Geluidshinder voor mezelf

Gestart door nellie, jan 14, 2024, 21:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

nellie

Dag allemaal,

Ik ben een startende drumster sinds september. Ik heb een kelderruimte volledig ingepalmd en 3 kwart afgeplakt met noppenschuim tegen de muren en plafond. 1 kant heb ik niet gedaan, omdat daar nog een kast staat. Niemand heeft last van mijn gedreun, maar ik zelf wel. Een gewone noise cancel vic firth volstaat niet. Ik moet eerst schuimoordopjes indoen en daarbovenop mijn hoofdtelefoon. (Natuurlijk hoor ik dan de muziek niet altijd goed doorkomen dus is niet ideaal). Mijn drumstel zelf staat op een simpel tapijtje. Ik denk dus wel dat ik het antwoord ken: een zwevend verhoogje met vlokkenschuim en MDF platen? Of het tennisbalpodiumpje - maar gaat dat volstaan? Want ik zie me nu niet dadelijk een doos in een doos maken gezien de rest geen last heeft van mij.
Ik luister naar jullie ervaren meningen!

Alvast bedankt!
nele

JeanC

Hoi Nellie,

Drumstel in een kleine ruimte is moeilijk "stil" te krijgen vanwege de geluidsdruk en reflecties. Mijn advies:
1. Zo veel mogelijk zachte spullen om je heen: gordijnen, langharig tapijt, kussens, noem maar op
2. Schuimoordopjes zijn niet ideaal als je ook nog muziek en jezelf wil horen. Ik zelf gebruikt Loop Experience oordoppen, die reduceren 18dB en met een extra ring 23dB. Dan zet ik een open hoofdtelefoon op, dus niet helemaal dicht (Philips Fideliov X2HR), zodat het drumstel nog mooi binnenkomt samen met de muziek.
3. Als nix helpt, is een elektronisch drumstel de enig oplossing.

Omhoog