Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Hier Stokmans, inmiddels al zo'n 21 jaar bezig met drummen.

Met m'n oude band een aardig deel van Europa gezien, nu voornamelijk actief als drummer in een van de huisbands van rockcafe Dollars in Nijmegen (coverband) en in een project welke is voortgekomen uit mijn oude band (progressieve rock).

Murgen

Ik ben Murgen. Geregistreerd op: 30 sep 2003 19:36

Ben me langzaam aan het ontwikkelen tot een middelmatige drummer.  :P  Te weinig tijd om te oefenen (interim manager IT).
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Nickk

Nou ik ben Nick, 22 jaar oud. speel nu zowat 5 jaar drums. :)

Karel1975

Ik ben Karel
Ik ben 35 jaar
In tegenstelling tot de meeste hier drum ikzelf niet maar mijn zoontje van 12 wel.
Hij is ook de reden dat ik me heb aangemeld om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen op drum gebied.
We gaan zoveel mogelijk clinics bijlangs om hem maar zoveel mogelijk te voorzien van inspiratie.
Zo zijn we onderandere naar Clinics geweest van Thomas Lang, Cesar Zuiderwijk, Benny Grebb, Michael Schack,Simon Phillips,Steve Moore,Gavin Harrison,Ton Dijkman,Sietze Huisman en vele anderen.
Groeten Karel

ewoud

Ik ben Ewoud 16 jaar, uit gouda en ik drum sinds mijn 10e (denk ik ongeveer)
Ik speel op een ddrum diablo en speel nu ruim een jaar bij de band van onze kerk.
:)

leeqnl

Ik ben Roland,
Ben nu 23 jaar oud. Ik heb 14 jaar bij een showband gezeten (verschillende slagwerk instrumenten) en sinds 4 maanden aan het drummen. Momenteel nog lekker thuis aan het drummen, maar wil tzt wel in een bandje. Iemand ervaring met een e-drum in een band?

mrPatrick

Ik ben Patrick B
Groetjes Patrick.

Animal baars

#32
sep 17, 2011, 09:50 Last Edit: okt 22, 2012, 21:09 by Animal baars
En ik ben Rene, drum sinds m'n 12e maar sinds m'n 18e echt serieus. Speel in de band Firewall en bij diverse projecten en koren. Ben nu 24 en bekostig mijn hobby door te werken bij BAM InfraConsult BV.

Hans


Ik ben Murgen. Geregistreerd op: 30 sep 2003 19:36

Ben me langzaam aan het ontwikkelen tot een middelmatige drummer.  :P  Te weinig tijd om te oefenen (interim manager IT).


Bedoel je dat je eerst steengoed was, maar dat het aan het versloffen is ?

TS

*Voorsteltopic gevonden heeft*

Mijn echte naam is Theunis Sjoerd Elzinga. Op het 'oude' topic postte ik een tijdlang een aardig potje mee onder de nick 'feanfan',  totdat de zaak daar een beetje stilviel. Nathan Reinds attendeerde me via Twitter op dit nieuwe forum en daarom ben ik nu hier. Ik ben reeds 20 jaren jong, drum vanaf mijn zesde. Op bandgebied heb ik al een aardige geschiedenis, van het tamboerkorps (daar begon het mee) via de harmonie (dat kwam daarna), via veel projectjes, bandjes en invalwerk, tot de bands waar ik nu in speel. De belangrijkste is REKKER (www.rekker.eu). Mocht iemand toevallig wel eens Omrop Fryslân luisteren, daar komt onze single regelmatig voorbij. Begin volgend jaar hopen we een lange EP/CD op te nemen. Ook speel ik in Sozo (Friestalige gitaarrock van en voor oude mannen) en iedere zondag in de huisband van mijn kerk. Ik ben dus Christen, maar dat ligt nogal gevoelig zag ik dus ik heb niks gezegd. Behalve het drumstel speel ik aardig cajòn en een beetje basgitaar. Naast het drummen mag ik graag hardlopen en zaalvoetballen. Oh ja, ik studeer ook nog: Sociologie aan de Universiteit in Groningen. Ik volg een schakelprogramma voor afgestudeerde HBO'ers dus je zou kunnen zeggen dat ik derdejaars ben. Wie graag offtopic wil kletsen, daar ben ik altijd voor (bijvoorbeeld op Twitter).
Op drummers.nl heette ik feanfan, op twitter TheunisSjoerd, op facebook theunissjoerd.
Gear: Mapex drums, Black Panther snare, Paiste S, SF & Zildjian K cymbals, Iron Cobra kick.

