Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

KadumPssh

Hallo iedereen,

Ik ben Roger, 16 jaar en ben pas zo'n 2 jaar actief in de drumwereld. Ik wilde al veel eerder beginnen met drummen, maar dit zagen mijn ouders niet echt zitten :p

Ik ben begonnen op een Roland HD1, vervolgens een Ludwig accent, daarna een Roland TD9-KX, een Ddrum en ben nu de trotse eigenaar van een Tama Starclassic Bubinga/Birch.

Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Jochem

Welkom!


Al haat je Hyperdrive's :(

Nijlpaard

Welkom Roger. En gedraag je voortaan
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Cookie

#78
okt 27, 2011, 00:54 Last Edit: okt 27, 2011, 00:56 by Cookie
Voorstellen......hmmm......goed idee want lang niet iedereen hier zal mij kennen  ;)

Ik ben Rob en was vooral in de beginperiode een aktief Drumforum-lid.
Niet alleen aktief als poster maar ook in het organiseren van de Voorjaarmeetings en de Nieuwjaarsborrel  :+
Nu bemoei ik me organisatorisch nog met wat drum-projecten/festivals in en rond Culemborg en rommel ook wat bij Drummersday van Pat Sticks (in april bij Strings & Things te Kaatsheuvel).

Drummen is een van mijn hobbies, maar wel een hele belangrijke! Ik ben 34 jaar geleden begonnen en heb tussendoor nog een pauze van een jaar of tien gehad (ach, veel muzikanten krijgen zo'n blokkade-moment ;)).
Daarna voornamelijk blues/rock/funk-bands in Den Haag/Scheveningen/Zoetermeer. Ergens in 2005 kwam ik eindelijk bij een band in mijn woonplaats uit. Dat werden uiteindelijk drie bands (top-40, eigen werk en rock). In mei 2010 gestopt met de eerste twee bands. Een paar maanden later ingevallen bij een andere rockband en na het inval-optreden overgestapt. En bij die band (Rock@) zit ik nog steeds :)

Thuis repeteer ik op een Roland TD-8 en op het podium speel ik op een stalen Beni Black Russian met Amedia-bekkens en een Roland SPD-s.
De Beni is trouwens voor het grootste gedeelte overgenomen van forumlid Robert-Jan  :w

Ach, verder valt er niet zoveel te vertellen...  8)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Machiel

Oja best een leuk idee ja!

Ik ben Machiel zoals mijn username al doet vermoeden en sinds 2004 lid van het oude en nu het nieuwe drum-forum.
Ik drum sinds mijn 10e ongeveel, heb in verscheidene cover bandjes gespeeld en speel nu in een progressieve rock/metal band genaamd Paradox Machine.
in 2004 (ofzo) heb ik een Tama Starclassic Performer (berk :D) gekregen van mijn ouders omdat ik een goed rapport had voor mijn Havo. Ik heb vorig jaar een 8"en 13"trommel over genomen van een mede-lid van dit forum en sindsdien speel ik in de vreemde opstellig 8"10" voor de 13"snare, links de 14"tom rechts de 13" tom en nog een 16" tom die ik heb gekocht vandeweek.
Ik zou altijd nog wel eens een TD9 willen ofzo puur voor oefenen en demo's maar helaas is mij dat te duur en te groot om kwijt te kunnen bij mij thuis.

Voor de rest:
Ik ben sinds aankomende dinsdag in vaste dienst bij Grontmij in haren als 3D tekenaar! (rede voor een feest!) en ik rijd in een rode Pegeot Partner uit 2000 met 2 ton op de teller.

Mijn pinco.. wacht er zijn grenzen.
Wil je meer weten over mij of mijn band klik dan ff op mn facbook link:
www.facebook.com/machiel.veldkamp
Neem mij vooral niet te serieus.

Cookie


Wil je meer weten over mij of mijn band klik dan ff op mn facbook link:
www.facebook.com/machiel.veldkamp

Done! ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Machiel

Ik zie het!
Neem mij vooral niet te serieus.

Leon

Ik heb mijzelf ook nog nooit proper voorgesteld!

Ik ben Leon, zoals ook mijn nickname doet vermoeden. Ik drum sinds 2004 ongeveer, in de eerste klas van de Havo begonnen met drumles. Sinds dit jaar is het te druk om én naar school te gaan én te werken én een bandje te hebben én drumles te volgen dus na 6 jaar ben ik gestopt.

