Musikmesse 2016

Gestart door Robert-Jan, apr 02, 2016, 18:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Volgende week donderdag start de Musikmesse 2016.
Een nieuw concept wat vooral inhoudt dat er meer pro audio en light is dan muziekinstrumenten..wat natuurlijk wel logisch is gezien de afname van stands de afgelopen jaren..nieuw is ook dat alle dagen publieksdagen zijn.
Ook nieuw is dat ik er voor t eerst sinds jaaaren niet bij kan zijn :( ..familie omstandigheden en deadlines voor werk maken het gewoon niet mogelijk ...snif..
Ik zie nog maar bitter weing teasers em nieuwtjes, ik ben echt benieuwd hoe t uit gaat pakken..dus als je ze spot, meldt ze hier!

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


PaQ en jij RJ zijn er al een paar jaar opeenvolgend geweest , en elke keer melden jullie al dat het minder interessant was ( lees minder aanbod Drums en dergelijke ) .
Dus misschien is het niet zo`n ramp om een jaartje over te slaan en kijken wat het aanbod van DIT jaar is om zodoende een  goede overweging te maken tot het wel of niet gaan voor wat betreft editie 2017 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Dit is de tweede die ik mis in 26 jaar.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ik hoorde via Mapex dat er dit jaar behoorlijk weinig te doen is, een heleboel (grote) merken hebben niet eens een stand. Ik was eerst wel van plan heen te gaan maar ik sla ook maar even over.

musiqman

Ik ga helaas ook niet. Heb mog een optie voor een gig staan ook. Dus mischien volgend jaar weer.

paQ

Ik ga donderdag en vrijdag in elk geval wel, maar ik hoor ook veel verhalen dat het de moeite simpelweg niet meer is.
Naja we gaan het zien. Ik heb elk jaar toch altijd een soort van dubbele agenda, maar ik vrees dat de vrije val die twee jaar geleden werd ingezet onverminderd doorzet nu.

Nijlpaard

Toch maar naar de NAMM volgend jaar dus :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman



Ben benieuwd. Helaas geen netwerk aansluting voor een extra losse Nord Pad, dat zou helemaal te gek zijn geweest.

Citaat
MAIN FEATURES
6-channel Percussion Synthesizer
Nord Drum 3P with intergrated multipad, kick pad input and MIDI NEW
Nord Drum 3 with 6 generic trigger/drum pad inputs and MIDI
Simplified user interface with easy sound selection NEW
New individual sound preset libraries for kicks, snares, toms and more NEW
Advanced sound engine with Resonant Synthesis, Subtractive synthesis and FM-synthesis
Reverb and Delay Effects with adjustable amount per channel NEW
Drive, Crush and EQ-effects per channel
MIDI in/out and full CC-control
Stereo Output with improved output level
Headphone Output with improved output level
http://www.nordkeyboards.com/products/nord-drum-3

paQ

Toch maar naar de NAMM volgend jaar dus :P
mwa...
dat uh... schijnt ook terug te lopen heb ik van horen zeggen... Internet he...

Pro audio gaat als een TREIN overigens!
Muziekinstrumenten not so much

Robert-Jan

Ik vind eigenlijk dat t er maar eens van moet komen..#thinksteaks
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Ik vind eigenlijk dat t er maar eens van moet komen..#thinksteaks
#thinkjetlag #DomFormuaerwrweuyiro

Robert-Jan

#12
apr 07, 2016, 18:05 Last Edit: apr 07, 2016, 19:53 by Robert-Jan
Ik hoor net van Paq dat het allemaal niet jottum is..
weinig nieuws...de 2box 3 lijkt van de aardbodem verdwenen, staat niet op de stand ..jammer
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Eeeeeeffe uitbuiken van de enige echte schnitzel van Wikinger :z


Nee de messe is niet meer wat het ooit geweest is.  Alle instrumenten samen in 1 hal geknald. Verschrikkelijk


0,0 overzicht, mandolines naast accordeons naast bekkens naast een gitaar naast drums.  Enz


De elektronische muziek is booming en blijft groeien. DJ equipment en interfaces en midi controllers is wat de klok slaat.

Kortom.
1 vloer met instrumenten 1 minstens zo grote met DJ/interfacing en 1 handelsvloer. (Niet voor publiek toegankelijk)
Hier nog even overheen gebanjerd, maar daar is het en uitgestorven en vreselijk saai.
Er werd daar niet het veel zaken gedaan kreeg ik de indruk.

Binnen enkele uurtjes al helemaal uitgekeuteld.

Technobeat


Erg jammer dat instrumenten ( en met name drums ) niet populier meer zijn op een muziekbeurs :/  .
Dat DJ equipment een hot item is lijkt een voldongen feit , als je ziet dat het aantal extreem verdienende top-DJ`s elkaar snel opvolgt en iedereen die op zijn zolderkamertje met een mengpaneeltje - 2 cd / usb spelers en een laptop in de weer is dit ook zou willen bereiken ........

Zelf houd ik erg van elektronische muziek , Techno in diverse gradaties met name , maar ik kan mij voorstellen dat veel mensen dit digitale geweld niet kunnen waarderen ... helemaal niet erg natuurlijk , ieder zijn smaak .
Toch is het voor mij lekker auto rijden met een goede Technobeat :+  om je heen ......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Kijk is an:   
Ik zag h'm staan in de nieuwe Slagwerkkrant:


Direkt maar even de site erbij opgezocht en een filmpie uiteraard.

"the new electro-acoustic cajon by DG De Gregorio, presented at NAMM 2016, performed by percussionist Pablo Gomez Molina"


http://cajondg.com/?lang=en

Technobeat


Soort E-drumstel in kistvorm om het beetje simpel te zeggen .....

Voor percussie doeleinde in kleine settings of '' unplugged '' optredens zeer geschikt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ik vind het wel aardig, maar gevoelsmatig houd ik mijn cajón en de overige geluiden graag fysiek van elkaar gescheiden ... :?

Omhoog