Drummat TD11KV

Gestart door Newdrummer, mrt 15, 2015, 18:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Newdrummer

Hallo,

Sinds kort de TD11KV+de PM-10 versterker aangeschaft, een GE-WEL-DIG instrument!
Nu zoek ik hiervoor een Drummat om het instrument steviger te laten staan én dat de basdrum niet te veel door klinkt. Ik woon namelijk in een flat.

Nu heb ik gezien dat Roland hiervoor een hele mooie mat heeft à E185,00, dat vind ik weer een hele uitgaaf.

Ik vraag mij af of er nog een goed alternatief voor is wat een stuk minder duur is. Ik heb gehoord dat een stuk tapijt ook kan volstaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? of eventueel andere tips? Of een ander merk dat net zo goed is als de Roland?

Alvast bedankt.

baszuidwijk

Ik heb de Roland TDM-10 mat onder mijn kit liggen. Houdt de KD-9 en het bass-pedaal (Gibraltar met klittenband) prima op zijn plek. Voor het doordreunen van de kick gaat de mat je echter niet helpen. Daarvoor zul je toch echt een tennisballenpodium (of vergelijkbaar) moeten maken.

djska

Ja joh, tegen alleen het glijden volstaat een stuk vloerbedekking of een vloerkleed.

leeqnl

Zoals hierboven al eerder gezegd, een mat/kleed gaat alleen helpen tegen het schuiven. Om te dempen moet je gaan isoleren. Dan kan via een tennisbal vloer, of een ander (zwevend) systeem. Ik woon zelf ook in een flat en heb gewoon afspraken gemaakt met de buren over de tijden dat ik oefen.

Jazz

Ik heb er ook n wat dikkere mat onderliggen. Ter bescherming van de vloer en tegen t verschuiven.
Maar t verbaast me dat t ook meer moet gaan dempen. Ik heb de indruk dat dat reuze meevalt.
There is no music without jazz

Otje


.. zoek ik hiervoor een Drummat om het instrument steviger te laten staan én dat de basdrum niet te veel door klinkt. Ik woon namelijk in een flat.
Ik vraag mij af of er nog een goed alternatief voor is wat een stuk minder duur is. Ik heb gehoord dat een stuk tapijt ook kan volstaan.


Ik ben met  tapiijtvloertegels, foam,rubbertegels aan de slag gegaan; De foam en rubber om enigzins het doordreunen van de pedalen te verminderen. De vloertegels dienen als een 'onderlegger'voor het gehele drumstel (MDS-rack) Het heeft enig dempent effect. Overigens lijkt mij ieder ander tapijt als dat van Roland net zo 'éffectief'maar wel veel minder duur.

joost van doorn

Hoi,

Ik heb bij Hornbach een stuk rubber ( 1,5m x 1,3m ) gekocht vanaf de rol,
kostte me €35,--. Heb nog een stuk onder m'n voetpedaal gemaakt,
scheelt ook weer in schuiven.
Het geheel ligt prima en schuift niet, ook betaalbaar tov de
drummat van Roland.
Ik heb om m'n bassdrum een oude handdoek gemaakt, vastgezet met
een postbode-elastiek, totaal geen geluidverschil en scheelt net weer een beetje.
Succes....Joost

Omhoog