Ik studeer Musicmanagement aan de HKU, wat mij iets meer zekerheid geeft in de muziekindustie dan een muzikant. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar als ik het gezien heb met de business dan kan ik met het management deel altijd nog bij een ander bedrijf aan de slag!
Daarnaast drum ik in Make It Count, we gaan zondag onze eerste clip opnemen en we hebben begin deze maand onze eerste echte single opgenomen. Als de boel uitkomt hopen we dat het balletje gaat rollen!

Ik heb ook nog een basgitaar maar die staat op marktplaats 8)7 Verder werk ik veel bij de C1000 om mijn hobby te betalen.
Ik hou ook van wintersport en het andere geslacht *O*

Tot slot iets over mijn gear:
Begonnen met een Thunder. (wie niet) Met zelfs thunder bekkens.
Toen een Export gekocht met Ufip bekkens
Tama starclassic gekocht (heule oude) die ik binnen een jaar weer verkocht.
Inmiddels trots bezitter van een DW collectors. Eigenlijk voor een hele goede prijs gekocht.
Bekkens door de jaren heen gekocht en verkocht maar nu verliefd op voornamelijk de Sweet ride en New Beats.

Nijlpaard


Ik heb mijzelf ook nog nooit proper voorgesteld!



Welkom :-)

Citaat


Begonnen met een Thunder. (wie niet)


*steekt zijn vinger op*
:-P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Erik



Tot slot iets over mijn gear:
Begonnen met een Thunder. (wie niet) Met zelfs thunder bekkens.


Ik niet. Ik had een kit waar niet eens een merkje ofzo op stond. Zal wel door kleine kinderen in een illegale fabriek in Korea gemaakt zijn haha.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

NathanR


Welkom :-)

*steekt zijn vinger op*
:-P


Ik ook niet ;p

ArcticLight

Sterker nog, ik speel nog steeds op mijn allereerste kit. :+ Ben nog wel steeds tevreden met mijn Rockstar hoor. De beginnersbekkens heb ik ondertussen wel vervangen. :Y

NathanR


Sterker nog, ik speel nog steeds op mijn allereerste kit. :+ Ben nog wel steeds tevreden met mijn Rockstar hoor. De beginnersbekkens heb ik ondertussen wel vervangen. :Y


Same here.
Heb de bekkens ondertussen ook allemaal vervangen. De kit zelf ben ik nog erg tevreden mee :)

Jochem

Mijn eerste kit was volgensmij van de Bart Smit ofzo =']

drums97

Goed idee om mezelf voor te stellen.
Ronny, 33 jaar en drum ± 29 jaar waarbij elke keer grote pauzes tussen hebben gezeten.
Drum op papa's oude kit en ben hierop  begonnen.
Nu verbouwd en uitgebreid met origineel spul en drum nu weer een jaartje of 5 intensief.
Nooit les gehad, dus frot maar wat aan  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat

Tot slot iets over mijn gear:
Begonnen met een Thunder. (wie niet)


Ik ook niet , ben begonnen vroegah met een echte A-kit van het merk: Leader .
En meteen bezoek van de buren of het wat minder kon .  :(
Na 2 jaar de set weer verkocht en nu dus zinds 2010 weer als '' herintreder '' serieus bezig met drummen op een Roland TD9KX ingebouwd in een A-kit , en dat bevalt prima .  *O* 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

newfy

Zo, ik zal me ook eens voorstellen, om het vrouwelijk geslacht hier te kunnen vertegenwoordigen. ;)

Mijn naam is Inge, 21 jaar oud. Zelf drum ik nog niet, maar ik wil het eigenlijk al jaren. Mijn ouders waren er niet zo'n fan van, maar nu ik op mezelf woon, zit de aanschaf van een (electronisch) drumstel dan eindelijk in de planning! Mijn voorkeur gaat uit naar het drummen van folk en melodic death-metal.
Andere hobby's van me: reddingswerk met mijn 2 honden (Newfoundlanders), muziek/concerten, filmavonden met vrienden en fotograferen.


