Mesh heads

Gestart door Jazz, aug 29, 2014, 19:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik ben in t bezit van Roland TD-3
Nu heb ik vorige maand de snare vervangen door TD 85 V dual. Dat is al n hele verbetering.
De toms wil ook gaan vervangen. Dit is nogal wat geld.
Nu las ik dat er gebruik gemaakt wordt van mesh-heads. Kan iemand (simpel) uitleggen wat ik daar mee kan.  Ik krijg t niet helder door op t internet te kijken.
Wat heb ik verder nodig, kan ik t vel vervangen door dit ? Geeft dat beter geluid ?
Alvast enorm bedankt.
There is no music without jazz

Nijlpaard

Ik neem aan dat je nu van die rubber pads als toms gebruikt ?


Die kan je niet simpel voorzien van een mesh-head (was het maar waar  :+ )


Als het goed is zit er op je snare een mesh-head, dat is dus dat witte "vel" waar je op slaat. Je kan te toms ook vervangen door toms met mesh-heads maar dat is (zoalls je zelf ook al zegt) een dure aangelegenheid.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Nee, t zijn geen rubberpads behalve de cymbals.
T heeft iets kartonachtigs.
There is no music without jazz

Nijlpaard


Nee, t zijn geen rubberpads behalve de cymbals.
T heeft iets kartonachtigs.



Heb je een foto ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

#4
aug 29, 2014, 19:28 Last Edit: aug 29, 2014, 21:29 by Jazz
Ik zal er zodadelijk eentje maken.



There is no music without jazz

paQ

Kartonachtig?  Klinkt als de oude (Heule goeie) ddrum pads

Jazz

#6
aug 30, 2014, 10:33 Last Edit: aug 30, 2014, 14:00 by Jazz
Er zit helemaal geen nuance-verschil in de drums. Sinds ik de TD85 dual V-snare heb,
wil ik de toms ook gaan aanpassen. Dit is n wereld van verschil.
Alleen zal dat beetje bij beetje gaan aangezien ze nogal prijzig zijn.

K weet t !
There is no music without jazz

Technobeat


Forumlid Otje had onlangs nog 4 mesh-head pads in de aanbieding :


http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,3141.0.html
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#8
aug 30, 2014, 18:13 Last Edit: sep 17, 2014, 20:57 by Otje

Forumlid Otje had onlangs nog 4 mesh-head pads in de aanbieding :


Ze heeft er al op gereageerd. Even afwachten, want er hadden zich eerder deze week meer gegadigden gemeld. Als ik niets meer verneem, kan zij ze van me overnemen.. :Y

Jazz

En geregeld !!
There is no music without jazz

Otje

NIEUW(S) !

djska

NIEUW(S) !
Komt dat zien Mike, we verkopen exact dezelfde dual-ply meshheads die we al 15 jaar hebben, geven ze een nieuwe naam en promoten ze net als Remo voor gebruik op akoestische drums. Wedden dat er een hoop van verkocht worden?

musiqman

#12
okt 02, 2015, 20:58 Last Edit: okt 02, 2015, 21:01 by musiqman
Ze hebben volgens mij wel een upgrade gehad, en de kick maten zijn ook uitgebreider.

Marketing gericht op gebruik icm acoustische kits zie je steeds meer gebeuren met alle sample packs die op de markt zijn (en ook steeds beter worden)

Ze zouden gek zijn als ze die markt laten liggen.

Deze vellen zijn ook (veel) meer gericht op A dan E drums krijg ik zo het idee.

Jazz

Hier in de muziekzaak wist hij niet eens dat Remo mesh heads hebben.
Dacht dat alles voor de a drum was.
There is no music without jazz

Technobeat


Hoe dan ook , zo`n omgebouwde A-kit vind er vele malen realistischer uitzien en meer echt speelgevoel geven dan bv. een Roland TD-1 .
En in principe hoeft zo`n ombouwset niet veel meer te kosten dan een originele E-kit in de wat hogere middenklasse , als je tenminste niet een DW als uitgangspunt neemt maar een aardige A-kit van Marktplaats op de kop kunt tikken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ze hebben volgens mij wel een upgrade gehad, en de kick maten zijn ook uitgebreider.

Marketing gericht op gebruik icm acoustische kits zie je steeds meer gebeuren met alle sample packs die op de markt zijn (en ook steeds beter worden)

Ze zouden gek zijn als ze die markt laten liggen.

Deze vellen zijn ook (veel) meer gericht op A dan E drums krijg ik zo het idee.
Maar waarom vertelt men dan niet of en wat er dan veranderd/verbeterd is ten opzichte van de bestaande vellen. Je leest alleen dat het dual-ply is. PowerPly suggereert dat het sterker is, en dat logo suggeert dan de vezels in een 45 graden hoek liggen. Maar niets van uitleg.
Okay, de maten zijn wel uitgebreider, maar vooralsnog lijkt dat het enige verschil.


Robert-Jan

En dat is volgens mij precies wat ze zeggen in t promo filmpje..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

NIEUW(S) !

kijk eindelijk een goed klinkende DW :-D

djska

#18
okt 05, 2015, 19:08 Last Edit: okt 05, 2015, 19:12 by djska
En dat is volgens mij precies wat ze zeggen in t promo filmpje..
Ik heb nog een keer dat filmpje bekeken: het enige dat ik voorbij zien komen is dat deze vellen nu in meer maten dan de eerdere meshvellen verkrijgbaar zijn. Of moet ik het filmpje achterstevoren bekijken om de verborgen boodschap wel te kunnen zien? ;-).

Robert-Jan

Nee er is geen verborgen boodschap volgens mij, of iets wat op een update hint.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog