Sonor Force 3000 speciaal geval

Gestart door Misterbase, nov 06, 2014, 11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Misterbase

Hallo allemaal!

Ik ben Bas en speel voornamelijk Gospel in kerken. Nu speelde ik altijd op mijn Roland TD-10 echter... dit vind ik niet leuk meer. Nu heb ik een jaar geleden deze prachtige Sonor Force 3000 gekocht welke ik wil gebruiken voor optredens, welke voornamelijk in galmende kerken zijn.

Ik ga niet de hele set gebruiken maar met een of 2 toms minder. Ik ben nog op zoek naar andere vellen en een koffer- of tassenset. Qua bekkens beschik ik reeds over een complete Zildjian A set.

Nu heb ik al een en ander aan research gedaan en ik zat te denken aan:
- Remo Pinstripe's op de toms (snel klankverval want galm is er genoeg)
- Remo Ambassador-snaredrumvel (zit met de tomvellen in een pack bij Bax)
- PureSound snarenmat
- Evans Emad dubbellaags bassdrumvel
- Evans mini Emad's voor eventuele extra demping als dit nodig blijkt
- Drumtassenset met foam van binnen waardoor hij recht op blijft staan van Gewa of Ritter? (HELP, advies nodig)

Tot slot wat pics van de kit. Ik hoor graag van jullie!












Hoefnix

Die pinstripes klinken jaren 80 rock. Van de emad ben ik geen fan maar het is maar welk sound je zoekt.

Ik zou eerder voor clear emperors gaan op de toms.
Amba op de snare is altijd goed :) een puresound mat ook natuurlijk.

Hoefnix

Dit is waarschijnlijk ook wel leuk om te lezen :)


Teddy Campbell-

Snare:Coated CS Black Dot
Toms: Clear Emperors over Clear Ambassadors
Bass: Clear Powerstroke 3

Aaron Spears-

Snare: Black Suede Black X
Toms: Clear Emperors over Clear Ambassadors
Bass: Clear Powerstroke Pro

Clear Emperors seem to be the norm for this style. Gerald Heyward uses Clear Vintage Emperors, which are .5 mil thicker than regular Emperors.

From Evans:

Chris Coleman-

Snare: Coated G2
Toms: Clear G2 over EC Reso
Bass: Clear EQ4 over EQ3 reso

Tony Royster Jr. is no longer an Evans artist but when he was I believed he used a Power Center Reverse Dot on the snare and EC2s over G1 resos on the toms. Not sure about bass.

Can't think of any who use Aquarian but I'd recommend:

Snare-Texture Coated with Dot, Coated Response 2 or Coated Focus X over Classic Clear snare side
Toms-Clear Response 2 over Classic Clear resos
Bass-Super Kick I or II over Regulator reso

Wouters

Sorry als ik teveel met een budget-blik naar je probleem kijk (en dus niet helemaal antwoord op je vragen);

- Als de vellen nog goed zijn / naar je zin klinken, zou je ook kunnen denken aan bijv Remo-O-ringen om op een budget manier een veel kortere toon te krijgen. Kost een fractie van nieuwe vellen, rest kun je weer investeren in een goede tassenset ;-)

- En daarnaast, zou je ook eens met je slagmateriaal kunnen spelen (dunner, lichter, rods) om daar wat power / galm weg te halen.

Hoop dat je er iets mee kan.

Btw. Ik heb goede ervaringen met Gewa SPS tassen en hardcases, maar die zijn beide niet goedkoop.

Harre


- Als de vellen nog goed zijn / naar je zin klinken, zou je ook kunnen denken aan bijv Remo-O-ringen om op een budget manier een veel kortere toon te krijgen. Kost een fractie van nieuwe vellen, rest kun je weer investeren in een goede tassenset ;-)

Naar mijn mening hou je dan geen klank meer over, maar het is maar wat je zoekt natuurlijk en als dit de oplossing is kan het nog goedkoper: knip of snij ze zelf van oude vellen  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

#5
nov 06, 2014, 19:18 Last Edit: nov 06, 2014, 19:20 by Nijlpaard
Ik ben net samen met de geluidsman van onze kerk met dezelfde uitdaging bezig. We zijn er achter dat de snare een hele droge sound nodig heeft in ons gebouw en dat de toms niet te veel moeten zingen. Vanaf dit weekend gaan we de Evans EC2 op de toms proberen en een genera HD dry op de snare.  De bass gaan we met behulp van een kussen wat dempen en geven we wat meer attack door gebruik van een patch. Ik laat je de resultaten nog wel weten
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Misterbase

Ah dat is super! Die EC2's zat ik ook nog aan te denken inderdaad! Ik hoor (lees) het wel ;)

havezet

Ik ben geen vellenkenner over de hele linie omdat ik altijd met remo speel en heb gespeeld. Van remo zou ik de Emperors adviseren voor in de kerk. Daarmee hou je nog een mooie klank over. Pinstripes heb ik vroeger in de jaren 80 altijd mee gespeeld, die zou ik vooral voor een goedkope instap-kit gebruiken. Op de snare de CS en misschien een emporer resonantie vel.
Al met al zul je veel moeten experimenteren.

djska

Ik zou zeggen gebruik de wat kleinere toms en kies juist dunnere vellen, bv. Ambassadors omdat die sneller aanspreken en je dan minder hard hoeft te slaan om een fatsoenlijk geluid te krijgen. Gebruik evt. de 16" floortom als bassdrum (conversiekitje nodig)
Je maar naar mijn mening ook wel wat investeren in wat subtielere, muzikalere bekkens. Een dunnere, kleinere crash (minder sustain). Medium ride. Die China lijkt me al helemaal niet bruikbaar in een kerk!

