumt. Waarom zou ik een machine willen laten doen wat ik zelf het liefste doe ...?
 :?

HHBBXX

Precies  8)7
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

jamsmurf

Een bijzonder systeem inderdaad. Vanuit een dance-hoek kan ik er nog redelijk inkomen, maar dan zou ik iets anders er naast gebruiken om ook andere sounds te hebben.
Wat mij betreft een gevalletje: aardige techniek, maar verder overbodig :-)

Hoefnix

Ik zie er best nog wel mogelijkheden in  :Y .

Afhankelijk van de soort muziek die je speelt natuurlijk. Door de polyend mee te laten spelen kun je creatiever zijn. Laat de polyend een deel van de groove spelen en jam er als het ware overheen. Opent nieuwe mogelijkheden die je met 2 stokken niet kan spelen, als het ware heb je dan 2 drummers on stage.

Ga ik het kopen -> nee  :+

Hoefnix

Eh ... ik snap 'm even niet. Waarom zou ik hier als drummer behoefte aan hebben? De lol van drummen is toch dat je zelf drumt. Waarom zou ik een machine willen laten doen wat ik zelf het liefste doe ...?
 :?
Omdat je het als vervanger ziet :) probeer het eens als aanvulling te bekijken of als studiotoepassing. Diegenen die nu "drums uit een doos" gebruiken kunnen nu een echt drumstel laten bespelen.

Robert-Jan

Mja..maar t klinkt toch nog steeds als 'uit een doosje,.'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Ach het is min of meer wat een draaiorgel ook doet. En voor draaiorgels is ook een (beperkte) toepassing/markt.
Zo zie ik dat met Polyend ook.

Ik zou het niet erg vinden om er één te krijgen, zeker weten dat ik er iets leuks mee kan. :)

Robert-Jan

Hadden draaiorgels dit maar!!

Ja krijgen is altijd goed ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

ongetwijfeld heb je straks hip-hop drummers, die, naast hun collega hip-hop 'zangers'
- met autotune op 10 -  een leuk hip hop ritme 'drummen' met "auto-beat" 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Ik zit meer aan de Jazz en Latin kant en zie mogelijkheden ;)

musiqman

ongetwijfeld heb je straks hip-hop drummers, die, naast hun collega hip-hop 'zangers'
- met autotune op 10 -  een leuk hip hop ritme 'drummen' met "auto-beat" 

Wat een onzin. Alsof hip-hop synoniem staat voor alles wat slecht is.

drfill

alle hip hop met drum machines en autotune..  vind ik slecht , ja  of 'house' met drum machines.. 
maar da's mijn mening..   misschien vind jij het goed..    smaken verschillen..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Dit heeft niets met goed of slecht te maken, maar met de basis kennis van een stijl.

Drumcomputer - Hip-hop is een eenheid, historie.

Hip-hop met live muzikanten is pas iets van de laatste tijd, net als veel auto-tune gebruik als effect.



En de hip-hop waar jij (en vele andere) zo neerbuigend over oordelen is 9 van de 10 keer niet eens hip-hop maar gewoon pop.

drfill

dan hoef ik die stijl niet te kennen ?   en ik kan bv. eminem en busta rhymes best waarderen als 'dichters'
laat ik het anders zeggen :  alles wat niet zelf gespeeld word..  autotune (lees : niet zelf zo gezongen)   polyend : niet zelf gedrumd..
(is gewoon een kwestie van principe)   ..ik vind polyend de autotune van 'drummen'   net zoiets..


 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Stel dat je mooie muziek hoort en je bent enthousiast. Twee dagen later merk je dat er een drumcomputer achter zit... is het dan ineens shit?  8)7

drfill

#20
okt 23, 2016, 10:05 Last Edit: okt 23, 2016, 10:12 by drfill
ik had gewoon m'n mond moeten houden..  (is soms slimmer)
dit ligt eraan, ik luister soms ook naar muziek met geprogrammeerde studio-partijen (superior drummer)
maar hier zit 'live' dan een drummer aan vast die die (crazy) partij 'exact' kan spelen.. dan vind ik het o.k..
(of meer dan ok zelfs)  als dit niet het geval zou zijn.. dan niet  (maar dat is mijn mening..)
er is een dubbelpedaal wat zonder oefening je speelsnelheid verdubbeld  (ps. duallist 'dual' pedal)
doordat 'backstroke' een 2e klopper aanstuurd..  sommige drummers vinden dit 'normaal' ..
ik niet..   als je onderdelen van je drumstel laat bespelen door 'polyend' zodat een publiek denkt dat
je dit zelf zit te doen.. vind ik ook 'niks' .. als je apart van je drumstel een percussie-setje opstelt en
laat bespelen door 'polyend' .. nou.. prima dan toch..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Nee je hoeft je mond niet te houden, ik snap wel wat je zegt (hoewel ik wel eens twee of drie keer moet lezen ;) )
De link naar het filmpje wat ik eerder postte is precies dat..een mediocer drummer die boem klak speelt en de polyend die er 'Jojo Mayer' van maakt.
Maar geef dat ding maar eens aan Jojo, dat wil ik dan wel weer zien ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#22
okt 23, 2016, 11:32 Last Edit: okt 23, 2016, 11:42 by Hoefnix
@drfill: het forum was de laatste weken heel stil, je opmerking leid in ieder geval tot posts :) Dus vooral doorgaan. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met elkaar toch?

Wat RJ zegt dat zou ik wel eens willen zien.
Waar ik bang voor ben is gebruik zoals Justin Bieber zong in NL en BE, niet meer dan de helft.

Voor mij is het resultaat belangrijk, ik heb een tijd geëxperimenteerd electronica om een batucada te laten klinken alsof er een grote groep staat. (Roland drumcomputer, pad van e-kit waardoor zelf ingespeelde stukken starten, met een video meespelen, effecten etc etc). Eén drummer kan dit geluid van een groep zonder extra's niet creëren.  Een polyend zou een optie kunnen zijn.

Batucada =

Robert-Jan

Ghè..

Met een beetje video editten komt één drummer ook best ver..

https://m.youtube.com/watch?v=KVmj1yycw_g

;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Ghè..

Met een beetje video editten komt één drummer ook best ver..



;)
haha, en dat wil ik graag effe live zien :)

Omhoog