Jochem

Welkom op het Forum Inge! Coole hobby Reddingswerken, zit je dan bij een bepaald reddingsteam, of hoe moet ik het zien?

newfy


Welkom op het Forum Inge! Coole hobby Reddingswerken, zit je dan bij een bepaald reddingsteam, of hoe moet ik het zien?

Dankjewel! Vooralsnog zijn het enkel de trainingen, ben pas in het afgelopen jaar begonnen. Op dit moment is het dus vooral hobby en zijn m'n honden nog 'in opleiding'. Wat we er uiteindelijk mee gaan doen, is een beetje afhankelijk van de kwaliteiten die de honden hebben en of zij er zelf ook plezier in blijven houden.

Om een idee te geven van de trainingen:

(het halen en aan land brengen van een pop, die een drenkeling nabootst)


(het apporteren van een dummy, waarmee de hond bijvoorbeeld zijn houvast vindt tijdens het aan land trekken van een boot)

marnixkwd


Ik hou ook van wintersport en het andere geslacht *O*


Altijd gedacht dat jij van hetzelfde geslacht zou houden ....  :X

Technobeat

reddingswerk met mijn 2 honden (Newfoundlanders)


Welkom op het Drum-Forum Inge .
ik hoop dat je ruim behuist bent , want als er dagelijk twee van die grote honden in huis lopen ......
Zijn wel prachtige dieren he , regelmatig wassen ( na een training ) en borstelen , want ze hebben een vacht die best wel veel onderhoud vergt neem ik aan .

Heb je al rond gekeken op het forum en ideeen op gedaan welk merk A of E-kit wel iets voor je zou kunnen zijn ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jochem


Heb je al rond gekeken op het forum en ideeen op gedaan welk merk A of E-kit wel iets voor je zou kunnen zijn ?

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,393.msg8076.html#msg8076 ;)

newfy

#97
nov 02, 2011, 13:29 Last Edit: nov 02, 2011, 13:30 by newfy

Welkom op het Drum-Forum Inge .
ik hoop dat je ruim behuist bent , want als er dagelijk twee van die grote honden in huis lopen ......
Zijn wel prachtige dieren he , regelmatig wassen ( na een training ) en borstelen , want ze hebben een vacht die best wel veel onderhoud vergt neem ik aan .

Heb je al rond gekeken op het forum en ideeen op gedaan welk merk A of E-kit wel iets voor je zou kunnen zijn ?

Haha, zo'n groot huis hebben we niet... maar de honden zijn, mits ze voldoende beweging krijgen, in huis behoorlijk rustig en dan nemen ze ook minder ruimte in beslag, dan je zou denken. ;) Meestal liggen ze op een vierkante meter samen bij de bank, omdat ze bij ons in de buurt willen zijn.
En de vacht vergt inderdaad behoorlijk wat onderhoud... maar dat hoort erbij. ;)

En wat Jochem ook al zei, mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Yamaha DTX 520K *O*

Technobeat


Oké , dus je hebt al een '' kandidaat '' , Yamaha maakt goede sets zowel in A als E .
De set die jij in de peiling hebt is mooi compleet , en Yamaha heeft in de module zeer goede kits opgenomen .

We horen wel als je tot een besluit gekomen bent.

Succes met kiezen ( en ga gerust NOG een keer langs bij de muziekwinkel om een tweede test te doen op de DTX-520K , want het blijft tenslotte veel geld wat je uit gaat geven )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

newfy


Oké , dus je hebt al een '' kandidaat '' , Yamaha maakt goede sets zowel in A als E .
De set die jij in de peiling hebt is mooi compleet , en Yamaha heeft in de module zeer goede kits opgenomen .

We horen wel als je tot een besluit gekomen bent.

Succes met kiezen ( en ga gerust NOG een keer langs bij de muziekwinkel om een tweede test te doen op de DTX-520K , want het blijft tenslotte veel geld wat je uit gaat geven )

Helemaal waar! Ik ga sowieso nog wel enkele keren langs, al is het alleen maar om m'n liefde een beetje op te kunnen halen, haha ;) Binnen 1-2 maanden hoop ik een definitieve keuze gemaakt te kunnen hebben en te kunnen starten met wat ik al zo'n lange tijd wil. :)
Ik hou jullie op de hoogte en tips zijn altijd welkom!

Omhoog