extra pad/cymbal aansluitingen verschillende modules

Gestart door joost van doorn, mrt 07, 2016, 16:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

#25
apr 10, 2016, 19:20 Last Edit: apr 10, 2016, 22:32 by djska
Ik heb inderdaad een TD4 module. Wat bedoel jij met "werkt alleen bij de 2 ride kabels?" Alles gecheckt, stond goed op crash, ik kan dus de bow en edge geen apart crash geluid geven. Als ik een bepaald geluid instel, dan veranderd de andere automatisch mee. Klopt dit en bedoel jij dit ook?
Dat komt omdat beide pads van dezelfde T/R (Links/Rechts) aansluiting gebruikmaken, je hebt ze op deze manier niet gesplitst, maar 2 pads op precies dezelfde input aangesloten.
Je hebt dus 1 stereo male plug naar 2x female stereo nodig en van 1 van die 2 pluggen waar een pad op wordt aangesloten moet je Links en Rechts (rood/wit) omdraaien.

Edit: ahum, dat is te simpel gedacht, ik heb even een 2e kabel op de plug van een bestaande gesoldeerd, met de bedoeling 2 bekkens aan te sluiten. Dan moet je daarvan niet de edge (dat is een switch), maar de bow (dat is een piezo) hebben. Dus ik heb van beiden de tip (wit) gepakt en die vervolgens op wit en rood op de stereo plug naar de aux ingang. Volgens dacht ik dat dan dat zou moeten werken als ik dan een piezo/piezo pad, bv. PD-125 ipv. een CY-xx zou instellen.
Ik zie nu dat er inderdaad verschil zit tussen wat de TD9 Crash2 (piezo/switch) of Aux (piezo/peizo) inputs aan kunnen, misschien had ik mijn kabel op de verkeerde input, probeer ik morgen wel.

Otje

Sorry Joost , maar ik was effuh de draad kwijt  ;)  Met de 2de ride kabel bedoel ik die xtra kabel die je ook voor de Cy13&-15 kan gebruiken ivm  '3 way triggering'(bow/bell/edge). Bij de TD-4 module heet tie 'crash 2  Gebruik je voor de ride een enkele kabel kan je de CR2 kabel dus voor xtra crash gebruiken.
Maar als ik het goed begrijp wil je dus met éen crash kabel twee crashes aansturen. Dat kan dus -naar mijn inziens splits je de stereo crashkabel dan naar 2 maal mono- maar dan hebbie  dien ten gevolge, inderdaad géen gescheiden bow/edge.
Ik hoop dat ik het 'goed' heb, en jij het allemaal nog kan volgen...

joost van doorn

Allereerst, m'n late reactie is het gevolg van het niet zien dat we al op pagina twee zitten. Dacht dat het gestopt was, dus bij deze excuus. Wat ik dus inderdaad in gedachte had, was om 3 crash- en 1 ride bekken op m'n TD 4 aan te sluiten met 1 module, beetje overdreven om voor 1 extra crash een tweede module aan te schaffen, toch? Misschien er toch maar vanaf zien?
 

Otje

Tja.., je kunt altijd nog éen van de high toms opofferen voor een crash cymbal.
Krijg je zoiets dergelijks:

joost van doorn

Ik moet nog maar eens nadenken wat ik wil, ieder geval bedankt voor alle info.
Vraagje aan Otje, wat heb jij op je bassdrum zitten?

Otje

#30
apr 25, 2016, 22:15 Last Edit: apr 25, 2016, 22:26 by Otje
Vraagje aan Otje, wat heb jij op je bassdrum zitten?
Vloerbeschermer! Voor een paar 'duppies' te koop* in iedere 'doe het zelf zaak' En als ie op de basdrum zit blijft ie ook zitten.



46st. per pak.
Beschikbaar in de kleuren wit en donkerbruin.   
€0.99

* ipv €11,60  http://www.thomann.de/gb/remo_ks0006ph.htm

joost van doorn

Gebruik je die om je bassdrum te beschermen tegen slijtage, of om een soort geluidsdemping te bereiken? En komt je signaal wel goed door?
Ik heb zelf een handdoek er om heen, zorgt voor een lichte vermindering van het geluid beneden. Het signaal komt verder prima door. M'n drumstel staat boven, en beneden scheelt dit toch weer een beetje. Heb trouwens even lopen zoeken op het forum, maar kan er niks over vinden, m'n laptop geluid komt opeens nog maar door 1 oorschelp vam n'n koptelefoon, heel irritant. Enig idee?

Otje

#32
apr 26, 2016, 19:49 Last Edit: apr 26, 2016, 19:57 by Otje
Ik gebruik het tegen slijtage (voorzover je van slijtage kan spreken: Voor wat de KD-85 basdrum betreft: de slijtage aan de meshhead is minimaal, daarintegen is het foam dat binnenin de basdrum zit na een tijdje spelen wel verpulvert en aan vervanging toe.)
Voor wat geluidsdemping aangaat -tav buren en medebewoners neem ik aan- heeft de vloerbeschermer geen enkel effect. En het signaal komt prima door.., desnoods door aanpassing van de triggergevoeligheid ('sensitivety')

NB; je kunt nix vinden over geluidsdemping op dit forum: Vul 'contactgeluid' in bij het zoekvenster, en gij zult vinden

Jazz

Dat teveel geluid van de bas , ik snap niet zo goed dat dat zo hard klinkt.
Ik heb de pedaal en de pad op n stuk tapijt staan en de schroeven op n dik stuk rubber.
Beneden wordt nauwelijks wat gehoord. Misschien n beetje tikken maar dat is dan ook alles.
There is no music without jazz

Omhoog