plakfolie

Gestart door drummermaarheeze, sep 17, 2011, 01:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

Je kunt een lelijke wrap vervangen door een nieuwe, echte drum-wrap. Je zou ook plakfolie uit de bouwmarkt kunnen gebruiken. Ervaring hiermee? Foto's? Laat maar weten!

Hammar

Niet doen, lijkt nergens op. Gaat je kit eruit zien als een parketvloer!
Paco doet het ook vaak!

drummermaarheeze

#2
sep 17, 2011, 13:40 Last Edit: sep 17, 2011, 17:50 by drummermaarheeze
Ik heb het zelf wel eens gedaan met een aftands, samengeraapt setje. Bij de fixit een folie gehaald in een zwarte houtkleur. Resultaat viel me niks tegen eerlijk gezegd.
En recenter nog een compleet door roestpuntjes aangetaste snare voorzien van een veel dikkere, betere kwaliteit plakfolie. Was me ook de moeite waard. Zal binnenkort wel eens wat fotookes posten.
Maar met een 'goeie' trommel zou ik het idd ook nooit doen.


Leon

Gatver slangenleer op die snare: (

drummermaarheeze

Tja, je moet er van houden... ;)

Leon

De vinniepaul snare heeft hetzelfde, niet mijn eerste keuze nee maar wel tof gedaan met die basdrum:)

drummermaarheeze

Dank je!

NathanR


De vinniepaul snare heeft hetzelfde, niet mijn eerste keuze nee maar wel tof gedaan met die basdrum:)


Ja die bassdrum is inderdaad mooi gedaan!

--

Misschien de moeite waard om een oud drumstel wat ik hier heb staan een keer te bewerken met dat plakspul!
Is het makkelijk aan te brengen? En blijft het goed zitten?
Hoeveel heb je ong. er voor betaald?

drummermaarheeze

#9
sep 18, 2011, 22:22 Last Edit: sep 18, 2011, 22:26 by drummermaarheeze
Je moet - bij de dunne folie zoals ik die op de bassdrum heb zitten - in ieder geval zorgen dat de ondergrond superglad is. Anders kun je plakken zoals je wilt, maar wordt het nooit mooi. Bij de dikkere folie zoals op de snare is dat minder belangrijk. Ik heb het eerst op maat geknipt en vervolgens heel rustig, en vooral strak, geplakt. Ik kwam er achter dat het het beste werkt om met een vochtige doek continu de luchtbelletjes onder de folie uit te wrijven. En zorg ervoor dat het naadje onder de spanbokken valt, valt het minder op en gaat zeker niet meer los. De folie van de bassdrum komt van de bouwmarkt, de slangenprint van http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=515&nm=plakfolie. Daar staan ook prijzen.

NathanR

Ja die site had ik al bezocht! Vind het niet erg duur! Hoeveel meter ben je denk je kwijt voor een 5 delige kit?! 14", 12", 13", 16" en 22" ?!

Dries

#11
sep 18, 2011, 23:23 Last Edit: sep 18, 2011, 23:26 by Freggle

Ja die site had ik al bezocht! Vind het niet erg duur! Hoeveel meter ben je denk je kwijt voor een 5 delige kit?! 14", 12", 13", 16" en 22" ?!


Hangt van de dieptematen af natuurlijk. Kwestie van uittellen hoeveel je nodig hebt per trommel, en even bekijken hoe je dit zo efficiƫnt mogelijk uit de rollen kunt halen.
Kun je gerust zelf uitvinden  :-*

Afmeting is dieptemaat * (omtrek + minimale overlapping)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR


Hangt van de dieptematen af natuurlijk. Kwestie van uittellen hoeveel je nodig hebt per trommel, en even bekijken hoe je dit zo efficiƫnt mogelijk uit de rollen kunt halen.
Kun je gerust zelf uitvinden  :-*

Afmeting is dieptemaat * (omtrek + minimale overlapping)


Ja inderdaad, had al gezien dat je rollen van ong. 50 centimeter kan kopen, Dat is sowieso genoeg qua breedte voor al mijn toms + kick.
Denk dat ik voor de 12'' en 13'' tom samen 1 meter/1.5 meter nodig heb. De kick 1.5-2 meter.. snare en floortom ook zo'n 1.5 meter.
Keertje maar gewoon even de omtrek van de toms etc. meten. Dan heb ik het preciese, en natuurlijk wel iets extra kopen voor als er iets niet goed gaat ofzo.


Bert koncept

Ik heb ooit mijn oude pearl forum met plakplastic beplakt, en dat viel best mee.



Hellwin

Vette shit man, een General Lee Drumkit, Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Technobeat


Vette shit man, een General Lee Drumkit, Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Just the good old boys , Hiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaa !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog