Instellingen Roland TD-9

Gestart door Houtman, jan 01, 2023, 16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Houtman

Hallo allemaal,
Thuis heb ik mijn oude Roland TD-6V ingeruild voor een TD-9 module. Het geluid van de sets valt me erg tegen. Ook de meegeleverde kits van Vexpressions en Drumtec. Zal dus zelf aan de slag moeten. Ik hoop dat een TD-9 bezitter me kan en wil helpen met het doorgeven van instellingen om tot enkele bruikbare kits te komen. Ook advies over instelling van volume en ambiance stel ik op prijs.
Met de band gebruik ik de kleine module van ATV en die levert een behoorlijk aantal goed bruikbare kits op. Dat lukte met de Roland TD-6V (en Vexpressions) ook maar met de TD-9 niet. Toch vreemd?
Groet.

Houtman

Omdat het gaat om een oud module zullen weinig leden in staat zijn om mijn vraag te beantwoorden.
Ook al omdat ik bekend ben met de instellingen zoals aangeboden door Drumtec en Vexpressions.
Daarom heb ik besloten om mijn TD-9 te koop aan te bieden en te "ruilen"voor een ATV module. Zelfs de kleinste heeft goede en bruikbare kits. Persoonlijk vind ik het niet verstandig om maar te blijven morrelen aan allerlei instellingen. Als je akoestisch drumt
blijf je toch ook niet constant de demping en de tuning wijzigen?
Maar dat is persoonlijk en iedereen mag het met mij oneens zijn. Veel drumplezier in ieder geval!

Omhoog