Vinnie aan het shoppen

Gestart door dutchdrumdude, apr 09, 2012, 11:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dutchdrumdude

Op amerikaanse fora gonsde het al enige tijd van de geruchten en de afwezigheid van Vinnie in de artist-rosters op de sites van Gretsch en Zildjian heeft bevestigd dat Vinnie niet langer op deze merken speelt. Inmiddels is hij al over naar Paiste. Het drummerk lijkt Ludwig te kunnen zijn.
Het rommelt weer eens in endorserland, waarbij met name Zildjian de laatste tijd aan het kortste eind trekt.

Joris

Hier staat ook al wat over in het paiste topic.

dutchdrumdude

aah, dat had ik nog niet gezien. De ludwig combi is hier ook al besproken.

Rick

En Vinnie is weer weg bij Ludwig....  :+

Black Page

Ha Rick

Nu ben ik nieuwsgierig :-).  Waarop baseer jij dat? De link naar ludwig staat nog niet op zijn site. Ook gaat het gerucht dat hij geen drumfabrikant meer gaat endorsen.

Eén vd members van housofdrumming.com, Paul Marangoni, onderhoudt de website van Vinnie. Hij is de eerste de het nieuws weet. Het eerste wat hij meldde "that it didn't work out between Vinnie and ludwig". Vinnie zou nu iets meer tijd nemen voor het vinden van een nieuwe endorsee. Na de split is vinnie meerdere malen gezien op yamaha.....

Grt Rene

Robert-Jan

Het heeft ook wel iets sneus allemaal.
Straks zie je weer een poster met een uitspraak a la..' This is brand x..the best drums I ever played"

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

Tzou wel cool zijn astie Mapex kiest... :-)
***...in-between-drums...***

dutchdrummer


Tzou wel cool zijn astie Mapex kiest... :-)


Want?

Rick


Ha Rick

Nu ben ik nieuwsgierig :-).  Waarop baseer jij dat? De link naar ludwig staat nog niet op zijn site. Ook gaat het gerucht dat hij geen drumfabrikant meer gaat endorsen.

Eén vd members van housofdrumming.com, Paul Marangoni, onderhoudt de website van Vinnie. Hij is de eerste de het nieuws weet. Het eerste wat hij meldde "that it didn't work out between Vinnie and ludwig". Vinnie zou nu iets meer tijd nemen voor het vinden van een nieuwe endorsee. Na de split is vinnie meerdere malen gezien op yamaha.....

Grt Rene


Hij heeft even bij Ludwig gezeten, maar hij is weer weg, persbericht....

Hans


Het heeft ook wel iets sneus allemaal.
Straks zie je weer een poster met een uitspraak a la..' This is brand x..the best drums I ever played"


Dat is inderdaad eigenlijk wel sneu.  Als hij stijl heeft (buiten het podium) koopt hij op e bay een oud kitje en lacht vervolgens iedereen uit.  Ik ga ervan uit dat hij elke kit kan laten schitteren.

Fibesman

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Robert-Jan

Punt is dat hij waarschijnlijk geen endorsement 'zoekt' vanwege de beste spullen, maar voor de support.
Dat er een set staat in welke uithoek hij ook speelt.
Het zal me niets verbazen als dat de rede was om zowel bij gretsch als bij ludwig weer weg te gaan..
Dat is natuurlijk allemaal speculaas(ie) ..we gaan t meemaken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page


Hij heeft even bij Ludwig gezeten, maar hij is weer weg, persbericht....


Ik las: hij is WEER bij ludwig, maar gij schreef hij is weer WEG bij ludwig  8)7... Detailtje... Hij is intussen al een maand of twee weg bij ludwig....


Gear support was bij Gretsch niet het issue. Hij was tijdens de sting tour afgestapt van gretsch. Gear support (qua logistiek) was geregeld. De echte reden blijft gissen. Ook op de eerder genoemde website werd er vrolijk op los gespeculeerd. Crappy hardware en een aantal zakelijke aspecten binnen Gretsch waarmee hij niet geassocieerd wilde worden...

