'Conversietabel' Aquarian/Remo/Evans

Gestart door Headshrinker, mrt 15, 2012, 17:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker

mrt 15, 2012, 17:52 Last Edit: jun 26, 2013, 18:16 by Headshrinker
Naar idee van Headshrinker, een conversietabel om de verschillende vellen van de 3 grote merken te kunnen vergelijken. Gebaseerd op de tabel van Aquarian (LINK).
Ik heb een begin gemaakt, de tabel is nog niet helemaal volledig dus aanvullingen zijn welkom. Post ze in dit topic, dan zal ik proberen ze toe te voegen.

- Paul














































































Type velAquarianRemoEvans
Snaredrum & Toms
EnkellaagsClassic Clear en Traditional coatedAmbassador (10 mil)
Ambassador X (12 mil)
Genera G1 (10 mil)
G Plus (12 mil)
Enkellaags met dot
De dot maakt het geluid meer "gefocussed"
Classic Clear Power Dot / Texture Coated with Power Dot Controlled Sound Power Center / Reverse Dot (10 + 5 mil)
DubbellaagsSuper-2 (7 + 5 mil)
Response 2 (7 + 7 mil)
Hi-Velocity (7 + 7 mil)
Hi-Impact (10 + 10 mil)
Vintage A (7.5 + 3 mil)
Emperor (7 + 7 mil)
Vintage Emperor (7.5 + 7.5 mil)
Emperor X (7 + 7 mil met dot)
Genera G2 (7 + 7 mil)
ST (Dry) (7.5 + 7.5 mil)
Enkellaags met demping
De dempring dempt boventonen
Performance IIPowerstroke 3 (10 mil met dempring)
Genera Dry (10 mil + 2 mil dempring)
EC1
Dubbellaags met demping - Pinstripe (7 + 7 mil met dempring tussen de lagen)
Powerstroke 4 (10 + 10 mil)
HD (Dry heeft extra luchtgaatjes)
HD Dry 5 + 7.5 mil plus 2 mil ring
EC2
SnaresideClassic Clear snareside (standaard)
Hi-Frequency (extra dun)
Ambassador snareside (3 mil)
Diplomat snareside (2 mil)
Resonant 500 (5 mil)
Resonant 300 (3 mil)
Resonant 200 (2 mil)
Speciale finishClassic Clear Video Gloss Colors
Hi-Energy
Ebony / smooth white Resonant black
Vintage-look vellenVintage Renaissance -
Bassdrum
Enkellaags met dempringSuperkick I (vilten dempring)
Full Force
Impact (extra brede dempring)
Powersonic
Powerstroke 3
EQ2
EQ1
Dubbellaags met dempringSuperkick II (vilten dempring)Powerstroke 4-

Anserini

Op het eerste gezicht hebben ze een beetje stoer zitten doen, op lekker veel plekken 'none' invullen komt natuurlijk leuk over. Ik mis bijvoorbeeld Evans EC2 om maar eens wat te zeggen.
Verder ben ik zeker te spreken over Aquarian vellen, maar hier heb ik ook een beetje een gekleurd gevoel bij. Als het volledig was, zeker een mooi hulpmiddel om eens makkelijker wat van een 'ander' merk te proberen.

Fibesman

#2
mrt 16, 2012, 08:52 Last Edit: mrt 16, 2012, 12:34 by Tanco
Ja, en dan kun je er vanuit gaan dat Aquarian over het algemeen wat stugger is en iets droger klinkt dan Remo en dat Evans daar een beetje tussenin zit. Dit is hoe ik het in ieder geval ervaar. Op sommige trommels komen Aquarians weer lekkerder tot hun recht dan vergelijkbare Remo's. Ach ja keuzes keuzes

Stokmans

Is een redelijk vergelijk en een goed uitgangspunt voor je vergelijk, maar zolang het 1 van de leveranciers zelf is die de tabel maakt, moet je altijd je bedenkingen houden. Gewoon lekker experimenteren  :Y


Headshrinker

[...] Als het volledig was [...]


[...] dat Aquarian over het algemeen wat stugger is en iets droger klinkt dan Remo en dat Evans daar een beetje tussenin zit.


[...] zolang het 1 van de leveranciers zelf is die de tabel maakt, moet je altijd je bedenkingen houden. Gewoon lekker experimenteren  :Y


Goede punten!

Als je wilt 'vergelijken', moet je ergens beginnen. En iets 'volledigers' dan de Aquarian-tabel ben ik niet tegengekomen.

Robert-Jan

Een beetje flauw is het wel.

"SUPER-KICK SERIES
The patented Super-Kick heads feature a narrow muffle ring that is adhered to the backside of the head.   None   None"

De powerstroke en de emad hebben dat aan de "frontside"
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

De tabel is door Aquarian zelf gemaakt, uiteraard dat die dan met een (flink) korreltje zout moet worden genomen. Maar het is zeker een goede opzet.

