Geluid(overlast) beperken met matten of Silentstroke of dergelijke.

Gestart door frakke, nov 04, 2014, 17:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

frakke

nov 04, 2014, 17:09 Last Edit: nov 05, 2014, 13:58 by frakke
Ga binnenkort starten met drummen.
Het drumstel komt in de kelder te staan van een rijhuis.
Zou dus het geluid willen inperken voor de buren e.d.
Nu zou ik zoveel mogelijk willen spelen met geluidsbeperking wat zou het ideaalste zijn
qua feeling en nog een mooi geluid hebben.
De Remo Silentstroke drumvellen of dempingsmatten bv Evans Standard Sound Off?

Of zijn er nog andere optie's?

Alvast bedankt ;)
Grts Frank.

FoREVer

Denk dat je met Silenstrokes beter zit. Overigens, houd rekening met de luchtvochtigheid in de kelder Anders drum je over een paar maar enkel op de silenstrokes en zijn je ketelsbweggerot
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

frakke

Grts Frank.

paQ

Ja wel meer ook.  Je hoort zo goed als niets.  Belangrijk wel dat de ondervrellen daarom enigszins nog wat kunnen resoneren

Star

Ik gebruik de Evans dempmatten en heb geen last van klagende buren.
Nu sla ik ook niet zo heel hard (meer) als ik aan het oefenen ben.

Met de silentstrokes heb ik (nog) gen ervaring.
Dixon drums & hardware.

frakke


Ik gebruik de Evans dempmatten en heb geen last van klagende buren.


Hoe is dit met het gevoel op de dempmatten?
zou veronderstellen dat je met de silentstrokes meer naar het echte gevoel gaat van een normaal drumvel.

Bedankt al voor de info iedereen.
Grts Frank.

Star


Hoe is dit met het gevoel op de dempmatten?
zou veronderstellen dat je met de silentstrokes meer naar het echte gevoel gaat van een normaal drumvel.

Bedankt al voor de info iedereen.


Het speelt natuurlijk anders, je moet iets harder werken zeg maar.
Hoor ook nog  toon van de toms.
Dixon drums & hardware.

FoREVer


Lees toch tot 80% reductie van het geluid.
http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/remo-silentstroke-drumvellen-drummen-zonder-geluidsoverlast


Het gaat mij meer om speelgevoel, met die sound off pads vind ik het net niet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

frakke


Het gaat mij meer om speelgevoel, met die sound off pads vind ik het net niet


Dus de silentstroke drumvellen zitten dichter bij het echte gevoel?
Grts Frank.

slagmans

maar hoe kan je het beste cymbals dempen (is het wel echt mooi mogelijk)?

FoREVer


Dus de silentstroke drumvellen zitten dichter bij het echte gevoel?


Naar mijn mening wel, ik heb het echter alleen op een snare in de winkel getest
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

stefan

Ik heb een tijdje geleden de Silentstrokes getest en in mijn optiek zijn het gewoon enkel uitgevoerde meshheads. Niet anders als alle anderen. Het beste gevoel qua speelbaarheid en real-drums vind ik nogsteeds dat je krijgt met een dubbellaags meshhead, zoals de Drum-Tec Designer serie bv.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

frakke

#12
nov 05, 2014, 09:00 Last Edit: nov 05, 2014, 09:19 by frakke
Dit vind ik op de site van drum tec
" The drum-tec design Serie mesh head has been developed from e-drummers for e-drummers .

"Passen ze ook op een akoestische set?
En zijn ze even stil als de silentstroke?

Alvast bedankt.
Grts Frank.

stefan

De silentstroke is niet anders dan de Drum-Tec designer meshheads.

Remo promoot hun meshheads enkel op een andere manier, maar iedere meshheads brengt je resohead in trilling als je erop slaat. De werking is hetzelfde.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

De eerste generatie gaasvellen beschadigden de draagranden nog wel eens, daar hoor ik niets meer over.

stefan

Ja, ze zijn even stil. En ja, ze passen ook op een akoestische set. Het zijn gewone meshheads, niks meer niks minder.
In mijn optiek Doen beide vellen exact hetzelfde, enkel promoot remo de vellen alszijnde stille oefenvellen en drum-tec als de beste meshheads voor edrummers.

Vwb speelgevoel is de designer serie van drum-Tec veruit superieur aan de Silentstrokes.

Als ik je advies zou moeten geven: Ga voor de Drum-tec Designers..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Star

Vandaag even een test gedaan met een e-set en mijn Tama set met dempmatten in mijn flatje.
Mijn set met dempmatten is stiller als de e-set.

De e-set is behoorlijk luidruchtig vergelen met de a set met dempmatten, dempmatten en silenstrokes schijnen even hard te klinken.
Dixon drums & hardware.

frakke

#17
nov 05, 2014, 13:54 Last Edit: nov 05, 2014, 13:57 by frakke

Vwb speelgevoel is de designer serie van drum-Tec veruit superieur aan de Silentstrokes.

Als ik je advies zou moeten geven: Ga voor de Drum-tec Designers..


Bedankt al aan iedereen voor de info en bedankt Stefan voor de tip en Star voor de test te doen  *O*

Hier iemand nog een tip voor?

maar hoe kan je het beste cymbals dempen (is het wel echt mooi mogelijk)?
Grts Frank.

Star

Ik demp mijn bekkens met die dempers van Evans.
De grote en de kleine voor de ride en de hihat en de andere voor mijn crashes e.d.

Dixon drums & hardware.

Elfje

#19
jun 20, 2016, 18:48 Last Edit: jun 20, 2016, 22:48 by Robert-Jan
..spam..

Omhoog