Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kevin_Argument

Vintage emperor is een dubbellaags vel van 2 keer 7,5 mil (geloof ik) Ik heb momenteel de coated versie op mijn toms liggen en ik speel in een rock band (we coveren oa AC/DC).
Ik vind ze net iets beter klinken dan de standaard emperors.

Om het toch over reso's te hebben: Ebony ambassadors! Klinkt vet, en heeft een vette look!

paQ

#76
sep 29, 2012, 18:15 Last Edit: sep 29, 2012, 18:22 by paQ
heb ook een coated vintage emperor op mijn 14" sinds verleden week... fijn velleke hoor :Y

Rick

Ik heb op mijn 10, 12, 14 en 16 toms clear vintage emperors liggen, en ik ben er echt stik en stik gelukkig mee. Warm, vet, punchy, maar toch nog resonant. Iets wat ik bij de coated versie toch vond ontbreken om heel eerlijk te zijn.  :Y

mdrummer

Jullie maken het wel lastig *D

Ik zat eigenlijk te denken aan clear vellen dus niet gecoat.
De vintage emperors lijken me dan een goede keuze gezien de reacties hier.

Mijn Gretsch heeft vrij dunne ketels ik weet niet of dat nog wat uitmaakt welk vel dan beter is.
De clear emperor of coated.


Maarten

Harre

Clear geeft wat meer toon dan coated naar mijn gevoel. Ik zou in het geval van je set ook voor clear gaan en gezien de reacties zijn de vintage emperor een goede keus, al ga ik dan zelf voor de standaard clear emperor en heb ik met de vintage versie geen ervaring. Het verschil tussen die twee is dat de gewone uit twee lagen van 7 mil bestaat en de vintage uit twee lagen van 7.5 mil, waarbij 'mil' in dit geval staat voor 1/1000 van een inch = 0.0254 millimeter. Het is dus maar een gering verschil in dikte, maar ik kan me voorstellen dat het qua toon toch wel wat uit kan maken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

mdrummer

Harre bedankt voor je reactie.
Ik ga denk ik voor de vintage clear emperor, volgende week bestel ik ze.


Rick


Clear geeft wat meer toon dan coated naar mijn gevoel. Ik zou in het geval van je set ook voor clear gaan en gezien de reacties zijn de vintage emperor een goede keus, al ga ik dan zelf voor de standaard clear emperor en heb ik met de vintage versie geen ervaring. Het verschil tussen die twee is dat de gewone uit twee lagen van 7 mil bestaat en de vintage uit twee lagen van 7.5 mil, waarbij 'mil' in dit geval staat voor 1/1000 van een inch = 0.0254 millimeter. Het is dus maar een gering verschil in dikte, maar ik kan me voorstellen dat het qua toon toch wel wat uit kan maken.


De vintage clear/coated emperors zijn pas vanaf april 2012 te verkrijgen. Ze zijn dus nog redelijk nieuw!


@ Mdrummer - Je kunt niet fout gaan met clear vintage emps naar mijn idee. Alvast veel speel plezier ermee! "Heb ze zelf ook"! haha  *O*

mdrummer

Bedankt, iedereen ook bedankt voor de hulp was zelf niet op de vintage emperors gekomen...

Rick


Bedankt, iedereen ook bedankt voor de hulp was zelf niet op de vintage emperors gekomen...


Laat vooral weten wat je er van vindt zodra ze op je kit zitten!

mdrummer

Ga ik doen! heb ze nog niet besteld, maar daar ga ik morgen verandering in brengen  :)

NathanR

Hej,

Ik moet in onze kerk het drumstel van nieuwe vellen gaan voorzien..
Maar welke vellen zijn goed om te kopen voor een fusion kitje? (word niet uitversterkt..)
Het hoeft niet allemaal machtig laag, dus ik denk dat pinstripe's te veel is.

En daarnaast.. coated of clear? Whats the difference? :)
Ben benieuwd wie mij kan helpen.

Groet,

Animal baars

Wat voor setje is het? Ik zou voor de veiligheid een setje Evans G2 coated neer leggen. Dat zijn gewoon lekkere vellen met een prima klank. Remo Emperror coated is vergelijkbaar. Persoonlijk vind ik Evans lekkerder klinken, maar anderen zweren bij Remo's.

Coated geeft een wat warmer, voller geluid door de extra massa van de coating. Maar Vintage Emperrors schijnen ook waanzinnig te klinken.

Voor op de snare ben ik zelf erg fan van een Vintage ambassador (3mil en 7.5mil vel). dat is een vel wat ik absoluut weer terug wil in plaat van m'n huidige Genera HD Dry.

Paul

Wat voor ketels zijn het, Nathan? En wat voor muziek wordt er mee gespeeld?

Ik zou zeggen dat je niet fout kan gaan met Ambassadors op de 10" en 12" en een Emperor op de 14". Of de Evans equivalenten, de G1 en G2 respectievelijk (al vind ik Remo dus weer fijner klinken).

