TD-9kx probleem met crash

Gestart door deckham, okt 28, 2011, 22:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

deckham

Ik heb een probleem met mijn cymbal die als crash dient.  Hij reageert niet altijd op slagen.  En als hij reageert, komt de klank niet echt luid door.  Iemand een idee welke instellingen ik moet aanpassen om dit op te lossen?

Rick

sensitivity? Anders is het volume per pad ook nog apart te regelen.

christopheRCE


Ik heb een probleem met mijn cymbal die als crash dient.  Hij reageert niet altijd op slagen.  En als hij reageert, komt de klank niet echt luid door.  Iemand een idee welke instellingen ik moet aanpassen om dit op te lossen?


Beste Deckham,
bekijk eerst of het triggertype nog juist staat. Bij de TD-9KX (versie 1) is dat CY-8. (kies hiervoor eerst een andere waarde en zet hem vervolgens terug naar CY-8. In dat geval staan alle onderliggende parameterwaarden weer in hun originele stand).
Je kan ook de crosstalk parameter wat verlagen. (XTALK CANCEL). Wanneer het cimbaal het niet goed doet wanneer je deze samen gebruikt met bv. de snare, dan is deze parameter waarschijnlijk de oorzaak.

Een technisch defect aan het cimbaal zelf of een slechte kabel(verbinding) kan ook de oorzaak zijn. Als test kan je het cimbaal eens aan een tom-kabel aansluiten. Verander hiervoor dan ook het triggertype naar CY-8. Heb je nog steeds hetzelfde probleem, dan ligt dit heel waarschijnlijk aan het cimbaal zelf.

mvg,


FeltMi

Misschien heel basaal, maar de jack-plug zit er wel goed in?
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Omhoog