Holes/Gaten in vellen

Gestart door NathanR, jul 21, 2012, 21:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

CrashSymbal

Om dit topic toch weer even onder het stof vandaan te halen ;)

Vraag: Hoe maakt men een gat in het frontvel? En hoe groot moet het zijn? Mij lijkt beter te klein dan te groot want je kan het altijd nog groter maken maar hoe groot hebben jullie het gat? Heb ik het goed als ik zeg dat de redenen voor een gat in het frontvel zijn: een droger en korter geluid?

~CrashSymbal

FoREVer

met een grotere hole in je Reso (Front) vel kan de lucht sneller ontsnappen. Dat houd in dat de klank korter is, je kunt overigens van die soort mesjes kopen die special gemaakt zijn om een gat in het vel te maken
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

De meesten houden een maat aan zodat er ook nog een ring in kan om het gat te beschermen. Als je die erin wilt is uit de losse pols een gat maken niet zo handig, maar anders maakt het op zich niet zoveel uit. Vier, vijf of zes inch zijn de meest gangbare maten voor zover ik weet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stokmans

Ring halen (of zo'n plakker), bepalen waar in het vel dat gat moet komen, vel van je bassdrum halen, aftekenen, uitknippen, ring er in zetten (sticker opplakken). Niks geen mesjes voor mij. Het kan ook zonder ring of sticker, maar je krijgt nooit zo'n mooi rond gat zoals ze die in de fabriek maken. Gisteren voor het eerst dit maar eens zelf gedaan en die ring zit er prima in.

Veel gebruikte diameters: 2, 4, 5 en 6".

groovemaker

Jup ik heb ook 5" zodat er een ring in kan. Op dit moment hangt er een kickport in.....wellicht kun je nog een metalen blik verheten en die druk je dan zo door het vel ( je vel smelt zegmaar). Geeft altijd een netjes resultaat.

Ik heb wel met ring gedaan omdat de je dan geen scheuren in je hole krijgt. Dat risico loop je anders meer :)
If it's too Loud you're too old!

Star

Een Dynamo hole (plakker) op je vel plakken en dan de binnenzijde van de ring met een vlijmscherp mesje uitsnijden, gewoon de ring volgen en je hebt een pracht van een gat in je vel.
Dixon drums & hardware.

Omhoog