roland modules

Gestart door laLonde, jan 29, 2018, 21:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

laLonde

hi..first time poster..
ben drummer, sinds '92 zoiets, altijd acoustische sets gehad, en sinds jaar of 7/8 ook roland e-drums, nu een setje 11 kv en nog tama superstar hyperdrive.

Ga terug optreden met de e-drum, om diverse redenen handiger met e-drum dan acoustische set, en zou dus een upgrade nodig hebben, de 11kv voldoet uiteraard niet.
Heb op dit en andere fora gezocht , maar niet echt een antwoord gevonden: ik lees diverse mindere reviews van rolands TD 30 module, vooral issues met de drumsamples die gebruikt zijn, de kwaliteit van de samples in het algemeen.
Zijn er hier drummers die ervaring hebben met de diverse wat hoger geprijsde modules van Roland?
Ik hoor het graag.

groeten

Otje

Als je dan toch wil 'live'optreden met een (roland) E-drum  zijn het voornamelijk de wat duurdere modellen die daar voor geschikt zijn. Juist omdat je realtime - dus tijdens  het optreden de instelling direct vanaf de module kunt regelen met een mixer / fader. De wat goedkopere modellen moet je wat dieper in de instellingen duiken om bij de instelmogelijkheid te komen.  Iets waar je tijdens een opdracht juist niet of geen tijd voor heb. Heb je last van zenuwen -zoals ik- en gaat 't mis dan gaat het ook goed mis en komt t vaak niet meer zo goed als je vooraf gedacht had.
 Wat ook een rol speelt  zijn de direct-out's aan de achterkant van de wat duurdere modellen (vanaf TD-12) Maakt de in-afstelling voor jou of de persoon achter de mengtafel een stuk éenvoudiger.
 Dit is ff een kleine intro op je vraag - kmoet naar m'n werk, er zijn zeker nog legio reden, antwoorden en meningen. Ikzelf zal nooit met een e-drum optreden- mij te om slachtig. Ik denk dat er nog veel reactie zal komen, want de discussie wel of géen e-drum is al zo oud als de e-drum zelf..
 * Oja het wat duurdere model TD-25 vind ik een beetje een buitenstaander; daar bedoel ik mee: dat is meer een wat luxer 'oefenmodule'..
> re-actie  v 3de volgt, ...let maar op.<

* *)
https://www.google.nl/search?q=roland+td-12+module&tbm=isch&tbs=rimg:CSRHVq8ANmFhIjg0gdOzopG5sgtTMG3B3PJl5fHqq9teJZPdyQkIgqy78r5s4kIdTbpL4uHm7CDJyDf2FF8hOGq-ZyoSCTSB07OikbmyEb5wVIJ6w1H_1KhIJC1MwbcHc8mUR4eRCQlscQeAqEgnl8eqr214lkxGMksbKKZEM8yoSCd3JCQiCrLvyEbdHpXGDf9ReKhIJvmziQh1NuksR_1SvKl_1ClOdUqEgni4ebsIMnINxHtmIOO7C035CoSCfYUXyE4ar5nEcutbjeboDYz&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwjKx-6Fm__YAhXOJFAKHcAJC8MQ9C8IHw&biw=1024&bih=727&dpr=1.25

baszuidwijk

Ga terug optreden met de e-drum, om diverse redenen handiger met e-drum dan acoustische set, en zou dus een upgrade nodig hebben, de 11kv voldoet uiteraard niet.
Hoezo voldoet de TD-11 niet? Ik speel al jaren met een uitgebreide TD-11 opstelling (was bij aanschaf een KV, maar ik heb over de jaren alle pads vervangen). Soundcheck bijoptredens is fantastisch simpel. De twee outputs naar twee DI-boxen. Samen met de geluidstechnicus nog eventueel de ambience-parameters van de module afstemmen op de zaal, maar komt zelden voor. De technicus doet dat toch het liefste zelf met zijn tegen batterij knopjes. De overige bandleden kunnen de drums op hun monitor regelen en 'Bob is your uncle'.
Het enige nadeel van de TD-11 hierbij is dat je geen clicktrack los van de master-out kunt hebben. Bij de TD-15 kan dat wel. De clicktrack kun je ook eventueel van een SPD-SX halen, mocht je er samples bij gebruiken.

kaboemba

Live ????
Tja ik heb er nog niet lang ervaring mee maar voor dit moment ben ik helemaal om naar de atv ad5.
Niet de mogelijkheden van de roland, maar sorry wat moet ik met de mogelijkheid om te kiezen uit microfoons, afstand van microfoons, positie van microfoons en meer van die onzin.
Het gaat mij live om een paar dingen.
Geluid, liefst zo dicht mogelijk bij een "echte".
Dynamiek en gevoel in je kit.
Afstellen van de kit op de p.a.

Het laatste heb ik nog niet kunnen testen en mogelijk zit hier wat beperking in doordat er op dit moment maar 2 uitgangen op de ad5 zitten maar de rest is TOP, al zoek ik nog wel een strak funkkitje voor op de module.

Otje

Hoezo voldoet de TD-11 niet?
Zo heb ik 't niet bedoelt Bas; iedere module volstaat indien nodig. Tis ook niet de module die er toe doet; Liever een eenvoudig model maar met een goede drummer dan een duur model waarachter een drummer zit die niet eens maat kan houden...

baszuidwijk

Zo heb ik 't niet bedoelt Bas; iedere module volstaat indien nodig. Tis ook niet de module die er toe doet; Liever een eenvoudig model maar met een goede drummer dan een duur model waarachter een drummer zit die niet eens maat kan houden...
Het was ook niet jouw opmerking, Otje :+

Omhoog