deuken in vellen

Gestart door Fakir, feb 28, 2015, 21:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fakir

feb 28, 2015, 21:52 Last Edit: mrt 01, 2015, 10:32 by paQ
hallo,
ik heb een drumstel dat net iets ouder is dan een week. ik heb er al flink op zitten rammen en dacht dat er niks aan de hand was. maar ik zag net dat er deukjes in de vellen van mn toms zitten. wat doe ik fout??? het kan toch niet aan mijn techniek liggen want dan zouden in mn floortoms en mn snare ook deukjes moeten zitten?! ligt dit gewoon aan het vel? of misschien te strak gespannen??
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Fakir

drumslet

Wat voor vellen liggen erop? Vaak is dat het probleem (bv. goedkope fabrieksvellen). De stand van de toms (vrij scheef) kan ook de boosdoener zijn.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Fakir

er zitten inderdaad vellen op die ik erbij kreeg. maar waarom deuken die van mn toms dan wel en die van mn floortoms niet?! daar zitten dezelfde vellen op.


FoREVer


er zitten inderdaad vellen op die ik erbij kreeg. maar waarom deuken die van mn toms dan wel en die van mn floortoms niet?! daar zitten dezelfde vellen op.


Je floortoms staan hoogstwaarschijnlijk rechter als je toms. Nu kunnen we hele moeilijke berekeningen doen over hoe je die putjes erin krijgt zoals deze

Stokkenmaat x Vel x hoek van tom  / 7 - 1 o.i.d.

maar probeer is een foto te maken van hoe je nu speelt.
Als je tom in een hoek staan van laten we zeggen een hoek van de oude opstelling van Lars Ulrich dan sla je sneller putten in je vellen als dat je ze redelijk recht zet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Thijs

Idd, toms iets vlakker / minder schuin opstellen helpt meestal wel

Hammar



hallo,
ik heb een drumstel dat net iets ouder is dan een week. ik heb er al flink op zitten rammen en dacht dat er niks aan de hand was. maar ik zag net dat er deukjes in de vellen van mn toms zitten. wat doe ik fout??? het kan toch niet aan mijn techniek liggen want dan zouden in mn floortoms en mn snare ook deukjes moeten zitten?! ligt dit gewoon aan het vel? of misschien te strak gespannen??
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Fakir


Dat 'rammen' zal de oorzaak zijn denk ik....

Fakir

Okee bedankt. Ik zal mn toms wat rechter zetten.

Hoefnix

als rammen betekent als een timmerman slaan, dus met kracht als het ware door het vel.... dan is de (ontbrekende) techniek de oorzaak. Dat gebeurt in het enthousiasme nog wel eens.

Heb je drumles (gehad)?

paQ

topictitel aangepast

"HELP"  is geen topictitel

Fakir

Het rammen was een beetje overdreven. Ik heb drumles en mijn techniek is vast niet perfect maar ik haal zeker niet alles uit kracht.


Marty-B

Zitten de deukjes in het midden van het vel? Zo niet, probeer in het midden van het vel de slaan ;)

Fakir

De deukjes zitten in het midden, daar sla ik




NathanR

Zoals al eerder gezegd; plaats eens een foto van je setup.

Dan kunnen we zien of de hoek van je toms de oorzaak is of dat het toch ergens anders mee te maken heeft.

Mad Devil

Er zijn zowiezo genoeg filmpjes te vinden op YouTube aangaand het onderwerp, "drumkit setting" of "tom setting".
Waarin in de plaats en hoek van de verschillende toms aan bod komen.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Wouters

Misschien too obvious, maar velspanning kan ook een rol spelen, naast wat al eerder genoemd is.
Aan de lage kant => grotere kans op deuken.

Omhoog