E-Cymbals op boom stand

Gestart door ChrisVanMeer, sep 08, 2015, 07:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ChrisVanMeer

Hoi,

Is het mogelijk om een cymbal van een e-kit op iets van een tama of pearl boomstand te plaatsen? M.a.w. is dat een standaard maat zeg maar, het gat wat in de cymbal zit?

Qua plaatsing heb ik namenlijk 1 cymbal die me net nog wat te ver reiken is, terwijl de huidige boom stand (die aan het frame vast zit) te kort is.

Gr.
Chris

Otje

Chris, voor zover ik weet zijn alle -cymbaal-standaards mogelijk.Wel moet je bijpassende  cymbalparts gebruiken voor de bevestiging.

baszuidwijk

Kort antwoord: Ja (in geval van Roland, andere merken geen idee).


Iets langer antwoord:

De Roland cymbals zoals de CY-12C en de CY-13R maken gebruik van een speciale metalen 'stopper' waarop het cymbal mooi kan swingen zonder dat deze verdraait (en de kabel dus goed blijft zitten). Zie het plaatje van Otje.

Het gat van deze stopper past zowel over 6mm als over 8mm schroefdraad. Het is dus geen probleem om een Roland cymbal op een Tama of Pearl boomstand te plaatsen. De lengte van de kabel kan wel een issue zijn.

ChrisVanMeer

Dank!
@Otje, die bijpassende cymbalparts, zijn die dan ook van het merk van de boomstand die je wilt kopen? Of zijn deze van een ander merk?

baszuidwijk

Het setje dat Otje laat zien is van Roland:

http://www.roland.com/products/cym-10/

Als je een Roland cymbal koopt, dan zit dat er bij.

ChrisVanMeer

#5
sep 08, 2015, 08:59 Last Edit: sep 08, 2015, 09:02 by ChrisVanMeer
Ah....iemand ervaring met een KAT cymbal van de KT3 series en deze op een losse boom?
Zitten zo bevestigd:

ChrisVanMeer

Oh nog even voor iemand met dezelfde apparatuur en vraag, het kan.
Het zwarte gedeelte wat hierboven in het plaatje is uitvergroot, kun je van de stand af halen en op de boom stand zetten, om vervolgens daar weer je cymbal op te plaatsen.

Kortom: het werkt :Y

Omhoog