Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97



Hoop ik, dan ben ik in de markt voor een nieuwe kit.
Kijk eens wat je allemaal krijgt voor 2200 dollar  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

#176
mei 20, 2013, 15:21 Last Edit: mei 20, 2013, 15:22 by drums97
 :F

:O

:z
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Cas

Mapex is goed bezig op de NAMM zo te zien: nieuwe middenklassers met de Armory en Mars kits  8)
Iemand al meer gehoord over deze kits? Enig idee wanneer ze  op de (nederlandse) markt verschijnen?

Vooral deze lijkt me erg tof:

patrick76

Heeft iemand van jullie de nieuwe Mars en/of Armory al geprobeerd?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater


Star


Heeft iemand van jullie de nieuwe Mars en/of Armory al geprobeerd?


Heb de Mars al wel gezien, mooi kitje binnenkort de Armory bewonderen en bespelen.
Dixon drums & hardware.

patrick76


Forumlid Paintpro:

https://christianoskam.wordpress.com/2014/08/20/review-mapex-mars/


Dat is een mooie review van Paintpro.
Binnenkort toch maar even een drumshop binnen lopen om beide te testen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Star


Dat is een mooie review van Paintpro.
Binnenkort toch maar even een drumshop binnen lopen om beide te testen.


In Zwolle staan beide kits.
Dixon drums & hardware.

leeqnl

Ik kan nu ook zeggen dat ik een Mapex speel  :Y Na 4 jaar lang alleen maar E-drum te hebben gespeeld heb ik toch maar een echt drumstel gekocht voor de band. En het is een Mapex Pro M geworden! Voor een heel mooi prijsje van Marktplaats gehaald. Vanavond even foto's maken, dan komen die hier ook te staan.

Meteen ook nog een vraagje, dempen jullie de bassdrum? En zo ja, wat gebruiken jullie? Ik kom namelijk erg verschillende verhalen tegen. De ene dempt niet, de ander gooit de bass vol met kussens en ga zo maar door...

Harre

#184
jan 26, 2015, 12:57 Last Edit: jan 26, 2015, 12:59 by Harre
Het is een kwestie van smaak en wat je er aan uit wilt geven, naar mijn idee. Niet dempen geeft naar mijn smaak te veel nagalm waardoor je nooit een lekker strakke 'boem' krijgt, maar prop je de boel vol met kussens hoor je alleen nog maar 'plok' en dat vind ik dan ook weer niks. Mijn oplossing zijn twee oude t-shirts die ik zachtjes tegen het voor,- en achtervel aan leg. Wil je iets meer demping, dan kan een klein kussentje ook een oplossing zijn of je kunt natuurlijk gaan voor de 'professionele' dempmaterialen als bijvoorbeeld een EQ Pad van Evans.

Edit: bij beide sets heb ik een gat in het voorvel zitten waardoor dempmateriaal altijd makkelijk op z'n plek te leggen is. Heb je een dicht voorvel en wil je dat zo houden moet je iets zoeken wat op z'n plek blijft liggen als je met je bassdrum op sjouw gaat.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan


Ik kan nu ook zeggen dat ik een Mapex speel  :Y Na 4 jaar lang alleen maar E-drum te hebben gespeeld heb ik toch maar een echt drumstel gekocht voor de band. En het is een Mapex Pro M geworden! Voor een heel mooi prijsje van Marktplaats gehaald. Vanavond even foto's maken, dan komen die hier ook te staan.

Meteen ook nog een vraagje, dempen jullie de bassdrum? En zo ja, wat gebruiken jullie? Ik kom namelijk erg verschillende verhalen tegen. De ene dempt niet, de ander gooit de bass vol met kussens en ga zo maar door...

Toch geinig om te lezen dat je nu naast een e-kit nu ook een "echt" drumstel hebt gekocht  8)

Qua demping zijn er ook vellen waar ringen opgeplakt zitten waar je dan schuimrubber ringen in kunt stoppen die de boel dempen, zoals de Evans Emad of de Remo Powerstroke Pro. De schuimrubber ringen worden meegeleverd, vaak ook in verschillende groottes. Dat werkt erg makkelijk, en dempt vaak meer dan voldoende. Ik gebruik zelf als slagvel een Evans Emad, en op het reso-vel zit geen demping.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

musiqman

Bij mij ligt het eraan welke kit ik gebruik.

de vintage kit heeft een normaal gat op 7 uur en geen demping (maar door de ps3 combi, houten klopper en falam patch toch een fijne tik)

De Oak heeft een isofix plaatje tegen de slagkant aan tot net niet aan de voorkant.deze kit heeft een 10'' gat precies in het midden.

Robert-Jan

Pro M  :) dat zijn echt lekker klinkende kits.
Op de mijne heb ik een evans emad, standaard voorvel met een evans eq pad erin tegen t slagvel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

Bedankt voor de tips. Zonder demping klinkt de bass al niet verkeerd! Die Evans Emad en de Evand EQ Pad had ik al gevonden op internet. Vind ik wel mooie opties.

