Wat te doen bij Pre-International sizes

Gestart door FoREVer, apr 01, 2015, 23:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Ik heb dus een snare gekocht uit een jaar die nu bij niemand bekend is denk ik ;)

---- of topic----

---- on topic ----

nu zullen de meeste denken haha dat gaan gebruiken achter een kit?!!!
Maar ik wel dus daarover geen discussie hier aub. *D

wel wil ik de vellen vervangen, maar blijkt het nu net te gaan om befaamde pre-international vellen
nu ben ik te lui om weer terug te gaan naar de winkel en daar weer te gaan vragen en leveren of wat dan ook
(goed zelfbeeld he ;))

dus bij deze

Lees vanaf hier als je geen zin hebt in een nutteloos verhaal die niet heel relevant is voor het topic
waar kan in vellen bestellen die op mijn oude snare passen?
(pre-international dus) en kan dat gewoon van Remo want er staat alleen maar bij dat het op premier past.

danku!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix

Piet Klaasen?

FoREVer

Piet Klaasen?
f*ck helemaal niet aan gedacht! thx!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Wouters

Just to get things straight;
Er is een verschil tussen pre-international en metrische (mm/cm)-maten.
Premier heeft inderdaad pre-international maten. Die dus iets groter zijn dan nu. Let wel, dit betreft de 12" en 16", die dus ook nog gewoon bij Remo leverbaar zijn. De 14" van Premier uit het pre-internationale tijdperk, is gewoon 14" en dus niet afwijkend.
Wel afwijkend zijn de metrische maten die veelal door NL/ BE / DU drumbouwers gebruikt werden (Royal, Kings, WIley etc,). Die kunnen alles zijn boven 357mm (een normale 14") en gaan in stappen van 1mm omhoog. Vaak kom je 361 of 363 mm tegen. Hier zijn slecht vellen voor te vinden. Als je snaremaat niet al te veel groter is dan 357, zou je het nog kunnen redden met een Aquarian American Vintage of soms zelfs met een Evans 360.
Oversized, metrische vellen worden nog wel gemaakt, maar kwaliteit schijnt niet je van het te zijn, bijv bij stdrums.de of sonorus.be, van weersel in Enschede. Er zijn ook een aantal mensen in den lande die ooit restpartijen nieuwe metrische maten hebben opgekocht. Die mensen zal je vinden op vintagedrumbeurzen.
Ik meen dat Remo ook custom order vellen maakt, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Kortom, Die Premier-remo's gaan je niet helpen. Je zal op zoek moeten naar een metrisch vel.

FoREVer

Just to get things straight;
Er is een verschil tussen pre-international en metrische (mm/cm)-maten.
Premier heeft inderdaad pre-international maten. Die dus iets groter zijn dan nu. Let wel, dit betreft de 12" en 16", die dus ook nog gewoon bij Remo leverbaar zijn. De 14" van Premier uit het pre-internationale tijdperk, is gewoon 14" en dus niet afwijkend.
Wel afwijkend zijn de metrische maten die veelal door NL/ BE / DU drumbouwers gebruikt werden (Royal, Kings, WIley etc,). Die kunnen alles zijn boven 357mm (een normale 14") en gaan in stappen van 1mm omhoog. Vaak kom je 361 of 363 mm tegen. Hier zijn slecht vellen voor te vinden. Als je snaremaat niet al te veel groter is dan 357, zou je het nog kunnen redden met een Aquarian American Vintage of soms zelfs met een Evans 360.
Oversized, metrische vellen worden nog wel gemaakt, maar kwaliteit schijnt niet je van het te zijn, bijv bij stdrums.de of sonorus.be, van weersel in Enschede. Er zijn ook een aantal mensen in den lande die ooit restpartijen nieuwe metrische maten hebben opgekocht. Die mensen zal je vinden op vintagedrumbeurzen.
Ik meen dat Remo ook custom order vellen maakt, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Kortom, Die Premier-remo's gaan je niet helpen. Je zal op zoek moeten naar een metrisch vel.
kijk dat is nog is een duidelijke uitleg! het werd zo vernoemd op dutch vintage drum group op Facebook dus heb ik dat waarschijnlijk overgenomen. ik had je net al een pb gestuurd!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

musiqman

En Nick Hopkins in de UK heeft Remo in pre international sizes op voorraad. Hele aardige man ook. 

paQ

Grote kans dat Piet Klaassen Drumservice dat ook gewoon heeft

Geischa

#7
apr 02, 2015, 09:05 Last Edit: apr 02, 2015, 09:10 by Geischa
De Pre international maten heb ik (RDD) ook standaard op voorraad, wel heb je denk ik een probleem gezien dit 14" is, die wordt zoals boven vernoemd niet gemaakt..
Wat is de afmeting? (Diameter buitenkant ketel)

baszuidwijk

Lees vanaf hier als je geen zin hebt in een nutteloos verhaal die niet heel relevant is voor het topic
Juist een heel leuk topic (in zijn geheel) dat ook nog eens boeiende reacties oproept bij deze en gene. Like! :Y

paQ

De Pre international maten heb ik (RDD) ook standaard op voorraad, wel heb je denk ik een probleem gezien dit 14" is, die wordt zoals boven vernoemd niet gemaakt..
Wat is de afmeting? (Diameter buitenkant ketel)
en dat...

Bestel anders een custom maat bij RDD (als je wat geduld er mee hebt en echt ergens rond de 14 ligt hebt)

FoREVer

Volgens mij is het 361mm ik meet het vanavond wel even op
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drummermaarheeze

Ik heb ooit een snare van Royal gehad van 361 mm en Piet Klaassen had daar inderdaad gewoon nieuwe vellen voor liggen.

paQ

Ik heb ooit een snare van Royal gehad van 361 mm en Piet Klaassen had daar inderdaad gewoon nieuwe vellen voor liggen.
Als hij die op voorraad heeft, dan zal RDD of elke andere serieuze drumzaak ze ook wel hebben liggen :)

Omhoog