Dual trigger CY5, triggers apart te gebruiken?

Gestart door Rovalo, nov 01, 2011, 20:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rovalo

Ik heb een D3 module die geen kanalen meer vrij heeft. Toch wil ik graag uitbreiden en heb nog een Alesis D4 module.

Is het mogelijk om de 2 triggers in bv een CY-5 cymbal als 2 aparte kanalen op bv en Alesis D4 aan te sluiten? Ik heb het geprobeerd maar krijg het helaas niet voor elkaar.

Hoefnix

Je kan met een y-kabel (1x stereo en 2x mono) de triggers splitsen en naar de alesis laten lopen.

Hans


Ik heb een D3 module die geen kanalen meer vrij heeft. Toch wil ik graag uitbreiden en heb nog een Alesis D4 module.

Is het mogelijk om de 2 triggers in bv een CY-5 cymbal als 2 aparte kanalen op bv en Alesis D4 aan te sluiten? Ik heb het geprobeerd maar krijg het helaas niet voor elkaar.


Nee, dat gaat niet. Om de dual trigger te splitsen in 2 mono triggers moet je een weerstandje in de schakeling bouwen. Zoek even op vdrums.com, daar vind je wel een schema. Kzit nu op mijn ipadje te kijken en dat copy/paste wat moeilijk. Misschien lukt het me straks even op mijn laptop.

Hoefnix

#3
nov 02, 2011, 11:28 Last Edit: nov 02, 2011, 11:29 by Hoefnix
Linkje kopieren lukt toch wel? (op de link drukken en even vasthouden)

Als er 2 triggers in zitten is dat toch niet nodig?

Hans

http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?33816-Building-Keith-Raper-s-Circuit

Nou is dit het omgekeerde van wat jij wil proberen realiseer ik me (2 mono triggers op 1 dual zone input)... Lees eens door zou ik zegggen.

Omhoog