Misterbase

#9
nov 06, 2014, 23:35 Last Edit: nov 06, 2014, 23:36 by Misterbase
Ja klopt. De vorige eigenaar was nogal een metal achtige speler dusja vandaar de bekkens op de foto. Maar die gebruik ik inderdaad in de kerk niet. Dan gebruik de Zildjian set die ik heb. De bekkens op de foto's zijn te koop. Ik ga nog zoeken naar een mooie ride met een duidelijke tik en weinig doorklank. Hebbie een suggestie?

FoREVer


Ja klopt. De vorige eigenaar was nogal een metal achtige speler dusja vandaar de bekkens op de foto. Maar die gebruik ik inderdaad in de kerk niet. Dan gebruik de Zildjian set die ik heb. De bekkens op de foto's zijn te koop. Ik ga nog zoeken naar een mooie ride met een duidelijke tik en weinig doorklank. Hebbie een suggestie?


Masterwork Troy, Dream Dark Matter (is heel erg dry), istanbul xist zijn naar mijn mening een voor een toffe rides (wel allemaal anders)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard

#11
nov 07, 2014, 08:29 Last Edit: nov 07, 2014, 08:34 by Nijlpaard

Ik zou zeggen gebruik de wat kleinere toms en kies juist dunnere vellen, bv. Ambassadors omdat die sneller aanspreken en je dan minder hard hoeft te slaan om een fatsoenlijk geluid te krijgen. Gebruik evt. de 16" floortom als bassdrum (conversiekitje nodig)
Je maar naar mijn mening ook wel wat investeren in wat subtielere, muzikalere bekkens. Een dunnere, kleinere crash (minder sustain). Medium ride. Die China lijkt me al helemaal niet bruikbaar in een kerk!


Een china kan prima :Y Ik gebruik standaard een 18 inch evolution china in de kerk :) Mooi te gebruiken voor cresendo's met de vilten ballen en voor een wat meer heftige afslag van een nummer, zelfs wat accenten kan je er goed mee doen.. Je moet er alleen nooit met een houten stok op slaan want dan zit iedereen ineens achterom te kijken :+

Wat je zegt over ambassadors klopt maar gaat eigenlijk alleen op bij rustige nummers. Wij spelen vaak met volledige band, piano, electrische gitaar, saxofoon,bas, akoestische gitaar en drums. Om de drums dan bij de wat stevigers nummers ( ja, die zijn er in de kerk ;) ) goed mee te laten doen in de mix gaat het al snel te hard. Ik gebruik nu fyberskins fd op de toms en fa op de floortom. Schitterende vellen voor op mijn Saturn, heerlijke volle toon maar in de akoestiek van onze kerk toch minder geschikt. Het blijft een beetje zoeken naar een balans, dus gaan we nu met de EC's wat meer in het midden zitten.

Configuratie is overigens een Mapex Saturn in 10/14/18
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Gebruik je de China dus meer als gong he? Verder kun je met stemmen veel doen, boven- en onder gelijk klinkt mooi en vol maar ook hard en met veel sustain. Stem ondervel dus hoger of lager, dat scheelt volume.

Nijlpaard

Je hebt absoluut gelijk.........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Mooie set Misterbase :) , alleen vraag ik mij nu wel af hoe dat nu speelt , zo`n hihat standaard zonder bekkens :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Misterbase

Hey bedankt allemaal. Ook bedankt voor het compliment voor de kit. Ik ben er ook erg blij mee! Ik kan spelen maar ben nog een NOOB qua termen als sustain, attack, tone of bijvoorbeeld wat 'projection' betekend op mijn Zildjian bekken, wat maakt het verschil? En zeker nu ik van elektrisch naar akoestisch ga, komt dit wel om de hoek kijken! En tja, wat vind ik mooi klinken... En experimenteren kost ook een bak geld aan vellen etc. wat ik uiteraard niet heb.

Ik had altijd begrepen dat het ondervel iets hoger dan het bovenvel gestemd moet worden. Hier ga ik nog naar kijken. Ik vind die een Emad voor de bass ieder geval wel wat! De china gebruik ik niet, maar kan voor een concert nog wel eens van pas kunnen komen, die gaat dus in de kast. Qua hi-hat heb ik de 14"Paiste Alpha die ik erg goed vind klinken.

Niet alles wat ik heb staat op de foto's, zoals de Zildjians. Ik ga nog ff door lezen hier op het forum ;P

Rick

Ik zou zelf coated ambasadors aanraden. Dan zet je wat minder massa in beweging voor een wat opener geluid wat als minder aanwezig wordt ervaren. Het blijft natuurlijk ook een smaak kwestie.

Omhoog