Ik ben alleen niet helemaal tevreden met de snare die er standaard bij zit. Ik krijg de snaren niet lekker er onder. De strainer krijg ik niet goed naar beneden (los) en het snaargeluid is echt niks. Vanavond maar eens goed kijken of ik de strainer weer goed krijg. Er zit nu helemaal geen beweging in. Weet iemand of en waar je vervangende strainers kan kopen? (voor het geval die helemaal is overleden...)

Paul

Is het een nieuwe kit of een tweedehandse?
Het kan zijn dat de snaren niet goed erop gezet zijn. Draai de spanning op de snare iets lager d.m.v. de ronde spanknop op de strainer, zet de strainer in "snaren af" positie en draai dan de snarenmat los. Mat recht terugleggen, en zorgen dat die op spanning netjes in het midden van de ketel ligt.
Kijk dan even naar de snaren als je die eraf hebt, het kan zijn dat die niet goed meer zijn, dan klinkt het nooit lekker. Alle snaren horen perfect recht te zijn. Meestal buigen de buitenste snaren naar binnen toe, dan is de mat versleten.

Robert-Jan

De strainer is een zwak punt inderdaad.
Normaal zou ik zeggen Piet Klaassen heeft het, maar aangezien ik er een week of 6 geleden er voor eentje ben geweest weet ik dat tie m niet heeft..
Maar een beetje drumsspeciaal zaak heeft er wel eentje liggen die past, ik kan je zo niet zeggen welke dat is, snare mee en proberen.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl


Is het een nieuwe kit of een tweedehandse?
Het kan zijn dat de snaren niet goed erop gezet zijn. Draai de spanning op de snare iets lager d.m.v. de ronde spanknop op de strainer, zet de strainer in "snaren af" positie en draai dan de snarenmat los. Mat recht terugleggen, en zorgen dat die op spanning netjes in het midden van de ketel ligt.
Kijk dan even naar de snaren als je die eraf hebt, het kan zijn dat die niet goed meer zijn, dan klinkt het nooit lekker. Alle snaren horen perfect recht te zijn. Meestal buigen de buitenste snaren naar binnen toe, dan is de mat versleten.

Probleem is dus dat ik de strainer niet in de "snaren af" positie krijg. Zit helemaal vast... Ga hem vanavond maar eens uit elkaar halen en anders morgen middag langs HitIt in Roden (lekker dichtbij  ;) ) Hoop dat zo'n strainer niet te extreem duur is. Drumstel was trouwens tweedehands (voor €200,- gekocht. Is een 22" bass, 10" 12" 14" hangende tom, 16" floortom, 14" snare, Stagg 14"hi-hat, 12" paiste splash, 14" stagg crash, 16" stagg crash en 22" orion ride. Mag niet klagen voor die prijs volgens mij  :Y

Paul

Hmm, dat klinkt inderdaad minder goed. Zeker als R-J zegt dat het vaker voorkomt.
Schroef 'm inderdaad eens uit elkaar, wellicht is het lang niet gebruikt waardoor het vastzit en doet een spray WD-40 wonderen. Anders heeft Hit-it vast een passende strainer. ;)

leeqnl

Gister middag bij HitIt langs geweest. Ze hadden geen passende losse strainers liggen, maar wilden wel erg graag helpen. Uiteindelijk ontdekt dat de schroeven bij een bepaald type Pearl strainer op exact de zelfde plek zitten. Ze hebben een snare uit hun voorraad gepakt, hier de strainer af gehaald en deze op mijn snare geplaatst! Met veel dank aan de mensen bij HitIt heb ik weer een super klinkende set  *O*

Animal baars

Dat heb ik ook gedaan met mn Yamaha snare, erg fijn om gewoon een passende strainer te kunnen kopen die een stuk beter werkt :)

Technobeat

Met veel dank aan de mensen bij HitIt heb ik weer een super klinkende set  *O*




Kijk , dat is een enorm voordeel van een echte winkel , mensen die met je meedenken en niet in de eerste plaats alleen op omzet uit zijn en je een complete nieuwe snare proberen te verkopen .
Een dikke +1 voor HitIt :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

leeqnl

#196
feb 27, 2015, 09:09 Last Edit: feb 27, 2015, 09:18 by leeqnl
Ik was in de tussentijd op zoek naar een hoezenset voor mijn Pro M, maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik de diepte van de bassdrum opmeet... Als ik de ketel zonder rims meet kom ik uit op 18", als ik inclusief vellen/rims meet kom ik op 20". Wat voor formaat hoes moet ik nu nemen? (vel is 22", voor zover ik op de site van Mapex kan vinden was de Pro M standaard leverbaar in 22"x 18". Ik wil alleen graag zeker weten welke hoes ik moet hebben voor ik het verkeerde bestel)

dunDaan

De diepte van ketels wordt gemeten zonder hoops, dus jouw BD is 18".
De maten van hoezen wordt ook aangeduid op deze manier van meten, dus als je een hoes aanschaft voor een BD van 18" is de hoes zelf vaak een paar inch groter.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

leeqnl

Bedankt! dan kan ik vandaag gaan bestellen!

Star

Sinds kort speel ik op een Mapex Mars set in de fusion uitvoering en ben heel erg tevreden over de klank van deze set.
Dixon drums & hardware.

Omhoog