Roland TD4 uitbreiden met extra cymbals mbv 2e drummodule (mogeljk?)

Gestart door RobertLeeuwarden, mei 03, 2017, 11:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RobertLeeuwarden

mei 03, 2017, 11:53 Last Edit: mei 03, 2017, 12:09 by RobertLeeuwarden
Hallo allen,

Mijn Roland TD4 is te krap geworden omdat mijn wensen qua aantal bekkens is veranderd. Dit zou ik graag willen oplossen met een tweede drummodule.
En daar zou ik graag jullie advies over willen :) Aan de TD4 zijn drie bekkens aangesloten, ik zou graag een vierde willen toevoegen door middel van het koppelen van de TD4 aan een tweede module zoals de TD6. De geluidskwaliteit van de module maakt me niet uit, geluid komt uit de PC met Addictive Drums2. 

Huidige setup:
Roland TD4 Midi out --> Roland Midi interface MKII --> USB poort van PC met Addictive Drums2

Nieuwe setup:
Roland TD4 module, Midi out --> Midi in Roland TD6 module Midi out-->  Roland Midi interface MKII --> USB poort van PC met Addictive Drums2

Roland kant:
Midi map op TD4 dusdanig aanpassen dat de waarde van de bekkens afwijkt van de Midi map op TD6, zodat er geen conflicten ontstaan.

Addictive Drums 2 kant:
Midi map aanpassen zodat de bekkens vanuit beide Roland modules op de juiste manier worden gekoppeld aan de bekkens van Addictive Drums 2.
Addictive Drums2 laten luisteren op Midi channel 11(?)

Midi channels: TD4 module op channel 10, TD6 op channel 11
De TD6 heeft midi in en out, de TD4 heeft alleen een midi out.

In plaats van een TD6 zou een TD3 ook kunnen. Een TD3 kan niet op een andere channel, dus dan zou de TD4 op channel 11 moeten?

Zal dit gaan werken?

Andere optie:
Aanschaf van een TD3 met een Roland midi interface MKII, zodat er geen midi van de TD4 naar de TD3/6 hoeft.

Wat heeft jullie voorkeur?

stefan

Roland TM-2..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

RobertLeeuwarden

Dank, daar was ik zelf niet op gekomen.

Het aansluiten is dan op dezelfde manier als ik hierboven heb geschetst? Ik heb net de handleiding doorgenomen, daar kan ik helaas niet genoeg zekerheid vinden.

Robert-Jan

Of kijken of er nog ergens een Tmc 6 te scoren is?
Of een ddrum ddti (lees alesis trigger i/o)?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

RobertLeeuwarden

Test geslaagd, ik heb een tweedehands Roland TD6V module overgenomen. En bovenstaand plan uitgevoerd, kan jullie vertellen dat dit werkt.
Ik had voor nood ook een M-Audio MIDISport 2X2 AE USB, zodat eventueel beide drum modules via een eigen midi poort daarop aangesloten kon worden. Die heb ik niet nodig gehad.

Nieuwe setup:
Roland TD4 module, Midi out --> Midi in Roland TD6V module Midi out-->  Roland Midi interface um-one MKII --> USB poort van "PC met Addictive Drums2"
Twee extra bekkens op de TD6V en het werkt als een tierelier. En nog genoeg ruimte voor meer uitbreidingen :)

Settings op de TD6V:
Midi common:
- Local controll: OFF
- Soft thru: ON
Midi Part:
- KitPart Ch: 11
- PercPart Ch: 13 (waarschijnlijk overbodige setting)
Kit settings:
- crash1, midi note: 81
- crash2, midi note: 83

Settings op de TD4 zijn standaard.

Eerst Addictive Drums starten, daarna de TD4 en de TD6V als laatste.

Van Addictive Drums2 extra adpaks gekocht, nu deze in bezit:
- United Heavy
- Metal
- Funk
- Blue Oyster
- Black Velvet

Op verlanglijst:
- Indie
- Black Oyster

Omhoog