roland td12KX uitbreiden

Gestart door koenie62, jan 21, 2012, 22:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

koenie62

jan 21, 2012, 22:00 Last Edit: jan 21, 2012, 22:56 by koenie62
ls,

onlangs een Roland TD12KX gekocht. voorheen had ik een Yamaha TDX met Alesis DM5 en nog een soundprocessor van alesis. De DTX en de DM5 gingen naar en mengpaneel en zo naar mn koptelefoon. Ook nog met 2 microfoons die bij een acoustische hihat en cymbal stonden. (Dat wil ik niet meer) Ik wil de TD12 uitbreiden (te weinig triggers.) zal voornamelijk voor de cymbals zijn. Ben ik aangewezen op componenten van Roland TMC 6 of kan ik de Alesis DM5 ook gebruiken. Weet alleen niet hoe ik dit dan elkaar moet koppelen. Zit er ook nog over na te denken om Superior Drummer 2.0 te kopen en daar wat mee te doen. Maar nogmaals weet niet hoe dan e.e.a. aan elkaar geknoopt moet worden. Als je de nieuwe SPD-SX koopt, zitten daar nog extra trigger-ingangen op.
Wie kan mij adviseren.
Alvast bedankt voor de moeite.

Ronald.

Laurens

Je zou ook drumsplitters kunnen gebruiken. Splitst een stereo ingang naar 2 mono ingangen. Heb dit zelf bij een TD9 gedaan met de toms. Dan heb je echter geen tom-rimshots meer, werkt verder perfect.

Rick

Ik speel regelmatig op een TD12. Die bestaat uit een hihat, snare, kick, 4 toms, 2 crashes, een ride, en dan heeft hij nog een ingang over. Vrij ruim toch?

Anders kan je kijken of je wat met de midi-input kan doen?

Hoefnix


Ik speel regelmatig op een TD12. Die bestaat uit een hihat, snare, kick, 4 toms, 2 crashes, een ride, en dan heeft hij nog een ingang over. Vrij ruim toch?

Anders kan je kijken of je wat met de midi-input kan doen?


Eventueel heb ik hier nog een megadrum met 32 inputs liggen, als je SD2 wil gaan gebruiken dan kan jezo'n apparaat gebruiken om midi te genereren.

Robert-Jan

Het lijkt me dat je niks extra nodig hebt.,je hebt immers een dm 5 en die kan via midi naar de td 12.
Sluit de midi kabel aan op de midi out van de alesis naar de midi in van de td 12.
In de handleiding van de td 12 zoek je het midi notenumber van het geluid dat je wil horen en dan pak je de handleiding van de dm 5 om uit te vogelen hoe je dat midi notenumber instelt op de dm 5..dan zou het moeten werken.
Dit doe je als je perse de sounds van de roland wilt gebruiken.. Of als je de sounds van alesis erbij wil precies zoals je eerder al deed..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

koenie62

#5
jan 22, 2012, 14:45 Last Edit: jan 22, 2012, 14:53 by koenie62
ik kom nog wel wat triggeringangen te kort als ik naar mn oude setup kijk. had alleen al 8 pads voor toms en 4 voor cymbals. daar zat dan de hihat en ride niet bij.

robert-jan, tnx. ik ga daar is ff mee aan de gang om die dm5 erbij te krijgen. dan heb ik voorlopig wel genoeg triggeringangen.

gr

ronald

Omhoog