Falam Slam of Evens EQ?

Gestart door Dezain, sep 11, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dezain

Hallo,


Ik ben op zoek naar een 'patch' voor op m'n basdrum. Ik wil graag een zwaar, laag 'rock' behouden. Welke van de 2 zal ik dan het beste kunnen kopen?
Of iemand zelfs andere suggesties?

Gr,
Bram
Experience is the name people give to their mistakes.

stick tight

Die doorzichtige van Evans veranderen het minste aan de klank.

Dezain

Oké, bedankt dan zal ik die kopen!
Experience is the name people give to their mistakes.

Dezain

Even iets totaal anders.. Wat voor een versterking ring kan ik gebruiken voor het reso vel?
Experience is the name people give to their mistakes.

Paul

#4
sep 11, 2012, 17:37 Last Edit: sep 11, 2012, 17:38 by Paul
Je bedoelt voor een gat in je reso? Remo Dynamo-ring. Kost een paar euro, plak je aan de binnenkant van het vel en dan kan je gelijk daarlangs af snijden. Geen geklooi met hete blikken enzo.

** Dit hoort overigens onder Vellen. Heb 'm even verplaatst.

Fibesman

Waarom aan de binnenkant? Ik plak ze altijd op de buitenkant zodat het gat beschermt is..

Paul

Voor de bescherming maakt het niet uit of-ie aan de binnen- of buitenkant zit, de ring zit namelijk strak tegen het vel geplakt zodat het gat niet uit kan scheuren.
Het is een kwestie van wat je mooier vindt, ik vind aan de binnenkant er wel strak uitzien ;)

Rick

Falam slam gaat langer mee, geeft iets meer attack

Animal baars

Ik heb een tijdje die zwarte patch van Evans gehad, dat ding vrat alleen letterlijk mijn kloppers op.. Sindsdien heb ik gewoon geen patch. Met vilten kloppers is een patch/slam i.m.o. niet echt nodig.

Ik heb in m'n bassdrum resovel zo'n Holz ring (4") zitten. Dat werkt perfect en is wat kleiner dan de Remo ring. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik 'em heb gekocht. Vond 5" te groot in een 20" bassdrum 8)

groovemaker

De Evans EQ patch heb ik geen problemen mee.

Ik weet niet op welk vel je ze wil hebben, maar deze haalt de attack er wat uit, wat em voor mein kick erg geschikt maakt. Voor een Rockachtige sound vindt ik dat prettig, maar ik denk dat die sound meer afhangt van je vel dan van de patch. Een geluidsman draaid er zo wat attack bij of er uit....

Voor een akoestische situatie is het misschien wel prettig om wel wat meer attack te hebben, zodat je kick duidelijker hoor- (en voel)baar is....
If it's too Loud you're too old!

Harre


Ik weet niet op welk vel je ze wil hebben, maar deze haalt de attack er wat uit, wat em voor mein kick erg geschikt maakt. Voor een Rockachtige sound vindt ik dat prettig, maar ik denk dat die sound meer afhangt van je vel dan van de patch. Een geluidsman draaid er zo wat attack bij of er uit....

Nou ja, draait... Attack heeft meer te maken met de plaatsing van de microfoon ten opzichte van het slagvel.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

Oh ja uiteraard!,

Maar toch kan een geluidsboer het er ook in draaien door bepaalde frequenties te boosten, of meer 'high' er bij te doen op de mixer. Bij mij haalden de meesten het er juist een klein beetje uit. Maar dat was voor mijn EMAD tijdperk  :w

If it's too Loud you're too old!

Dribbel

indraaien wat er niet is kan niet......
Yamaha recording & sabian

groovemaker

de mic pakt de attack van je klopper ook wel op als de mic bij je voorvel zit hoor.
Die hele hoge tonen van tak komen meestal erg goed door.

Maar als jij me kunt uitleggen waarom dit niet zo is, geloof ik je meteen. Dit is wat ik in de praktijk ben tegengekomen.
If it's too Loud you're too old!

Harre

#14
sep 12, 2012, 18:57 Last Edit: sep 12, 2012, 18:59 by Harre
Dat bedoel ik. Om het maar extreem (en off topic, ok...) te stellen: zet een mic maar een meter of drie van de bassdrum en probeer dan eens attack erin te krijgen. Hoe dichter de mic bij het slagveld staat, hoe meer attack en als de mic verder weg staat kan een geluidsman draaien tot hij een ons weegt.

Als de mic bij het voorvel staat kun je misschien nog iets attack opvangen, maar verzet hem dan in de praktijk eens zodat hij net niet tegen het slagvel staat. Dán heb je pas attack  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

Maar waarom zou je in een live situatie een mic verder bij de bassdrum wegzetten?

(zullen we dit in een ander topic voortzetten? vindt het wel interessante namelijk)
If it's too Loud you're too old!

Harre

Dat doe je inderdaad niet, maar ik gaf het maar aan als voorbeeld :) Laat ik het anders zeggen: de mate van attack verschilt behoorlijk als je de mic tegen het slagvel aan zet of in het gat van je reso zet en zoals Dribbel ook al aangaf: wat er niet in zit kun je er ook niet in draaien. Je krijgt dus bij het gat in de reso nooit dezelfde attack als vlak bij het slagvel, want niet wil zeggen dat je bij het reso vel geen attack krijgt. Die is er wel, maar minder.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

OK......maar dat is toch logisch? :Y Of zit ik nou aan m'n eigen pik te likken?  :?
If it's too Loud you're too old!

Harre

Ik weet niet wat je aan het doen bent *grin*, maar ondanks een andere woordkeuze zitten we blijkbaar wel op één lijn :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

hahaha...Ja blijkbaar!  8)7

Nou ja...in elk geval mooi dat we het eens zijn!
If it's too Loud you're too old!

Dennisdetrommelaar

Die eq patch heeft bij mij inmiddels me kloppers opgevreten wat me aardig wat geld gekost heeft, mijn vraag nu is hoe ik die patch het veste van mij 2 emad 2 vellen kan verwijderen zonder het vel te beschadigen zodat ik er een falam patch of niks op kan plakken?

Omhoog