Yamaha Maple Custom, Pearl Reference, Cases, (vintage) cymbals e.v.a.

Gestart door Crashtestdrummie, jul 15, 2015, 16:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Crashtestdrummie

jul 15, 2015, 16:51 Last Edit: jul 15, 2015, 17:12 by Crashtestdrummie
Diverse drum items te koop. Van zeldzame exemplaren tot prachtige bekkens, cases e.v.a.

1) Pearl Reference 14x14 floortom: kleur 'crystal rain' (diep blauwe en zilveren sparkles). Bloedmooie, fonkelnieuwe floortom met een huidige catalogusprijs van € 700
Prijs: € 250,-







2) Yamaha Maple Custom 10x9 tom: kleur 'vintage black'. Klassiekere met de gouden lugs (Dave Weckl). Dikkere maple ketel met werkelijk fenomenaal geluid; klinkt in alle stemmingen open, krachtig en warm



Prijs: € 100,-

3) Protechtor hardcases 10, 12 en 14 inch: nieuwe cases die ik destijds heb aangeschaft voor mijn toenmalige Yamaha set. Nimmer gebruikt voor vervoer. Hoogwaardig afgewerkte koffers van fiber met stevige straps en handgrepen. Ik vind ze fijner en beter dan de hardcases (die vertonen nogal eens defecte grepen en/of banden)

Prijs: € 95,-





4) Paiste Formula 602 (vintage) china 20 inch: klassiek bekken met mooie balans tussen felheid en warmte. Volgens mij behoorlijk collector's item. Dit bekken heeft een miniscule uitsparing maar heeft absoluut géén keyhole of andere mankementen!!




Prijs: € 160,-

5) Istanbul Agop bekkens:
- traditonal signature china 14 inch  € 75,-
- agop alchemy 10 inch splash € 45,-





musiqman

Mooi.   Zijn de protechtors gevoerd?

Crashtestdrummie

De cases zijn niet gevoerd. Dat is naar mijn mening ook niet nodig omdat ze perfect sluiten om de toms. Er zit nauwelijks tot geen speelruimte tussen cases en tomlugs; de YESS-ophanging past precies in een uitsparing. Met de straps kun je uiteraard de hoogte van de deksel bepalen; er passen toms in met een diepte van 10 inch (geldt voor de 10 en 12 inch case) en in een diepte van 12-14 inch voor de 14 inch case.

Het zijn professionele cases die volgens mij ook door Weckl worden benut (link: http://www.daveweckl.com/xl.htm)


Omhoog