snaredrum vellen?boven en onder?snaremat?

Gestart door Polle, dec 06, 2013, 18:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Polle

Hoi,ik heb een Mapex Saturn snare,14 x 5.5.Heb er een Remo Emperor CS opliggen als slagvel,een Ambassador Snareside als snarevel,en een standaard snarenmatje.Toch vind ik het mooier (beter) klinken met een half Moongelletje erop. Heb in't verleden al eens een diplomat ondervel geprobeerd,vond ik helemaal niks!Dus...,wat is er mis met mijn velkeuze,stemming,snaremat(misschien eens een ander matje proberen?)etc!?
Laat jullie maar eens gaan,ik kan alle hulp gebruiken!

Polle
JOE PILAR,let's rock your party!!

Joris

Niks mis met een moongelletje toch, als dat jou het gewenste geluid geeft zie ik geen reden om een ander vel te proberen.

Drum@ict

Ik ben een paar jaar terug gestopt met dempen van snares. De sustain is juist het karakter van de snare en ik kwam erachter dat je met varieren in hoogte tussen reso en batter deze sustain heel mooi kan reguleren. Ben hetzelfde aan het doen met m'n toms en bass maar loop hierbij nog wel eens een zeurende geluidsman tegen het lijf.

stick tight

Met een evans genera dry slagvel, 300 hazy bottom en puresound blasters snarenmatje krijg je overal wel een goed geluid uit..

Als jij moongel gebruikt voor je slagvel zou je met die genera dry het gewenste resultaat zonder demping moeten kunnen krijgen.

Polle

 @ Sticktight:Wel ,ik heb gisteren een bestelling gedaan van de vellen die jij hier voorstelt bij de nederlandse E-shop in opmars.Puresound Blaster nog niet,wel aan gedacht.Had wat zitten Googlen op verschillende fora,met dit resultaat in mijn gedachten!Natuurlijk is een moongelletje,stukje tape geen schande,maar ik zou graag zonder mijn klank   zonder toevoegingen van buitenaf in orde hebben!

Polle
JOE PILAR,let's rock your party!!

stick tight

ik ben geen fan van moongel op een snaredrum omdat het iets te veel karakter van de trommel weg neemt naar mijn mening. Met de vellen die ik voorstelde haal je toch een deel van de boventonen weg zonder het karakter van de ketel aan te tasten.

Onderschat het belang van goede snaren niet. die doen meer voor het geluid van een snare dan je zo zou verwachten.

Polle

Heb er net de Evans Genera dry opliggen,minder strak gestemd,snaren ook iets losser.Zit nu echt wel aan hetgeen ik ervan verwacht .
Puresound Blaster  nog even wachten denk ik!Of is dat echt de moeite ?
JOE PILAR,let's rock your party!!

stick tight

Dat is afhankelijk van wat je zoekt in je sound en hoe zeer je ermee bezig bent.

Mijn ervaring is dat een nieuwe set vellen op je snare alleen echt goed uit de verf komt op het moment dat je de snaren ook vervangt, en de kwaliteit van de snarenmat is daarbij doorslaggevend.

Haal je snaren er eens vanaf en leg ze plat op tafel. Liggen alle snaren mooi op een rijtje? Dan kan je mat er nog mee door. Zie je duidelijk dat er snaren verbogen, krom of gebroken zijn? Dan kan je hem beter vervangen.

De gemiddelde pearl/tama mat kost 15 euro en puresound blasters zitten rond de 22/23 euro. Voor die paar euro meer is het kwaliteitsverschil echt aanzienlijk.

Rick

Met een goedkopere snarenmat heb je ook vaak dat er iets hoog rondzingt nog nadat de klap op je snare is geweest. Dat is echt kenmerkend voor een goekope snarenmat. Het voordeel van een duurdere mat is dat je die losser onder je ketel kunt hangen en daardoor je ketel veel minder dichtknijpt, zonder dat je er van die irritante boventonen bij krijgt.

Polle

Mijn snarenmat is echt nog in orde!!Recht,geen snaren gebogen!Ben nu wel tevreden!
Het jeukt nu wel om dan weer eens een andere te proberen!
Maar een originele Saturn snare zal toch geen prul van snaremat hebben denk ik!?
JOE PILAR,let's rock your party!!

Rick


Mijn snarenmat is echt nog in orde!!Recht,geen snaren gebogen!Ben nu wel tevreden!
Het jeukt nu wel om dan weer eens een andere te proberen!
Maar een originele Saturn snare zal toch geen prul van snaremat hebben denk ik!?


Prima ketel, maar op de fabrieksvellen en snarenmat bezuinigen ze! Een andere snarenmat kan best een groot verschil zijn!

Omhoog