Remo Silentstroke

Gestart door berreal, jun 03, 2014, 11:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

berreal

Wie van jullie is er al bekend met de op MM14 geziene Remo Silentstroke vellen?

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Daarnaast of dit wellicht een goede vervanger is voor de Remo Meshhead vellen voor e-drums.

Ik neem aan dat deze Remo Silentstroke minder bounch heeft.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

paQ

neuh... ze zijn wit :)

Hoefnix

De silentstroke is een meshhead voor akoestische drums..

Nlz

Ze zijn maar mondjesmaat beschikbaar vanuit Remo. Er staan al een 10 en 12 voor me klaar, nu nog even wachten op 2x 14 en een 22 en dan ga ik ze eens echt uitproberen. Schijnt dat ze wat moeite hebben (gehad) om de grotere maten goed te krijgen. Dan wacht ik liever dan dat ik ze al had gehad en ze prut waren.
Maar van wat ik op de Messe gezien heb genoeg reden om ze in ieder geval te bestellen, zodat ik gewoon kan trommelen wanneer het me uitkomt, zonder elektronisch te hoeven gaan (Vooral een budgetaire kwestie)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dries

Zoals enkelen van jullie wellicht meegekregen hebben, ben ik naar opties aan het kijken om op mijn studentenkamer te kunnen drummen. Naast elektrisch drummen zou het gebruik van Remo Silentstroke vellen i.c.m. bijvoorbeeld Zildjian Gen bekkens ook een optie zijn. Daarnaast is het een legitiem excuus om er een akoestische set bij te kopen  *) ...

Als ik me niet vergis heeft @Nlz een poos geleden zo'n setje vellen gekocht. Zou jij je ervaringen met ons willen delen?
Wat moet ik me voorstellen bij het volume, het spelgevoel en de mate waarin er nog iets van het karakter van het drumstel overblijft en wat heb je met de bekkens gedaan?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

MatiZ

@Dries ik kan je wel wat vertellen over de vellen van DrumTec welke ook erg goed aangeschreven staan.. Het geluid wat deze afgeven is minimaal, beetje vergelijkbaar met een badmintonracket wanneer je hier hard op tikt.

Ik heb zelf de two ply heads waarbij het speelgevoel veel echter is. Goed opgespannen komen ze erg in de buurt van een regulier vel zonder veel stuiteren van de sticks. Het bassdrum vel is een iets ander verhaal, deze stuiteren iets meer maar dit zou eventueel met een rubberen klopper opgelost kunnen zijn. Heb hier niet mee geëxperimenteerd en speel gewoon met de vilten beater.

Wat geluid betreft kom je bedrogen uit want er blijft nauwelijks toon over (wellicht bij de REMO SS iets meer). Als ik speel hoor je niet meer dan wat getik van het baspedaal en de hihat standaard. Dit is verwaarloosbaar als je gewoon overdag speelt.

Mocht je toch willen kiezen voor de Remo heads moet je ff op @Nlz wachten :)

In ieder geval veel succes met het maken van je keuze.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drfill

+1 voor drum-tec design vellen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Er zijn ook 3 laags Drum-Tec Real Feel meshheads , die zijn iets duurder dan de 2 laags design meshheads en zouden het authentieke speelgevoel NOG beter benaderen 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Ik wacht nog even tot de 7 laags Drum-Tec extra-overdetop-real-feel er is ;)

Robert-Jan

Er zijn ook 3 laags Drum-Tec Real Feel meshheads , die zijn iets duurder dan de 2 laags design meshheads en zouden het authentieke speelgevoel NOG beter benaderen 8)  .
Vandaag heb ik op de drum tec stand de 2 laags en 3 laags naast elkaar kunnen bespelen.
De drie laags heeft veel minder bounce en voelt echt beter.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ddrsonor

Vandaag heb ik op de drum tec stand de 2 laags en 3 laags naast elkaar kunnen bespelen.
De drie laags heeft veel minder bounce en voelt echt beter.
De drie laags heeft geen nadelige trigger-eigenschappen t.o.v. de 2-laags?

Robert-Jan

Niet dat ik gemerkt heb
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Noem me maar een muggenzifter, maar naar mijn idee is de sensitiviteit van het dubbellaags vel nét ietsje preciezer.

Omhoog