Roland TD-4KX2 via MIDI out aansluiten op PC.

Gestart door Koning, mei 11, 2014, 23:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Koning

Goededag,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Roland TD-4KX2. Super set met alle gaasvellen. speelt echt heerlijk.

Is er iemand bekent met het aansluiten van de set op de pc (Macbook pro) via MIDI out?
Om een duidelijke beeld te krijgen wat ik er mee wil is niet direct om geluidsopname te maken maar om de noten in een programma te krijgen.. weet niet of dit mogelijk is? wellicht dat je dan eerst een midi opname moet maken en deze vervolgens moet laden in het programma..

Ik hoop iemand hier te treffen die mij kan vertellen wat ik moet doen, en of ik nog een geluidskaart moet aanschaffen..

Robert-Jan

Je kan met een usb midi kabel naar je mac, daar heb je geen geluidskaart voor nodig.
Inspelen en gelijk noteren dat wordt een hele klus voor drums.
Welke software heb je nu voor muziekdoeleinden?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Koning

Ik gebruik over het algemeen Sibelius 6. Maar heb wel wat andere notatie programma's zoals Finale.

Hoezo wordt het een hele klus voor drums?
Al zou ik het alleen op de snare inspelen zou ik al ontzettend geholpen zijn. ;-)

Robert-Jan

Bij de meeste notatie software is drums een ondergeschoven kindje. wil je net als piano on the spot in spelen dan ben je nog wel even zoet om alle noten op de juiste plek toe te wijzen en het uiteindelijk zo te krijgen dat het ook een leesbare drumpartij gaat worden.
Een eenvoudige snare partij zal niet zo n probleem op leveren, hoewel het me niet zo verbazen als het roffels en flams enzo niet gelijk oppikt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog