Roland TD9-k. Weinig geluid uit de hi-hat bij het intrappen

Gestart door Sittie, okt 14, 2012, 15:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Sittie

Beste leden,

Ik heb een TD9k. Ik heb een Hi-hat met een enkele bekken. Bij het intrappen van de pedaal, komt het geluid niet goed naar boven. Welke instelling moet ik gebruiken om dit geluid harder te krijgen.

Gr. Peter :'(

MaartenHc

de hihat zou met de instelling van het volume mee moeten gaan, maar vergeet niet dat het close/open van de hh op een electronische kit nooit zo hard klinkt. zal eens kijken bij de mijne, mocht ik iets vinden laat ik het wel weten hier

Robert-Jan

Ik zie op pagina 27 van de handleiding dat het volume van de hh pedaal appart in te stellen is.
http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810801/TD-9_e04.pdf
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MaartenHc

Inderdaad Robert-Jan. Onder mixer.. krijg de mijne op de td8 op maximaal 127. Als dat nog niet hard genoeg is kun je eventueel de rest van je kit lager zetten  ;)

Sittie

Maarten en Rober-Jan,

Bedankt  voor jullie info. Ik zal eens checken of de Pedal HH volume goed staat. Dat kan  ik pas zien bij de vereniging waar ik drum a.s. vrijdag.

Gr. Peter

djska

Dit ligt vast aan een gebrekkig contact in het pedaal tussen de rubber 'vinger' en de weerstand in het pedaal. Schoef hem open en doe wat vaseline op de rubber 'vinger'. Je zal schrikken van het verschil in volume. Ik had inderdaad ook het volume van de hihat (op kit-niveau) verhoogd, maar na aanpassing zal je het volume ongetwijfeld weer terug willen schroeven.

Op Vdrums.com kun je hier veel over terugvinden, voor mij werkte simpelweg het smeren van deze 'vinger'.

http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?23538-FD-8-Hi-hat-Controller-Pedal-Notes-on-Improving-Volume-and-Feel
http://www.drumlessons.com/drum-forums/topic/1234-problem-with-roland-fd-8-hi-hat-controller/

RobDrums

Ondanks de opmerkingen van de Roland demonstrateurs over het vermeende te lage volume van bekkens, wat volgens hen via het  "mengpaneel" is te corrigeren, klopt dat niet en is het volume van cymbals en hihat gewoon een stuk minder dan de drums.
Hun oplossing betekent dus alles behalve de cymbals zachter zetten, waardoor de versterker harder moet en ruis toeneemt. Lekker ....

Ikzelf heb binnen een week de Roland cymbals vervangen door (die driehoekige van) Yamaha, die een aanmerkelijk hardere output hebben.  Viel me toen erg tegen van die prijzige Roland, net zoals een kick die uitstekend zelf weg kan wandelen, want nu pas is verbeterd.

Helaas begint mijn 9KX ( uitgebreid met extra drum en cymbal) nu na 2 jaar een eigen mening te krijgen, en is het volume van de rechter crash in een aantal sets (niet allemaal!!) bijna weg, bij 1 set doet de grootste tom het amper meer, en de linker crash begint vrolijk mee te rammelen zonder aangeslagen te worden. (Aanslaggevoeligheid etc aanpassen helpt niet.)
Ik ben bang dat de boel nu weer stuk gaat en ik de module voor de tweede keer moet opsturen. Duurde de vorige keer, onder garantie, per ongeluk zes weken...
Erg fijn, met twee bands en drukte die eraan komt.

Hoefnix

@Robdrums: om in je eerste post al zo te klagen ipv van je gewoon voor te stellen??? niet zo netjes vind ik.

Wat er met je 9kx aan de hand is kan ik niet zeggen, maar mijn td20 die toch al heel wat jaartjes meegaat heb ik geen enkel probleem. Ook niet met het volume van de verschillende bekkens en trommels.

RobDrums

#8
jan 12, 2013, 20:59 Last Edit: jan 14, 2013, 21:38 by RobDrums
Hi Hoefnix

Voorstellen??
Het gaat hier toch om drumstuff? Lijkt mij dat men in mijn persoontje niet zo geinteresseerd zal zijn.
Dat verwacht ik meer op een datingsite.

Als je praktijkervaring klagen vind ben ik wel weer klaar hier.
Je hebt me iig netjes gecorrigeerd en verder niet meer gereageerd. Drum ze!  :R

Omhoog