Practice pads

Gestart door GirlOnDrums, sep 29, 2011, 09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

GirlOnDrums

Hoi drummers,

Je hebt ze in alle merken, maten en soorten materiaal maar wat zijn jullie ervaringen met Practice pads?
Misschien dat er nog andere oplossingen zijn om 'geluidloos' te kunnen oefenen.

Ik ben me aan het oriënteren hierin vandaar dat ik dit topic start.
Mocht het ergens anders te plaatsen zijn, hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor de reacties.

paulusp

#1
sep 29, 2011, 10:10 Last Edit: sep 29, 2011, 10:29 by paulusp
Ik gebruik deze:



Is niet heel groot, maar ik wil toch in het midden slaan. Is op een standaard te schroeven, maakt weinig geluid en heeft prima bounce.

Edit: http://www.thomann.de/gb/real_feel_rf6gm_practicepad.htm

Nijlpaard

Goedkope oplossing en goed voor de spieropbouw

Een gewoon kussen.

Verder heb ik een vic-firth practicepad

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Ik gebruik een 9'' Yamaha Chop Block met een harde en zachte kant. De is er ook met een snare plaatje, lijkt me ook wel leuk om te proberen.

Paul

Ik gebruik ook de Vic Firth van hierboven.
Vroeger had ik er een van Remo, zo een waar zelfs een vel op zit. Die maakte toch een stuk meer herrie. De Vic Firth is lekker stil.

Jochem

Dan maak ik meteen gebruik van dit topic, ik ben namelijk op zoek naar een practice pad 'drumstel' Op het vorige forum had ik gevraagd of http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Drums/Drums/Fame-Practice-Set-PD-555-TW-/art-DRU0018917-000 wat was, maar daar heb ik niet echt duidelijk antwoord op gekregen. Het is dus van fame.. valt het dan gelijk uit elkaar?

GirlOnDrums

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Dit maakt mijn zoektocht een stuk minder complexer... :)

drummermaarheeze

Ik heb op zolder een kitje staan met gaasvellen, werkt voor mij perfect.

Jochem

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt met gaasvellen? Leg je die gewoon over je trommels? Of vervang je je vellen gewoon door gaasvellen?

Nijlpaard


Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt met gaasvellen? Leg je die gewoon over je trommels? Of vervang je je vellen gewoon door gaasvellen?


Het laatste
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

Ik heb al een beetje zitten zoeken maar ik kom alleen maar mesh heads voor elektronische drumstellen tegen. Of is dat hetzelfde? En waar kan ik ze kopen?

Nlz

Mits het natuurlijk je maten zijn staat er nu een paar in de 'aangeboden'.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Ja ik zag ze daar staan, en toen ging ik een beetje kijken wat het waren. Maar het zijn helaas niet mijn maten.

Black Page

Practice pads met veel bounce (zoals de Vic Firth die hierboven staat) vind ik om die reden niet prettig. Ik vind een practice pad met minder bounce wat echter spelen. Nadeel van de Vic Firth, de Real feel enz, is dat ze best prijzig zijn. Een 12" kost al gauw 35- 40 euro. real feel kost al gauw 45 euro.... Maar ze slijten nauwelijks....

Je hebt practice pads van Remo met een echt vel, in de formaten 6 en 10". Ze maken een stuk meer geluid, maar spelen al iets natuurlijker. http://www.remo.com/portal/products/2/592/618/619/pp_individual.html

Goedkoper is om een pad zelf te maken. Een uurtje werk. Koop een plankje MDF van ongeveer 3 euro, of iemand heeft anders vast wel ergens een stuk over, en HQ sound-off dempmatje (10,00 euro, http://www.tierolff.nl/winkel/index.php?name=demp-systemen&page=afdeling&afdelingID=339, dit materiaal gebruikt VF ook voor zijn pads en heeft net iets minder bounce.) en een tubetje bisonkit. Plankje op maat (laten) zagen, dempmat erop plakken, afsnijden en je bent klaar. En ze zijn net zo goed als een VF.

Ik leg mijn oefenplank meestal op mijn snare. Een oefenplank ter grootte van je snare blijft uiteraard beter liggen. Een kleintje springt bij wat harder slaan alle kanten op ....

Jochem


Je hebt practice pads van Remo met een echt vel, in de formaten 6 en 10". Ze maken een stuk meer geluid, maar spelen al iets natuurlijker. http://www.remo.com/portal/products/2/592/618/619/pp_individual.html

Ik heb er zo eentje van Remo liggen, en daar zit toch echt geen echt vel op hoor, is precies dezelfde.

Black Page

^^ OK. Ik heb er een van dixon die er erg op lijkt. Ik dacht dat die van Dixon de goedkope variant was. Het vel wordt gedempt door een stuk schuimvulling. http://www.klundertmuziek.nl/default.asp?pfs=productdetail&search=&vka=3&ag=191&sag=263&pid=50339# Deez dus.


In de zoektocht kwam ik een site tegen met heel verschillende oefenpads. Bijv Tru-Bounce ken ik niet ....http://www.steveweissmusic.com/category/drum-practice-pads

Dank voor de verbetering!

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

marnixkwd

Ik speel al een jaar of 8 op deze pad. Werkt nog steeds super!

Stokmans


Ik heb er zo eentje van Remo liggen, en daar zit toch echt geen echt vel op hoor, is precies dezelfde.


Toch wel, maar hij ligt direct op een laag schuim. Schroef maar eens open.

Vind dit overigens wel een fijne oefenpad, mede omdat hij niet zo achterlijk hard terug stuitert.

leeqnl

Nadeel van de remo pads dat ik al meerdere van die plastic randen kapot heb geslagen. En dan sla ik niet eens overdreven hard...

Rick

Ik speel momenteel op een meinl practice pad, maar ik heb een moongel practice pad in de bestelling staan. Die zijn wel duurder, maar geen trampoline om op te spelen en hij is geluidloos.

drumlarsos

bij mij voldoet de vic firth 12'' double side pad prima!

Moet zeggen dat ik ook nooit wat anders heb gehad, maar toch  :P
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Rick


Ik speel momenteel op een meinl practice pad, maar ik heb een moongel practice pad in de bestelling staan. Die zijn wel duurder, maar geen trampoline om op te spelen en hij is geluidloos.


Moongel Practice pafs blijken discontinued! Is dat ff balen!  -O-

stick tight

ik heb een promark pocket pad in mijn stokkentas en dat werkt opzich okee. Het speelgevoel is prima maar het is heel erg stuitergevoelig.

Daarnaast heb ik een oude snare volgepropt met schuim en daar een rubberen pad van thomann op. Dat benaderd het speelgevoel van een echte snare het beste.

harmen 18

#24
nov 06, 2011, 12:50 Last Edit: nov 06, 2011, 16:23 by harmen 18
Ik heb er maar liefst 5....

waarom? geen idee, een keer tweedehands gekocht.

Ik heb dezelfde als de remo's alleen dan van dixon en één magnum.

op die magnum zit een vel waar je, dacht ik, aardig snel putjes in slaat.

De dixons hebben voelen aardig echt aan, maar maken aardig wat herrie. als een beetje herrie geen probleem is dan is zoiets een perfecte, vrij goedkope oplossing lijkt me.

Je moet natuurlijk geen rimshots gaan slaan op zo'n ding, het is maar plastic. als je dat automatisch doet dan zou ik er één zonder rim kopen (zoals bovenstaande vf etc.) .

Omhoog