Custom Bassdrumvel

Gestart door animal, okt 02, 2011, 20:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Monuments

Ik zit er over na te denken om mijn basdrum resovel te laten bedrukken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat zijn de kosten ongeveer? Waar kan ik dit het beste laten doen?

Alvast bedankt!
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Star

#51
feb 28, 2013, 11:20 Last Edit: feb 28, 2013, 11:27 by Star
Hier heb je een site waar een aantal mensen goede ervaringen mee hebben.

http://www.drumsigns.de

Bij Evans kun je ook een custom vel laten maken.

http://www.inkedbyevans.com
Dixon drums & hardware.

Monuments

Bedankt! Krijg je bij die websites het vel er dan bij, of moet je deze eerst aanschaffen en vervolgens opsturen? Ik had ook al op de website van Drum Signs gekeken, maar ik vond het bovenstaande daar een beetje onduidelijk.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Star

De prijzen zijn inclusief vel, bij drumsigns kun je kiezen uit, Ambassador, Powerstroke 3, Fyberskin en Starfire (???)
Dixon drums & hardware.

Technobeat


Over dit onderwerp is al een topic gestart een tijdje geleden .
Misschien kunnen de Mods dit erbij voegen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Clone285051

Kurt van GK Drumsticks heeft voor mij al 3 basdrumvellen bedrukt :).



(mijn oude set met een 22")



(nieuwe 20" met dezelfde lay-out als de 24")

Jammer dat hij geen drumsticks meer maakt.

grohllebol

Iemand ervaring met het verwijderen van een sticker (5*5 cm) op de reso vel van een bass drum?
De vorige eigenaar van m'n kit heeft op de reso vel een sticker met zijn bandnaam/ logo geplakt, en ik wil 'm er af zien te krijgen.

Ik kan met Thinner oid die sticker verwijderen, maar als ik vervolgens de reso vel beschadig ben ik verder van huis. Iemand ervaring hier mee? Wat is veilig om te gebruiken?
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Jenslathouwers


Kurt van GK Drumsticks heeft voor mij al 3 basdrumvellen bedrukt :).






Ziet er netjes uit, en de prijs valt best mee ! hebben zij de stickers er voor jou opgeplakt of heb je dat zelf gedaan ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard


Iemand ervaring met het verwijderen van een sticker (5*5 cm) op de reso vel van een bass drum?
De vorige eigenaar van m'n kit heeft op de reso vel een sticker met zijn bandnaam/ logo geplakt, en ik wil 'm er af zien te krijgen.

Ik kan met Thinner oid die sticker verwijderen, maar als ik vervolgens de reso vel beschadig ben ik verder van huis. Iemand ervaring hier mee? Wat is veilig om te gebruiken?


Langzaam verwarmen met een fohn oid ? Nagellakremover schijnt ook goed te helpen :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz


Langzaam verwarmen met een fohn oid ? Nagellakremover schijnt ook goed te helpen :Y


Inderdaad, maar wees voorzichtig, de lijm zal wel flexibeler worden door het verwarmen en de sticker daardoor los te peuteren zijn, maar het vel zelf is natuurlijk ook een thermoplast. De nagellakremover kun je dan gebruiken om achtergebleven lijmresten te verwijderen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

grohllebol

OK thanks, ik ga vanavond met een föhn en nagellakremover aan de slag :)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Clone285051


Ziet er netjes uit, en de prijs valt best mee ! hebben zij de stickers er voor jou opgeplakt of heb je dat zelf gedaan ?


Die stickers zijn er (zeer netjes) opgeplakt bij GK drumsticks. Voor donkere ontwerpen (mijn 22") geniet een zwart voorvel de voorkeur (Ebony). Voor de 2 Lignums zijn het witte Ambassadors met matte bedrukking.

De ontwerpen zijn van de hand van mijn gitarist die zo zijn geniale momenten heeft :) !

Ik heb dus gepast voor het standaard basdrumvel met Lignum-logo :X . In de plaats daarvan heeft Kurt dus de bedrukte vellen rechtstreeks geleverd aan Gert.

Puur geluk dat het zo goed uitdraaide, want ik kon de kleur van de drum niet 100% op voorhand inschatten.

Nijlpaard

#62
jun 27, 2013, 20:34 Last Edit: jun 27, 2013, 20:45 by Nijlpaard
Ik ben bezig met Neckbone (www.neckbone.net) om een drumvel te laten bedrukken met onderstaand design.





De prijs voor het bedrukken valt me in principe nog mee. Enige dat me opvalt is dat een groot deel van de kosten, de verzendkosten zijn. Moet dan ook uit Amerika komen.


De totale prijs voor het vel is 181 dollar (ongeveer 140 euro).  51 dollar daarvan zijn de verzendkosten.


Als je de prijs bekijkt zonder verzendkosten kom je op 100 euro uit. Dat is net zo veel als een vel met sticker bij drumsigns.de alleen heb je dan een vel dat bij Remo in de fabriek is gemaakt.


Ik heb neckbone gevraagd hoeveel vellen ik kan laten versturen voor die 51 dollar. Mijn idee was om wat meer bestellingen te verzamelen en deze dan ineens bij Neckbone neer te leggen. Daarmee delen we de verzendkosten.


Waar het dus op neer komt is volgende.


Wie wil ook een custom drumvel laten maken bij Neckbone en vindt het een goed idee om dit samen te doen ?


Laat maar weten :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Machiel

Ik ga er over nadenken!
Neem mij vooral niet te serieus.

Nijlpaard

Top 8) Nog meer mensen ? :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

Ik zit er ook al een hele poos over te denken, maar heb nog geen passend design .....
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Wie weet er de exacte afmeting van een doos waar normaal een 20" vel in zit. Ik ben vooral geïnteresseerd in de hoogte.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

21" bij 21"  bij 1".  :)

Het vel past er net in en is tussen 1 en 3 cm hoog.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Aangezien het niet storm loopt ga ik eerst zelf maar even door :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Mattias

Ik ben ook opties aan het overwegen om een basdrumvel met afbeelding te regelen. Drumsigns of GK Sticks zijn opties, maar ik las hier ook de mogelijkheid van een sticker. Meer nog dan het scheuren, maak ik mij vooral zorgen om het blijven plakken (op een coated Ambassador) Maar zoals ik hier lees is dit geen al te groot probleem...?

harmen 18

Op een coated ambassador lijkt me het niet om aan te raden.
Beter neem je dan een ambassador smooth. Deze heeft niet de structuur, maar wel de witte kleur.

Mits goed geplakt valt de sticker er echt niet af. of je moet er echt aan gaan zitten natuurlijk.

animal

#72
aug 20, 2014, 17:20 Last Edit: aug 20, 2014, 23:38 by animal
Deze is volgens mij nog niet eerder onder de aandacht gebracht.
Herbruikbaar frontvel stickers/logo's van www.drumcandy.de .

Filmpje  :)
Drum Candy - Removable Bassdrum Sticker

Vraag me af of ze eenvoudig 'luchtbubbel' vrij te bevestigen zijn, onder de spotlights kan het er anders behoorlijk beroerd uit zien.

stefan

Het lijkt een beetje alsof het dat soort raamstickerspul is. Je weet wel van die stickers waarmee je kinderen ervoor zorgen dat de ramen achterin de auto er niet meer uitzien.
Dat zou betekenen dat het gemakkelijk zou plakken en bubbelvrij te bevestigen is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Grappig, nog niet eerder gezien
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog