Anatolian Kappadokia medium crash, 15" (nieuw!)

Gestart door Loper Boh, mrt 11, 2021, 15:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Loper Boh

Dit is een zo goed-als-nieuwe, onbeschadigde crash zonder scheuren / deuken of krommingen (feitelijk nieuw).
Het gaat om een Anatolian Kappadokia medium crash in de zeldzame maat van 15".
Het bekken is handgemaakt uit B20 brons en komt uit Istanbul.
Volgens de beschrijving op de Anatolian site:
"Kappadokia series offers a successful choice of jazz cymbals for the discerning taste.
Their sound is a combination of traditional jazz sound and a basic earthy tone. These cymbals are not completely lathed.
They have so called (natural zones), which are responsible for the basic earthy sound. The unusual look and the convincing sound of the Kappadokia series make them very sepecial cymbals indeed."
Ik heb het bekken alleen getest in combinatie met mijn andere bekkens, en kwam helaas tot de conclusie dat z'n karakter teveel daarvan afwijkt.
Verder heb ik 'm niet bespeeld.
Dat is wel jammer: z'n geluid is op zich gewoon mooi: als je 'm aanslaat lijkt het alsof de sound heel even moet aanwassen tot volle sterkte.
Een heel apart en interessant effekt!
Het gedeeltelijke scheren komt het uiterlijk zeker ten goede; het is een plaatje om te zien.
Ik zou 'm zelf kenmerken als thin crash.
Zie de foto's.
Heb je nog vragen? Mail of bel!
Liefst ophalen, dan kun je 'm ook horen, en opsturen is wat lastig (maar niet onmogelijk: ik heb de originele doos nog).













Vraagprijs € 125,--
Bronze is beautiful...

Omhoog