Een meer echte hi-hat voor Roland (TD-11)?

Gestart door faceinacrowd, nov 12, 2013, 13:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

faceinacrowd

nov 12, 2013, 13:26 Last Edit: nov 12, 2013, 13:38 by faceinacrowd
Hallo, ivm de 4 buren rondom mijn woning heb ik uiteindelijk een Roland TD-11 aangeschaft. Echt een meer dan prima kit om lekker op te oefenen. De hi-hat pad echter blijf ik een lastige vinden, zeker mbt bounce achtige technieken. In vergelijking met een akoestisch versie vind ik het speelgevoel zwaar/dof en krijg soms zelf last van mijn pols, arm of schouder. Mijn idee is dat het niet zozeer de beweging van de pad is, maar vooral het oppervlak.

Weten jullie of er manieren zijn om dit te verbeteren, door bv het oppervlak met ander materiaal te bekleden, of misschien een andere manier? Het gaat dus echt om speelgevoel, of speelechtheid hier.

faceinacrowd

#1
nov 12, 2013, 13:53 Last Edit: nov 12, 2013, 15:31 by faceinacrowd
Is iemand misschien bekend met http://www.smartrigger.com/products.html ? Dit lijkt een manier te zijn...

Smartrigger cymbals are compatible with most popular drum modules from Roland, Alesis, Yamaha, and others.

Otje


(...)
speelgevoel zwaar/dof en krijg soms zelf last van mijn pols, arm of schouder. Mijn idee is dat het niet zozeer de beweging van de pad is, maar vooral het oppervlak.

Weten jullie of er manieren zijn om dit te verbeteren, door bv het oppervlak met ander materiaal te bekleden, of misschien een andere manier? Het gaat dus echt om speelgevoel, of speelechtheid hier.


Die ervaring had ik ook; zeker in het begin zere polsen. Ik heb inmiddels de Hihat van de 'oude' TD-10 versie: CY-12H.  Die is ietsje beter, minder hard. Op filmpjes zie ik wel eens mensen die voor de hihat-CY-5, een rubberen pad nemen: PD-7/-8. Misschien  dat je daar is mee kan experimenteren. Bekleden van de CY-5 heb ik nooit gezien.. .

faceinacrowd

#3
nov 12, 2013, 17:20 Last Edit: nov 12, 2013, 17:26 by faceinacrowd
Ok Otje bedankt voor je suggestie!

Ook heb ik een reactie van smartrigger: Yes, all of our cymbals are compatible with Roland modules and the most accurate feeling of any electronic cymbal. Close your eyes and you'll think you are playing acoustic cymbals because they are made from acoustic cymbals with a clear dampening layer attached to the bottom.

Our hi hats are the trigger part only. You need a controller compatible with your module to support the open/close part of the hi hat.
Klinkt op zich ook wel interessant!

baszuidwijk


Our hi hats are the trigger part only. You need a controller compatible with your module to support the open/close part of the hi hat.[/i] Klinkt op zich ook wel interessant!


Klinkt zeker interessant. Ben wel benieuwd naar hoe de hoeveelheid akoestisch geluid zich verhoudt tot bijvoorbeeld een CY-5 of een VH-11.
Ik speel nu zelf sinds een paar weken op de VH-11 en vind dat al een enorme verbetering ten opzichte van de CY-5. Niet in de laatste plaats doordat ik nu weer met een echte hi-hat stand speel in plaats van de FD-8 controller. Het bekken zelf gaat op en neer en swingt ook natuurlijker.

Technobeat

#5
nov 14, 2013, 19:45 Last Edit: nov 14, 2013, 20:09 by Technobeat
Ik speel nu zelf sinds een paar weken op de VH-11 , Het bekken zelf gaat op en neer en swingt ook natuurlijker



Dat laatste was voor mij destijds één van de redenen om over te stappen naar het Zildjian Gen-16 gebeuren , met o.a. een echt bewegende hihat met een top en bottom bekken .
Het zijn echte metalen bekkens met natuurlijk ook het natuurgetrouwe metalen aanslag geluid , dus geen plok geluid zoals op de rubberen cymbals .
Het '' plokken '' is natuurlijk een persoonlijke ervaring  :') , de één vindt het meevallen en een ander ( ik zei de gek ) ergert er zich mateloos aan .
Ook de mooie Smarttrigger / Surge bekkens brengen een plok voort bij aanslag . ( vanaf 0.52 ) :

   

Maar ik ben het met je eens dat de VH-11 een wereld van verschil is in vergelijking met de starre CY-5 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

De Zildjians zijn absoluut prachtig en iedereen die ik erover hoor is lyrisch. Als ik echter filmpjes met reviews zie, dan valt me op dat ze wel een bult meer akoestisch geluid produceren dan mijn plokkende Rolands. Dat maakt ze voor mij (helaas, helaas, want ze zijn zo mooi) niet bruikbaar  :'( Dat zelfde geldt overigens voor de hi-hat in jouw filmpje. Ook die lijkt aanzienlijk meer geluid te produceren dan de VH-11.

