Heeft FD-7 dezelfde problemen als de FD-8 Hi-Hat controller?

Gestart door skullforger, mrt 25, 2016, 21:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

skullforger

mrt 25, 2016, 21:28 Last Edit: mrt 25, 2016, 22:18 by skullforger
Hallo,

Ik heb net een tweedehands FD-8 pedaal gekocht, waarvan ik wist dat hij het gekende probleem met de verharde rubber heeft. Het trucje met de microgolf oven heeft dit min of meer opgelost, maar hij reageert nog steeds niet gepast en geeft de indruk wat te 'kleven'

Kan iemand me zeggen of deze vervelende constructiefout ook in de oudere versie FD-7 zit? Zo niet denk ik dat ik gewoon zo eentje ga zoeken.

Bedankt

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

skullforger

Bedankt voor de info, maar dit heb ik reeds geprobeerd. Ik denk dat er ook een probleem is met de strip-weerstand.

djska

Ik heb altijd begrepen dat de FD-7 dit niet had, en op vdrums.com zie je bv. dat juist die FD-7 dan aangeraden wordt. Ik heb diezelfde ellende met de FD-8 ook gehad en heb het ook wel kunnen oplossen met wat teflon spray als smeermiddel op die rubber 'vinger' of door er wat op te plakken om het wat meer uit te laten steken. Ik kan me voorstellen dat een beetje vaseline het rubber ook weer wat soepeler maakt.
Uiteindelijk heb ik een VH-11 gekocht....

Oetgrunn

Als ik jou was zou ik eerst een nieuwe sensor kopen, kost volgens mij iets van een tientje.
Mijn hihat bleef steeds vaker dicht als dat niet de bedoeling was, heb het sensor matje vervangen (en ook het rubber), pedaal is nu weer goed, behalve dan dat het volume bij alleen voet erg laag is, dit schijnt ook nogal vaak voor te komen.
(Was bij de oude sensor niet zo, misschien ga ik nog even het oude rubber terug zetten, kijken of dat helpt).
Om terug te komen op je eigenlijke vraag, nee ik weet niet of zijn voorganger ook die problemen heeft.

leeqnl

Geen idee of het oude model de zelfde problemen heeft. Zoals OetGrunn al zei, een nieuwe sensor kost een tientje. Ik heb zelf ook de sensor vervangen door problemen met de hi-hat. Sindsdien nooit meer problemen gehad (ondertussen 3 jaar geleden gedaan)

Omhoog