glue-less snare side vellen

Gestart door joachim, sep 21, 2014, 02:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joachim

Hey iedereen,

Ik heb een nieuw snare side vel nodig. het vel dat ervoor opzat was een Ludwig snare side vel. Dit vel heeft namelijk geen lijm, en kan dus niet (of moeilijker) uitstretchen. En de sound is echt formidabel vind ik persoonlijk!

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar zo'n type vel (Ludwig of Attack), maar heb totaal geen idee waar ik ze zou kunnen vinden. Ik woon in België, in de buurt van Brussel. Ik zou graag willen weten waar ze in België te verkrijgen zijn.

Iemand enig idee?

Nijlpaard

Wat heeft lijm met uitrekken te maken ? Je vel rekt omdat je hem om een rand spant door op de ring te drukken dmv je hoop dus ik ben wel benieuwd wat een niet gelijmde rand voor verschil maakt ?

Ludwig gebruikt normaal dacht ik Remo vellen dus een Remo weatherking ambassador zou dan een goede vervanging kunnen zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Cas

Volgens mij maakt Ludwig ook zijn eigen merk drumvellen, misschien kan een goede Ludwig dealer ze wel voor je bestellen? Geen idee wie dat in België is, maar die zullen er vast wel zijn  :Y

Hammar

Alle Evans vellen zijn toch glue-less?

Animal baars

Volgens mij is Remo juist glue-less en verlijmd Evans haar vellen wel..

Dribbel

Evans met lijm...Vanaf 3.40min

http://youtu.be/NWuRT-vh43w



Remo zonder lijm.... Vanaf 9.50min

http://youtu.be/xy8kCKNKlyU
Yamaha recording & sabian

mangoie

Niet zo heel lang geleden had Evans toch zijn productieproces voor drumvellen veranderd? Misschien dat ze tegenwoordig het net als Remo zonder lijm doen, immers dat filmpje van de Evans fabriek is geupload in 2007!

Geischa

Beide hebben verlijmde vellen en beide hebben "crimplock" vellen.


Omhoog