Is het geen idee om de tabel van Aquarian over te nemen in de beginpost en aan te vullen met onze eigen bevindingen? (je kan een tabel maken met deze forumsoftware). Dan worden alle toevoegingen gedurende het topic gebundeld in de openingspost, zodat er een completer vergelijk onstaat.

Hammar

Wij van wc-eend adviseren.........wc-eend.

dunDaan


De tabel is door Aquarian zelf gemaakt, uiteraard dat die dan met een (flink) korreltje zout moet worden genomen. Maar het is zeker een goede opzet.

Is het geen idee om de tabel van Aquarian over te nemen in de beginpost en aan te vullen met onze eigen bevindingen? (je kan een tabel maken met deze forumsoftware). Dan worden alle toevoegingen gedurende het topic gebundeld in de openingspost, zodat er een completer vergelijk onstaat.

Zeker goed idee. Aangezien hier een hele berg leden zijn met heel veel "vel-ervaring" kan dit forum wellicht een veel realistischere tabel maken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Headshrinker

Is het geen idee om de tabel van Aquarian over te nemen in de beginpost en aan te vullen met onze eigen bevindingen? (je kan een tabel maken met deze forumsoftware). Dan worden alle toevoegingen gedurende het topic gebundeld in de openingspost, zodat er een completer vergelijk onstaat.


Goed plan! Hoe/wie nu verder?

animal

Gezien de reactie van Paul is Paq waarschijnlijk aan zet om het initiatief te nemen.  :Y

Paul

Ik kan de tabel gewoon in de openigspost maken en het topic sticky maken. Wij moderators kunnen het de openingspost dan steeds veranderen als er een nuttige toevoeging wordt gedaan. Dat betekent wel dat je je openingspost niet meer kan wijzigen, Headshrinker. Ben je het daarmee eens? Zo ja, dan zal ik de tabel dadelijk maken/overzetten.

Headshrinker

^ Prima. En dank!

Hoefnix

Als per vel een aantal eigenschappen vermeld: aantal lagen, dikte lagen, demping, dot, structuur (coated/clear/fiberskyn), materiaal. Volgens mij kan je dan snel een vergelijking maken.

Paul

#14
mrt 20, 2012, 16:37 Last Edit: mrt 20, 2012, 16:39 by Paul

Als per vel een aantal eigenschappen vermeld: aantal lagen, dikte lagen, demping, dot, structuur (coated/clear/fiberskyn), materiaal. Volgens mij kan je dan snel een vergelijking maken.

Dat heb ik inderdaad gedaan. Maar van Aquarian zijn de veldiktes niet direct te vinden op de website en van Evans ook niet bij alle velle. Remo geeft die informatie wel, zover ik er tijd voor had heb ik het toegevoegd.
*Tabel is onderweg.

paQ

uhm... pinstripe is geen dubbel vel volgens mij

Nlz

#16
mrt 20, 2012, 17:48 Last Edit: mrt 20, 2012, 17:49 by Nlz
Jawel hoor. Twee lagen met aan de rand een band kleefzooi er tussen, door Remo liefkozend 'ring reducing agent' noemt.

Vraag het donderdag anders nog ff na op de stand  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

ohja idd, maar dan is het geen extra dempRing

Nlz

Daar valt over te discussiëren. Die agent zit in de vorm van een ring namelijk, en als we Remo mogen geloven dempt het...  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

onder de zwarte lijn zijn de velen gelijmd. Buiten de zwarte lijn zit er een goedje tussen

Paul

#20
mrt 20, 2012, 21:08 Last Edit: mrt 20, 2012, 21:11 by Paul
De meeste dingen heb ik eerst gecontroleerd op de website van de fabrikant, zo ook met de Pinstripe. Dit zegt Remo erover. In feite een dempring alleen dan van een soort lijm, in plaats van Mylar zoals bij de PS3.
Citaat van: Remo.com
The well-known Clear Pinstripe® heads are made with two 7 mil Mylar® plys with a measured layer of a ring reducing agent applied between them at the outer edge of their trademark stripe to dampen high frequency overtones for warmer resonance.

paQ

dan is het dus demping ipv dempring ;)

Hoefnix

#22
mrt 20, 2012, 21:26 Last Edit: mrt 20, 2012, 21:26 by Hoefnix
Om het nog makkelijker te maken: een dempring dempt en zorgt dus ook voor demping ;)

Een koe is een soort dier....
een dempring is soort demping :)  :+ :X

Headshrinker

Tabel is onderweg.


Goed bezig, Paul!

Maar van Aquarian zijn de veldiktes niet direct te vinden op de website en van Evans ook niet bij alle vellen.


Daar had ik dus ook 'last' van.

Headshrinker

#24
mrt 21, 2012, 09:13 Last Edit: mrt 21, 2012, 09:18 by Headshrinker
Aquarian

Hi-Velocity = 7 + 7 mil
Hi-Impact = 10 + 10 mil
Triple Treat = 7 + 7 + 7 mil

Evans

Genera 1 = 10 mil
G Plus = 12 mil
Power Center = 10 mil + 5 mil dot
HD (Dry) = 5 mil + 7.5 mil + 2 mil ring

Omhoog