Hij was van yamaha oprecht overgestapt van gretsch vanwege het geluid. Op de ten sumnorer's tales video is te zien dat hij op gretsch speelt. Pas het daarop volgend album van sting is hij als endorser overgestapt naar gretsch. In die tijd was hij 1 vd weinige Gretsch endorsers. Harvey Mason en Phill Collins waren de andere.

Ik geloof vooralsnog niet dat er zometeen ergens een ad opduikt van Vinnie die meldt in merk ...... HET geluid te hebben gevonden. Wellicht naïef.

Grt Rene

Hans

Hij kan niet meer 'zomaar ergens op spelen'. Lastig hoor. Nee dan wij ....

Robert-Jan


Crappy hardware en een aantal zakelijke aspecten binnen Gretsch waarmee hij niet geassocieerd wilde worden...



Het gaat hier altijd om de zakelijke aspecten..Gretsch is prima in staat om goede hardware te leveren.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

En vergeet de persoonlijke band niet. Ook een van de redenen dat hij bij Yamaha weg ging. De rep ging weg naar Vic Firth en er liep een hele rits artiesten weg.  Hetzelfde geld voor het in de spotlight treden van Sakae. Weer een handvol artiesten weg.

En idd support is het belangrijkste wat je als pro kan krijgen en hard nodig hebt.

stick tight

Dit gaat niet alleen gepaard met een regulier ''endorsement'' zoals we dat kennen van meer drummers maar het is gewoon een ordinaire sponsordeal op dat niveau. Wie het meeste biedt krijgt de eer...

Iedere drummer met een A-endorsement heeft sowieso vaak toegang tot gratis materiaal voor een tour en studiosessie. Het is vaak alleen kijken welk merk het meeste budget heeft voor promotie en waar de drummer in kwestie het meest gedaan kan krijgen.

Paiste is daar heel erg goed in. Als je als endorser daar iets nodig hebt en binnen acceptabele afstand van de fabriek bent sturen ze gewoon een koerier langs met nieuw materiaal en als je in de buurt bent kan je altijd een kop koffie komen drinken en wat bekkens omwisselen. Hoshino (Tama, Evans, Zildjian etc) stuurt zonder moeite een pakketje naar de eerst volgende zaal.

Het is dan ook een beetje naief om te denken dat een drummer het merk uit zoekt om wat hij het beste vind (al zal dat per individu verschillen) maar ze kijken gewoon wie het meest betaald.

Als het echt op sound aankomt hebben ze toch allemaal een vintage kitje op zolder staan en een tas met bekkens bij elkaar geraapt die alleen mee gaan als er opgenomen word en er geen fotocamera's in de buurt zijn.

drfill

Toch ontwikkelen drummers als dit ook hele productlijnen,
Vinnie met de Zildjian A custom, Paiste 602 modern essentials,
Weckl bv. met K custom en Sabian evolution..
Misschien kijken ze ook naar wat het voor hun spannend maakt,
om over te stappen ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

K Custom (en de Session was Gadd volgens mij.


willem4130

#20
dec 10, 2013, 19:31 Last Edit: dec 10, 2013, 19:33 by willem4130
Kan me niet voorstellen dat geld geen overweging is.

Als ik zou moeten kiezen tussen twee inhoudelijk vergelijkbare banen (het blijft topsegment spul waar ze op spelen) waarvan de ene meer betaalt, dan wist ik het ook wel. Het zijn professionals en er moet brood op de plank komen.

Indien ze meehelpen een productielijn te ontwikkelen is het binnen het bedrijfsleven gebruikelijk dat je een contract tekent waarin staat dat je de komende x aantal jaren niet bij een concurrent mag gaan werken (+ vaak redelijk gespecificeerde voorwaarden). Kan me best voorstellen dat wanneer deze periode voorbij is en je de kans hebt bij een ander merk weer iets te ontwikkelen, je dit aangrijpt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat


Technobeat

#22
nov 30, 2014, 20:59 Last Edit: nov 30, 2014, 21:42 by Technobeat
Vinnie bij Yamaha maak ik hier uit op ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Vinnie is volgens mij klaar met de deals en speelt wat hem het fijnst lijkt. Hier op Yamaha maar ook op een custom kit bijv.

drfill

yep.. Heuer drums.. (customizing)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog