vraag over drumkits voor de td11

Gestart door dekkah, jan 07, 2014, 13:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dekkah

Ik heb een vraag over mijn td11.
Is het mogelijk om andere drumkits erop te zetten?
Ik las op verschillende sites dat er drumkits te downloaden zijn van bijv. Nirvana of rhcp en dergelijke....
Zelf heb ik deze helaas nooit kunnen vinden....
Miss kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Greetzz

Bert

Hee, daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
Roland TD-11K met CY-13

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hammar


dekkah

Kijk het bestaat dus wel ;)
Maar dit is dus ook het enige wat er te krijgen is?
Als ik dat pakket en het programma om het erop te zetten koop ben ik dus nog 50$ verder ..

Weet niemand toevallig een paar gratis te downloaden drumkitz?

En is er geen manier om zelf geluiden te koppelen aan de pads en cymbells?
Met midi bestanden bijv.?
Iemand hier verstand van?

Hammar

Nee, kan niet. Roland doet het alleen met zijn eigen slechte (imo) processed geluiden.

67Deadman


Kijk het bestaat dus wel ;)
Maar dit is dus ook het enige wat er te krijgen is?
Als ik dat pakket en het programma om het erop te zetten koop ben ik dus nog 50$ verder ..

Weet niemand toevallig een paar gratis te downloaden drumkitz?

En is er geen manier om zelf geluiden te koppelen aan de pads en cymbells?
Met midi bestanden bijv.?
Iemand hier verstand van?


Pas nog bij iemand op de TD11 die Vexpresions erop gezet. 50 stuks zijn het er geloof ik maar je kan niet EN alle drumkits van de TD 11 erop hebben EN alle Vexpressions. Dus je moet kiezen welke je erop wilt hebben. Niet dat het zo moeilijk is want ze zijn er zo opgezet.

Of je koopt een midi kabel, neemt een goed computer en je gaat aan de slag met bv EzDrummer en dat soort programma's. Er is zat gratis te krijgen maar daar mogen we denk ik hier niet over praten.

Ik zag op de site van Roland dat je ook Friendjam had. Moet je maar eens opzoeken. Heb dat voor de TD 9 ook gedownload. Heb je alleen maar een Midi Kabel nodig en een computer. Kan je tegen de wereld drummen. Best wel geinig.

Succes

djska

Ik heb zelf een TD9 en een paar Vexpressions kits aangeschaft maar vind het niets. Zo'n Vexpressions 'kit' bevat alleen maar een set instellingen op bestaande geluiden, je krijgt er echt geen nieuwe geluiden mee. Ik gebruik daar in de praktijk helemaal niets van.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar 4 zelf gedefinieerde/aangepaste kits:
neutral, funk, en 2 sets die ze goed mogelijke klinkende variaties op mijn akoestische spullen zijn.
Ik ben dan ook niet geinteresseerd in mega vet klinkende geluiden, ik wil dat het klinkt, ook qua panning in stereo en voelt als mijn akoestische set, en dat heb ik nu wel enigszins bereikt.
Onlangs heb ik wat kits uitgewisseld met iemand op vdrums.com en hoewel ik dat veelal zwaar overdreven kits vond (type 8" snare, 24" bass stadion powerballad geluid) kan het je wel op leuke ideeen brengen).  Een diepe snare heel hoog of een hoge juist laag instellen, kan opeens heel bruikbaar klinken.

djska

Schaf voor het laden/samenvoegen/editen van kits vdrumlib aan, kost bijna niets.

dekkah

Oke dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk om andere geluiden of settings erop te krijgen dan er al in zitten.
(Dit is voor it-ers weggelegd volgens mij.....)

Is dit misschien al te vinden op dit forum?
Hoe ik dat dan moet doen?
In jip en janneke taal? :P

Ik had gehoopt dat ik gewoon de zelfde sound van een greenday of metallica of dergelijke erop kon zetten, maar dat kan ik op me buik schrijven dus....

En hoe zit het met drumless tracks?
Kan hier en daar wel wat vinden maar heel weinig met de originele tracks.
Heeft iemand toevallig een complete collectie op zolder liggen? ;)

paQ

read :)  http://www.drum-forum.nl/index.php/board,11.0.html

veel leesvoer, maar er komt een computer aan te pas ;)

djska


Oke dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk om andere geluiden of settings erop te krijgen dan er al in zitten.
(Dit is voor it-ers weggelegd volgens mij.....)

Is dit misschien al te vinden op dit forum?
Hoe ik dat dan moet doen?
In jip en janneke taal? :P

Ik had gehoopt dat ik gewoon de zelfde sound van een greenday of metallica of dergelijke erop kon zetten, maar dat kan ik op me buik schrijven dus....

En hoe zit het met drumless tracks?
Kan hier en daar wel wat vinden maar heel weinig met de originele tracks.
Heeft iemand toevallig een complete collectie op zolder liggen? ;)

Vond het al redelijk Annie M.G. Schmidt :-) nee, geen andere geluiden, je kunt alleen wel bestaande geluiden zo manipuleren dat het anders kan klinken.
Tuurlijk kun je kits zo instellen dat het bruikbaar wordt voor die bepaalde muziek. Ik hoop niet dat je het dramatisch slechte drumgeluid van Metallica's St. Anger nastreeft.
Omdat we niet dezelfde module hebben kan ik je niet 1 op 1 settings geven. Maar als jij een voorbeeld van een drumgeluid hebt en een nummer, bv. van mijn jeugdliefde RHCP, probeer ik een passende kit te maken en laat ik je die instellingen zien (en horen)

djska


Vond het al redelijk Annie M.G. Schmidt :-) nee, geen andere geluiden, je kunt alleen wel bestaande geluiden zo manipuleren dat het anders kan klinken.
Tuurlijk kun je kits zo instellen dat het bruikbaar wordt voor die bepaalde muziek. Ik hoop niet dat je het dramatisch slechte drumgeluid van Metallica's St. Anger nastreeft.
Omdat we niet dezelfde module hebben kan ik je niet 1 op 1 settings geven. Maar als jij een voorbeeld van een drumgeluid hebt en een nummer, bv. van mijn jeugdliefde RHCP, probeer ik een passende kit te maken en laat ik je die instellingen zien (en horen)

Hint: Blood Sugar Sex Magic is in mijn optiek hun beste plaat ooit :-)

dekkah

Als jij dat zou kunnen doen voor mij, stel ik dat erg op prijs :)
Ben benieuwd of je dat voorelkaar kan krijgen.

Ik heb zelf ook al vaak zelf kits in elkaar geflanst maar als ik dan klaar ben klinkt het weer voor geen meter...
Ik hoor op een gegeven moment geen verschil meer tussen al die geluiden 8)7
Of ik ben een beetje toondoof ofzo haha
Je moet er iig veeeeeeeel geduld voor hebben.

Probeer de sound van limp bizkit maar eens inelkaar te flansen.
Als dat je lukt ben je mijn held ;)
En rhcp dani california

Ben erg benieuwd *O*

dekkah

Paq bedankt voor idd een aardig hoopje letters  8)7
Maar het wordt allemaal al wat begrijpelijker, nog een lange weg te gaan :?

berreal

Ik begrijp uit bovenstaande verhaal dat dit zo'n beetje de enige expansion pack is voor roland, zonder met een interface+laptop aan de gang te hoeven?
vervelende is dat ik geen creditcard heb, dus overzee's betsellen weer wat lastiger is.
Daarnaast vind ik €50,- nogal aan de prijs.

Is er iemand met ervaring betreffende de APEX V-expansion pack voor de TD-11?

Of bestaan er toch andere sites waarop instellingen van bestaande geluiden op roland worden doorgegeven (kitsamenstelling, ambience etc.)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

67Deadman

Heeft er toevallig iemand de V-expressions van de TD 11 ? Ben wel benieuwd of ze het wel waard zijn. Het zullen denk inderdaad veranderingen van bestaande instellingen zijn maar goed.
Ik heb Ezdrummer werkend met de TD11 op de computer maar heb liever drumkits vanuit het kastje.

67Deadman

#17
okt 24, 2016, 18:08 Last Edit: okt 24, 2016, 19:26 by 67Deadman
Heb ze van het weekend aangeschaft. De Masters van V expressions voor de TD11. 50 drumkits geknutseld uit de bestaande instellingen. De eerste paar kits die ik al geprobeerd hebt klonken lekker vet. Tis even een aanschaf maar scheelt uren werk.

Technobeat


Zitten idd lekkere kitjes tussen , nog veel plezier gewenst met je aankoop :)  .


Voor iedereen die wil luisteren welke kits er onder andere inzitten , hier de eerste 10 :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Dit zijn niet de Masters maar de Apex Sounds. De Mastersounds voor de TD11 kon ik nergens vinden op you-tube.

Technobeat


My bad , dan heb ik dus per ongeluk de verkeerde video gepost :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Voor wie nog op zoek is naar custom kits voor de TD-11....

Ik kwam tijdens mijn zoektocht naar kits, deze onderstaande ook nog tegen, met een 6-tal gratis te downloaden kits als voorproefje voor de koop-kits die ook op zijn site staan:

https://pieropeluche.yolasite.com/pp-drums-freebies.php
TD-11KV + GoEdrum HH

Omhoog