Roland SPD-SX

Gestart door Robert-Jan, sep 15, 2011, 20:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Opvolger van de spd-s ..nice  :)






www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

en een click

Robert-Jan

Rechtstreeks naar je koptelefoon.. in-ears..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Als ik nou mijn kit met verschillende percussieinstrumenten uit wil breiden. Is zoiets dan overkill ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

oh, 600 euro dat valt mee!

michaelschack


paQ

Hey!  Welkom *O*

musiqman

#8
okt 08, 2011, 09:21 Last Edit: okt 08, 2011, 09:28 by musiqman
Hier staan ook diverse indrukken/meningen beschereven:
http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?70022-NEW-ROLAND-SPD-SX-Sampling-Pad-(ONLY-44.1-16bit)-w-2GB-storage.

Ik kijk uit naar een hands-on ervaring en DTXM vergelijking in gebruik. De prijs begon bij $1000,00 en is (na kritieken op het forum?) verlaagd naar $799,00

Ik zie nu dat de verkoop prijs op 599,- ligt in NL en bij de Duitse grootgrutters. Waar de DTXM in NL op 699,- en De op 499,- zit.

Robert-Jan

Michael Schack in da house !!
Woop woop :)
*O* *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

richard

Dat doet ie weer vet als gewoonlijk.

Technobeat


Dat doet ie weer vet als gewoonlijk.


Daar zou hij eigenlijk zijn werk van moeten maken .  :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Cookie


Als ik nou mijn kit met verschillende percussieinstrumenten uit wil breiden. Is zoiets dan overkill ?

Nee, denk ik niet.
Ik heb de 'oude' SPD-s en gebruik hem in de band op twee manieren: zelfgemaakte samples afspelen en de interne geluiden gebruiken voor die percussie die ik niet bij mijn drumstel heb hangen (met name chimes & gong).

De SPS-s is makkelijker mee te nemen voor die paar nummers dan de daadwerkelijke percussie-instrumenten... ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

piebe

Een heel leuk ding om erbij te hebben, al vraag ik me wel af of je budgettechnisch niet beter voor midi pads kunt gaan. 

Nijlpaard


Nee, denk ik niet.
Ik heb de 'oude' SPD-s en gebruik hem in de band op twee manieren: zelfgemaakte samples afspelen en de interne geluiden gebruiken voor die percussie die ik niet bij mijn drumstel heb hangen (met name chimes & gong).

De SPS-s is makkelijker mee te nemen voor die paar nummers dan de daadwerkelijke percussie-instrumenten... ;)



Dan vraag ik me af of ik niet beter voor een "oude" SPD-S zou gaan,die worden bij bosjes aangeboden op MP nu :P.

Wat heeft deze nieuwe voor op oude ? En heb ik dat echt nodig ?

Ik speel in de kerk in een band en we spelen vooral veel opwekking. Het gaat dus voornamelijk om de percussiegeluiden (gong,chimes,conga,djembe,bonga,cowbel) en misschien hier en daar een sample van een congaritme oid wat dan onder het lied wordt gespeeld.


Een heel leuk ding om erbij te hebben, al vraag ik me wel af of je budgettechnisch niet beter voor midi pads kunt gaan. 


Ook een optie maar dan moet ik daarnaast weer een laptop of andere mogelijkheid hebben om de midi signalen in percussiegeluiden om te zetten, toch ? Zo'n Roland is dan wel een mooie totaaloplossing.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Voor die vraagrpijzen 2ehands alleen al zou ik toch voor de 12 gaan, daar zijn de interne percussie sounds een stuk beter (even los van het merk) en veel uitgebreider en dynamischer.

Cookie


Het gaat dus voornamelijk om de percussiegeluiden (gong,chimes,conga,djembe,bonga,cowbel) en misschien hier en daar een sample van een congaritme oid wat dan onder het lied wordt gespeeld.

De nieuwe heeft zeker voordelen t.o.v. de oude (groter geheugen, USB-aansluiting, waar de oude alleen maar 512 Mb CF-kaartjes aan kan). Maar ik zou toch gaan voor de oude...

Reden: het scheelt gewoon heel veel geld! En de percussiegeluiden die jij noemt zitten er allemaal in. De interne geluiden kun je trouwens nog behoorlijk aanpassen.

En het zal best zo zijn dat een andere sampler kwalitatief betere geluiden er in heeft zitten, maar met de samples uit de SPD-s kan ik prima uit de voeten! :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Robert-Jan

De usb audio en software zijn denk ik de grootste pluspunten..met de oude versie (incl de max 512 mb kaart die niet zo makkelijk te krijgen zijn) voelt het nu wel erg 2003..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

piebe

#18
okt 14, 2011, 16:54 Last Edit: okt 14, 2011, 16:55 by piebe

Dan vraag ik me af of ik niet beter voor een "oude" SPD-S zou gaan,die worden bij bosjes aangeboden op MP nu :P.

Dan zou ik ten alle tijde voor de SPD-S gaan.
Citaat

Ook een optie maar dan moet ik daarnaast weer een laptop of andere mogelijkheid hebben om de midi signalen in percussiegeluiden om te zetten, toch ? Zo'n Roland is dan wel een mooie totaaloplossing.

Ja dat klopt, zonder laptop heb je niets aan een midipad zonder geluiden. Echter vind ik een laptop meenemen niet zo'n probleem als ik daarmee 400 euro uitsparen kan.

Johan

denk dat ie bedoelt dat ie nog een laptop moet aanschaffen. Tja en die heb je niet voor 400 euro,s (bijna niet ,)

piebe

Nee dat is zo, nou ik wens hem veel succes maar de Roland SPD-SX is mij te duur, alhoewel ik het een hartstikke leuk apparaat vind!

musiqman

#21
okt 14, 2011, 23:01 Last Edit: okt 14, 2011, 23:02 by musiqman
Alesis heeft ook een paar mooie pads:

http://www.alesis.com/performancepadpro

http://www.alesis.com/performancepad
(iets minder uitgebreid)

http://www.alesis.com/percpad
(kleine broertje)

Robert-Jan

Joehoe.. er is een alesis topic.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Dat weet ik, het was bedoeld als reactie op de vorige post:
Citaat
de Roland SPD-SX is mij te duur, alhoewel ik het een hartstikke leuk apparaat vind!


Voor meer info, het Alesis topic ;)

piebe

Ik heb gekeken maar er is vooralsnog weinig te zien. Maar bedankt voor de info, ik ga me eens in Alesis verdiepen!

Omhoog