NathanR

Welkom Theunis :)

Dries

Nou vooruit dan maar,

Ik ben Freggle, 18 jaar oud en drum een jaartje of 10.
Momenteel bandloos.
(Vooral) wanneer ik geen bandje heb gaat mijn interesse meer uit naar gear aanschaffen dan naar het spelen zelf. Nu de centen weer even op zijn wordt het wellicht tijd om eens in fris gezelschap aan de slag te gaan :-X

Edit: Ik ben tamelijk atheïstisch  :-*
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR




Edit: Ik ben tamelijk atheïstisch  :-*


;)

Hammar

Hmmm nieuw forum hè, dan maar weer even voorstellen aan de nieuwkomers.

Hammar dus, 48 jaar alweer en ik loop al vanaf het prille begin van de nederlandse drumforums mee. Ooit begonnen op het Musiciansforum (alwaar een piepjonge MM met zijn Yamaha ruk 'n suck ook al zeer intelligent liep te doen ;)) en op deze: http://www.musicfrom.nl/fora/?bn=forum_drummers waar al helemaal geen leven meer in zit. Wel actief meegedaan aan het legendarische "Wie drumt er ook op een Thunder" topic!! Toen kwam www.slagwerk.tk wat weer overging in drumforum.nl, toen nog van Whizzi. Na wat schermutselingen ging het over in handen van de heren van drummers.nl die er een kolerezooi van maakten zoals bekend is. Nu dat dit nieuwe frisse forum wat ik (nog voorzichtig) toejuich. Alle lof voor Paq.

Mijn voorliefde voor Lignum zal u bekend zijn, ook al omdat ik samen met Gert de ontwikkeling en uitvoering van zij strainer deed. Mijn beroep is Instrumentmaker, een technisch vak waarin je veel tekent, ontwikkeld en uitvoerd met, al dan niet computergestuurde, verspaningsmachines. Ik doe dit op de afdeling radiotherapie en klinische fysica van een ziekenhuis in Den Haag. Ik vind Gert's drums GE-NI-AAL, qua bouw, qua idee, qua uitvoering en qua klank.
Hoe meer ik me verdiep in zijn bouwwijze en wat daar allemaal bij komt kijken, hoe meer respect ik er voor krijg!
Ik heb zelf 2 schitterende snaredrums van Lignum. Geen kit want daar voel ik me als drummer te slecht voor haha!
Mijn kit is te bewonderen in het juiste topic zo ook mijn bekkenlijst.

Mijn muzikale voorkeur is vrij breed, maar bovenaan staat absoluut sympho-rock uit de vervlogen jaren. Yes, Genesis, Rush, Marillion, Kansas, Pink Floyd, UK, Kayak, Boston dat soort. Daarnaast ouwe rockers als Focus, Deep Purple, Uriah Heep, Rainbow, Led Zeppelin. Uiteraard behoren de drummers uit deze band tot mijn favorieten.

outsidr

Tim, 25 jaar, drum sinds me vierde.
Momenteel speel ik in The World for Izabella, een blues/rock band met hedendaagse invloeden.
Daarnaast degusteer ik graag Cognac, Whisky en sigaren!

henkvanbekkum

Hallo.

Ik ben Henk uit Wadenoijen bij Tiel , ben 40 jaar , en ben sinds eind vorig jaar in het bezit van een Roland TD9.
Ik heb er nog weinig mee gedaan , maar wil wel graag leren drummen, dus als er iemand in de buurt woont dan wil ik wel wat opstart lessen of tips. ;)

gr. Henk.

Bert koncept

Ik ben Bert

31 jaar en ik drum nu zo'n 14 jaar denk ik, ik heb tien jaar in koncept gespeeld dat was een bulldozer/betonpunkband uit belgisch limburg en vandaar ook mijn nick name, band bestaat niet meer maar de nick heb ik gehouden. Daarna heb ik 3 jaar bij lucky sinners gespeeld en ben daar onlangs ook mee gestopt, nu ben ik terug met de zanger van koncept aan het jammen en neem ik geregeld wat bandjes op in mijn zelfgebouwde huis, verder ben ik veel met de hond bezig en ga ik volgende week terug naar school na 7 jaar gewerkt te hebben.


repelsteeltje


Ik ben Bert

...en ga ik volgende week terug naar school na 7 jaar gewerkt te hebben.