Clear of coated is smaak. Ik ben persoonlijk fan van coated, iets warmer geluid en klinkt naar mijn idee bij zacht spel beter. Als er wel eens brushes worden gebruikt sowieso coated pakken.

Powerstroke 3 op de bass, Ambassador (of eventueel een Vintage Ambassador) op de snare.


@Animal Baars
Vintage Ambassador en HD Dry zijn wel twee heeul verschillende vellen..?

Animal baars


@Animal Baars
Vintage Ambassador en HD Dry zijn wel twee heeul verschillende vellen..?


Klopt, ik wilde eigenlijk de Genera dry eens testen maar kreeg via Thomann de HD dry geleverd.. Was een bestelfoutje maar vind 'em veel te veel dempen door z'n dubbele laag en dempring. Maar zoals gezegd, ik had dat vel niet echt op het oog, ik speel er nu meer mee omdat het te testen. Gaat binnenkort verhuizen naar de gebruikte vellen stapel onder m'n bed :)

Paul

Als je Ambassador gewend bent is een HD Dry wel echt tè ja. Ik vond de Ambassador X al teveel..

Animal baars

Ik heb de vintage A hiervoor al gehad en dat was echt briljant. Een hele fijne combi tussen een enkel en een dubbellaags vel.

Weet eigenlijk niet waarom ik er vanaf ben gestapt  8)7

Robert-Jan


Hej,

Ik moet in onze kerk het drumstel van nieuwe vellen gaan voorzien..
Maar welke vellen zijn goed om te kopen voor een fusion kitje? (word niet uitversterkt..)
Het hoeft niet allemaal machtig laag, dus ik denk dat pinstripe's te veel is.

En daarnaast.. coated of clear? Whats the difference? :)
Ben benieuwd wie mij kan helpen.

Groet,



Coated emperors op je toms, ambassador op je snare, powerstroke op je bass..kan je alle kanten mee op, allrounder wordt het niet.
Voor de rest misschien nog eens het topic doorlezen, in principe staat het antwoord op al je vragen hier al een keer ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Ik zat zelf inderdaad te denken aan, Ambassadors onder (clear) en dan Coated emperors boven.
Het drumstel is een Pearl Vision als ik mij niet vergis.. zou niet weten wat voor ketels het zijn.

Vel voor de kick hoeft niet vervangen te worden.

Heb even wat gekeken op internet, heb overigens een budget van honderd euro.
Ik ga voor clear ambassadors voor reso, coated emperors als batter. En een CS black dot voor op de snare.


harmen 18

Lijkt mij een goede keus. Al had ik die cs niet gedaan... maar dat is persoonlijk.

Is er al iets van demping aanwezig? anders een potje moongel meebestellen. Als je dat niet wil, dan maar tape.....

Paul


Het drumstel is een Pearl Vision als ik mij niet vergis.. zou niet weten wat voor ketels het zijn.

Op deze set gaat de door jou genoemde combi het prima doen.

Twee fusion-tompacks bij Stokkenenvellendiscounter is samen 71 euro. Heb je nog budget over om er een Ambassador Snareside bij te doen, als je dan toch alle resonantievellen wilt vervangen.

Persoonlijk zou ik ook voor een Ambassador op de snare gaan, zeker op de metalen Vision snares. Al dan niet met een klein stukje moongel (half plakje bijna aan de rand van de ketel) of tape om net dat beetje aan zingende toontjes eruit te halen.

Rick


Ik zat zelf inderdaad te denken aan, Ambassadors onder (clear) en dan Coated emperors boven.
Het drumstel is een Pearl Vision als ik mij niet vergis.. zou niet weten wat voor ketels het zijn.

Vel voor de kick hoeft niet vervangen te worden.

Heb even wat gekeken op internet, heb overigens een budget van honderd euro.
Ik ga voor clear ambassadors voor reso, coated emperors als batter. En een CS black dot voor op de snare.


Op een Vision zou ik misschien eerder Pinstripes op de toms leggen.... Er zit best wel wat filler in de bearing edges van die kits

Paul

Ik vind Pinstripes met name geschikt voor sets die flink worden afgebeuld (repetitieruimtes) en/of voor een vette rocksound. Volgens mij is beide niet het geval/gewenst.
In de repetitieruimte hadden we Pinstripes op een Vision en zelfs toen ze net nieuw waren vond ik de klank tegenvallen, ook na wat stemmen. Weinig toon en sustain. En juist sustain is fijn in onversterkte situaties.

Robert-Jan


Op deze set gaat de door jou genoemde combi het prima doen.



Ik moet echt goed nadenken over een set waar deze combi het niet goed zou doen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

En, het setje wordt in een kerk gebruikt, niet op een festival. Over het algemeen hebben kerken genoeg akoestiek dat je al niet als een malle tekeer moet gaan (al snel te veel volume), ik zou voor enkellaags, coated gaan. Clear vellen zullen al snel te veel zijn vrees ik.

Oh, en géén black dot op de snare. Gewoon een ambassador.

NathanR

De black dot twijfel ik ook het meest over.. Misschien toch maar gewoon een Ambassador..

Omhoog