Otje

Ik vind de VH-11 alleen zo onwijs duur; €349! En dan staat er nog bij 'Aanbieding' of 'Afgeprijst'. Jaja. Een goeie Hihat stand erbij en je bent €500 kwijt.  Ik vind t erg veel geld om effe je CY-5 te vervangen. En toch.. iedereen die h'm heeft aangeschaft vind het de investering dubbel & dwars waard.

In ieder geval..; ik heb h'm NOG niet...  :X

baszuidwijk

Ik had de mazzel dat ik er een op marktplaats vond voor €225. De vorige eigenaar had net een VH-13 gekocht. Gibraltar 5707 (€60 bij Bax) erbij en spelen. Ik ben er blij mee :)

Otje

Ja, dat probeer ik ook . Maar ik vis steeds achter het net  :(

Technobeat


De Zildjians zijn absoluut prachtig en iedereen die ik erover hoor is lyrisch. Als ik echter filmpjes met reviews zie, dan valt me op dat ze wel een bult meer akoestisch geluid produceren dan mijn plokkende Rolands. Dat maakt ze voor mij (helaas, helaas, want ze zijn zo mooi) niet bruikbaar



Het akoestische GEN-16 geluid valt erg mee , door de gaatjes is het geluid in vergelijking met gewone A-cymbals tot slechts 30% gereduceerd , en in mijn oren klinken ze heerlijk .
De buren hebben er echt geen overlast van , al moet ik er wel bij zeggen dat ik na 21.00 uur niet meer speel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


baszuidwijk

Goed man! Daar ga je van genieten :)

drum1964

Daar heb je lang genoeg op gewacht, Otje.
Veel plezier.  ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

richardcs65

Otje, ben benieuwd wat je er ongeveer voor betaald hebt. Denk dat ik ook maar eens ga zoeken. En kennelijk moet ik geduld hebben.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Otje

 € 210 heb ik neer moeten tellen. En dat is vrij gunstig. De vraagprijs is meestal €250. Met een beetje mazzel €225. Dit is t derde of vierde aanbod waar ik op in ben gegaan in een tijdsbestek van een paar maanden. Deze stond al enige tijd op MP zonder dat er op geboden werd en dan is de aanbieder nog wel is genegen wat van de vraagprijs af te doen.

Hammar

Ik heb er destijds één voor €150 op MP gescoord. Op mijn TD-10 werkt hij prima!
Maar de hihat goed accuraat werkend te krijgen met vst's als Abbey Road, Addictive Drums of Steven Slate is mij nog niet gelukt. Als iemand daar tips over heeft, GRAAG!!


Technobeat


Gefeliciteerd met je mooie aankoop Otje , heb je al gekeken naar een voor jou goed werkende hihat-standaard ?
Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen , maar dat krijgen we vast nog wel te horen denk ik . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#18
nov 18, 2013, 19:39 Last Edit: nov 18, 2013, 19:44 by Otje

Gefeliciteerd met je mooie aankoop Otje , heb je al gekeken naar een voor jou goed werkende hihat-standaard ?



Thanx Tech! De Hihat-stand is (voorlopig) éen van het merk Pearl. Bij ons in de Kringloop  gekocht voor €5. (..Ik werk er zelf  ;) )


richardcs65

Had wel leuk het idee om ook een VH-11 te gaan zoeken, maar kom er net achter dat die niet werkt met mijn Roland RD-3KW. Misschien eerst die maar eens upgraden :')
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Otje

YESss! Ik heb h'm, de VH-11. Net gebracht door de postbode. Direkt op de stand en drummer maar. Hij speelt geweldig; een wereld van verschil. Top!
Nu nog effe verzinne wat ik met de vorige hihat ga doen. Ik heb er  zelfs 2: de CY-5. Die gebruik ik als Splash . En dan de VH-12H*; een groot -12inch- 'star' bekken van de oude TD-10 serie.

*deze dus..

Technobeat


Thanx Tech! De Hihat-stand is (voorlopig) éen van het merk Pearl. Bij ons in de Kringloop  gekocht voor €5. (..Ik werk er zelf  ;) )





Tjee wat een mooie zaak zeg  :) , enorme collectie vinyl en diverse drumstellen .......
In welke plaats is deze kringloopwinkel gevestigd ?

Het geinige is natuurlijk dat jij de eerste keus hebt als er iets tofs binnen komt , het IS al scherp geprijsd meestal en daar krijg je als medewerker ook nog eens personeelskorting over heen neem ik aan ?

Kon je de VH-11 zo meteen gebruiken of moest je nog iets aan de instellingen in de module veranderen ?

Veel plezier met de gaaf bewegende hihat Otje .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ik vind de VH-11 ook prima werken. Loop voor een optimale werking wel even de beschreven stappen door, heb je de handleiding?

Technobeat


O ja , een foto van de nieuwe situatie ( set - VH-11 en mengpaneel ) zou interessant zijn als dat mogelijk is .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Foto's komme d'r an...Later   

Djska: Hier de  beschrijving / gebruiksaanwijzing v.d. VH-11; http://www.roland.com/products/en/VH-11/

Omhoog