Dat is moedig. Alvast veel succes  :)

piebe

Hoi, ik ben Piebe, 36 jaar en ik drum nu 4 jaar. Voordat ik begon maakte ik alleen muziek op de pc, maar op een gegeven moment werd ik daar een vreselijke mierenneuker van zodat er spijtig genoeg niks meer uit mijn handen kwam. Via een maat die op zoek was naar een drummer ben ik eigenlijk begonnen en ik bleek in staat om de ritmes te spelen die ik in mijn hoofd heb. Ook houd ik me van tijd tot tijd bezig met turntablism, scratchen en jugglen wat behoorlijk veel op drummen lijkt omdat je ook meerdere dingen tegelijk doet .

Hellwin

Hallo Allen,

Naam is Elwin "Hellwin" Molenaar, speel sinds mijn 8ste ofzo drums en ben nu 37. Vanaf mij 18de actief geweest in bands zoals Her Enchantment, Deadbolt, Eyepatch, Thronar, Arms of Valour en Fiorina. Allemaal metal bands varierend van Death tot Power metal. in 2005 naar Schotland verhuisd en toen niet echt meer actief op het oude forum, daar in de band Fiorina gespeeld en sinds maart dit jaar zijn we weer terug in NL. Mijn eerste drumkit was een Pearl Maxwin en daarna overgegaan op Tama Rockstar. In Schotland de Tama verkocht en een electronisch kitje voor in de plaats (ruimte gebrek) maar dat was niks. Deze weer snel verkocht om mijn andere hobby (luchtgekoelde Volkswagens) te financieren. Nu dus weer in NL en heb sinds kort een Peace drumkitje gekocht waar ik nog ff 2 18" crashes bij wil hebben en dan is tie wel kompleet (misschien nog een cowbell erbij) en ben druk bezig een bandje inmekaar te zetten of mezelf bij een bestaande te voegen.

Voor wat tracks van mijn oude bands http://www.myspace.com/hellwinmetaldrummer  *O*
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Sander?

Ik ben Sander, 32 jaar en woon in Deventer. Drum nu een jaar of 17 en heb in verscheidene bandjes gespeeld. Voornamelijk hardcore-punkrock. Nu wat rustiger aan in de muziek, maar nog wel met wat projectjes bezig in Zwolle en Deventer; kijken wat daar uitkomt!

richard

Mijn naam is Richard en ik ben 30 jaar, ik speel nu zo'n 14 jaar drums.

Met nog één show te gaan ben ik drummer af bij All for nothing, een hardcore band waar ik zo'n 9 jaar in heb gespeeld. Voor mij was het tijd om rustiger aan te doen en mij te concentreren op andere zaken.

Daarnaast (en dat blijk ik nog wel doen) speel ik pop/rock covers in Loz. Thuis mag ik graag op mijn Roland TD-10 raggen, live of in de oefenruimte op een Yamaha Oak Custom X :)

Black Page

Ziet er uit als interessant forum, zo de eerste berichten lezende, dus dacht laat me inschrijven. Ik ben Rene, 38 jr, drum sinds mijn 19e, puur als hobby, ontspanning en uitlaapklep. en ja de gebruikersnaam verwijst naar het stuk van Frank Zappa. Grt!

Jochem


Black Page

#49
sep 26, 2011, 13:10 Last Edit: sep 29, 2011, 17:32 by Black Page
Citaat



@Black page
http://drumsheets.com/pdf/frank_zappa_the_black_page.pdf ;)


Beetje off-topic mijn nu volgende reactie, maar goed. Tof dat je een link invoegt, zou moeten lijken op een transcriptie van the Black Page #2 (#1 = drum solo, deel #2 The Easy Teen-age New York Version)





Ik heb zelf de sheet voor keyboard omdat de breaks unisone worden gespeeld .....

Voor de  liefhebbers van Marco Minnemann die als tussendoortje #1 speelt ....



Volledige transcriptie #1 http://img159.imageshack.us/img159/3861/theblackpage20ml.jpg voor de liefhebber

Omhoog