Batter als Reso

Gestart door Mart098, okt 28, 2015, 20:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mart098

Is het mogelijk om de battervellen als resovellen te gebruiken?
Ik heb nu de standaard resovellen (die ik kreeg bij m'n drumstel) op mijn toms. Deze zijn wit, wat is niet zo mooi vind.
Als battervellen gebruik ik Remo Pinstripes, en ik vind het lelijk dat de onderkant niet ook doorzichtig is. Ik kan dus niet door mijn toms 'heen kijken'. ;(
Mijn plan was, wanneer ik nieuwe Pinstripes koop, om dan de oude als resovel te gebruiken.


De Pinstripes zijn dubbellaags, krijg ik dan minder respons dan een enkellaags vel?
Is het moeilijk om een laag eraf te halen, zodat ik een enkellaags krijg?

Ik hoor graag adviezen. :)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

MatiZ

Je kan natuurlijk wel een batter als reso gebruiken, je krijgt alleen minder sustain. Anika Nilles gebruikt ook een Emperor? als reso..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Star

Het is geen goed plan om gebruikte slagvellen te gebruiken als ondervel.

Ondervellen zijn heel belangrijk voor de klank, belangrijker dan je denkt.
Dus om een oud en gebruikt en uitgerekt slagvel te gebruiken als ondervel.

@MatiZ,

Sinds Anika bij Evans zit gebruikt ze weer enkellaags vellen als ondervel.
Dixon drums & hardware.

Harre

Is het mogelijk om de battervellen als resovellen te gebruiken?
Als je een gebruikte batter als reso wilt gaan gebruiken: het kan, maar zoals Star al aangaf zorgt je reso voor een groot deel van de klank en een gebruikt vel doet dat gewoon een stuk minder. Op zich zul je het misschien niet eens direct horen dat de klank (een stuk) minder is, tot je nieuwe reso's gaat monteren.

Citaat
De Pinstripes zijn dubbellaags, krijg ik dan minder respons dan een enkellaags vel?
Klopt. Ze krijgen minder de gelegenheid te resoneren (de naam zegt het eigenlijk al) dan bij een enkellaags vel, al is het natuurlijk voor een groot deel een kwestie van smaak en wat voor geluid je zelf zoekt.

Citaat
Is het moeilijk om een laag eraf te halen, zodat ik een enkellaags krijg?
Onmogelijk zelfs.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Mart098

Duidelijk.
Dan ga ik gewoon doorzichtige resovellen kopen.
Bedankt voor de uitleg!
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Omhoog