Tico Torres op DW klinkt beter

Gestart door hitman, apr 17, 2014, 22:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

hitman

apr 17, 2014, 22:34 Last Edit: apr 17, 2014, 22:50 by hitman
Sinds Tico Torres op DW drumt,klinkt het anders maar toch beter vind ik persoonlijk.Nog iemand die mening toegedaan?

Vicky

Altijd al een fan geweest van Torres... Waarmee hij ook drumt!
grtz

Star

Sinds Tico Torres op DW drumt,klinkt het anders maar toch beter vind ik persoonlijk.Nog iemand die mening toegedaan?
Zal niet aan het feit liggen dat ie op DW speelt...
Dixon drums & hardware.

Black Page

Sinds Tico Torres op DW drumt,klinkt het anders maar toch beter vind ik persoonlijk.Nog iemand die mening toegedaan?
Mijn smaak ligt meer bij gretsch, sonor, ludwig yamaha en mapex.  Drums met een toon en sustain. Niet om azijn te pissen Dw: de meest overgewaardeerde drums to my taste. Ik probeer ik echt te begrijpen wat men zo goed vind aan DW, of dat het merk te gehypt is. Ik vind Pearl heel dicht bij dw liggen.

Paar voorbeelden van typisch dw:

https://m.youtube.com/watch?v=qvu0mZUFHMg
https://m.youtube.com/watch?v=LweJGrdyAhI

Nu sonor

https://m.youtube.com/watch?v=99ATD9vTHSE

Rene


Star

Niet om azijn te pissen Dw: de meest overgewaardeerde drums to my taste. Ik probeer ik echt te begrijpen wat men zo goed vind aan DW, of dat het merk te gehypt is.
Paar voorbeelden van typisch dw:




Geheel mee eens!!
Voor het geld wat je aan een dure DW kwijt bent kan je veel mooier spul kopen wat veel beter klinkt!
En hou je nog geld over ook.
Dixon drums & hardware.

Harre

Hier ook mee eens, alleen ga je met die voorbeelden op Youtube naar mijn idee te ver omdat het daar om een opname gaat en alle klank afhankelijk is van de mix die je hoort. Dat die ver van het echte geluid van een kit ligt zal iedereen beamen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Black Page

#6
okt 18, 2015, 17:00 Last Edit: okt 18, 2015, 17:32 by Black Page
ik snap je opmerking. het is niet een mening slechts gebaseerd op deze filmpjes. Wel heel veel filmpjes en wat ik in de winkels gehoord heb. En daarom had ik ze ook uit één en dezelfde programma genomen.

Tico Torres klinkt mijns inziens niet beter. Dat geldt ook voor Donati en JR die overgestapt zijn van Pearl naar DW.

Overigens het lakwerk van een DW ziet er goed uit en de pedalen vind ik ook top.

willem4130

ik snap je opmerking. het is niet een mening slechts gebaseerd op deze filmpjes. Wel heel veel filmpjes en wat ik in de winkels gehoord heb. En daarom had ik ze ook uit één en dezelfde programma genomen.

Dat de opnames uit één programma afkomstig zijn zegt natuurlijk niets over hoe de drums gemixt zijn, en daarmee niets over de klank van de kits zelf. Het zegt namelijk niets over EQ, reverb, compressie etc. Elementen die toch duidelijk hoorbaar zijn in alle opnames die je post (niet in de laatste plaats op de opname van Gavin Harrisson...)

Het zegt m.i. nog het meest over hoe de drummers zelf willen klinken.

Nou weet ik vrijwel zeker dat jij dit zelf ook wel weet. Je punt is volgens mij simpelweg dat je DW nogal overgewaardeerd vindt en dat je voor de bedragen die je neertelt, of goedkoper, alternatieven kunt kopen die klanktechnisch zeker zo goed zijn. Dat ben ik niet met je oneens :)

Wat me opvalt aan de DW kits die ik gehoord heb (allemaal vrij nieuwe Collector series) is dat ze vrijwel veel laag en punch hadden. Als dat is wat je zoekt, zit je qua sound op zich dus goed. Als je andere eigenschappen zoekt, moet je elders kijken. Het blijft kwalitatief goed spul dus ik verwacht dat je met een setje ambassadors/g1's etc en goede stemming ook andere eigenschappen wel naar voren kunt laten komen.

Slecht zijn ze in ieder geval zeker niet. Overpriced wellicht, afhankelijk van het feit hoe graag je persé op een DW wilt spelen. De laatste jaren kun je heel mooie kits kopen voor relatief weinig geld maar merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik toch een aantal behoorlijk dure kits heb. Niet omdat ik vind dat die persé zoveel beter zijn maar omdat ik leidt aan een persoonlijke 'tick' waardoor ik gevoelsmatig de voorkeur geef aan die kits.

Dat zou voor sommigen en DW ook wel gelden :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

Maar ja, een Gretsch usa of een Ludwig is ook niet goedkoop..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

En zo'n sq2 is ook niet zo goedkoop ;-)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Black Page

Maar die klinken stukken beter :P. Gekkigheid, maar het is inderdaad kwestie van smaak.

Omhoog