Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Aan mezelf, als het drummen niet gaat zoals ik t graag wil horen... :X

Bluebe


Mag ik jou keihard uitlachen?  :Y


Haha ja tuurlijk het is maar een mening ;)


En wie dan wel volgens jou?


Je bedoeld wie ik dan wel goed vind klinken?

Ben persoonlijk groot fan van de sound van Simon phillips, Gavin harrison, Emmanuelle caplette, Chester Thompson en Jeff Porcaro.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Dee

#152
apr 21, 2013, 12:44 Last Edit: apr 21, 2013, 12:46 by Dee

Ja, linkshandige drummers  :P

Daarom drum ik ook rechtshandig als verder uber-linkshandige.  ;)
En hoi Barry en Henk!

Joris

Ik heb ook niks met Neil Peart, Terry Bozzio daarentegen....



:Y :Y

Technobeat


Joris ( en wellicht andere hardrock drummers ) is DIT iets voor jullie :


http://www.rockcityinstitute.nl/website/TLL/rockcityinstitute.php
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Een grote hoop onzin deze opleiding. Wat moet je in hemelsnaam met een mbo opleiding in metal, les krijgen in eenzijdig drummen? Als je later geen werk wilt vinden moet je dit vooral doen.

Dit geldt trouwens voor een heleboel van die mbo opleidingen, Theatertechniek, pop en media, dans, allemaal waardeloos op mbo niveau.

Technobeat


O , ik dacht dat deze opleiding er speciaal was gekomen omdat metal drummers en anderen  meestal niet terecht konden op pop opleidingen en nu dus met mede metal muzikanten samen zich puur konden richten op het maken en zich scholen op metal .
Maar als ik jou reactie zo lees , is deze opleiding zeker niet zaligmakend voor de metal muzikant . :N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik kan iedereen aanraden om een fatsoenlijke opleiding te doen waar je ook echt wat aan hebt. Je zal er ongetwijfeld als betere muzikant vandaan komen maar hoeveel (metal)bands kunnen uberhaupt van muziek leven, nog geen 1% lijkt me.

Misschien in een ander topic deze discussie voortzetten??

jozwf


Een grote hoop onzin deze opleiding. Wat moet je in hemelsnaam met een mbo opleiding in metal, les krijgen in eenzijdig drummen? Als je later geen werk wilt vinden moet je dit vooral doen.

Dit geldt trouwens voor een heleboel van die mbo opleidingen, Theatertechniek, pop en media, dans, allemaal waardeloos op mbo niveau.


Gaat heel hard naast Joris staan en is het heel erg met Joris eens...

Machiel

OT: Ik kan me ergeren aan drummers die bij een show komen en verwachten dat er een Pearl Reference 8-10-12-13-14-16-18 + 2x22" op hun staat te wachten (bij wijze van) en dan tekeer gaan tegen het management.
Een keer meegemaakt dat een drummer verwachtte dat ik mijn drumstel maar even beschikbaar stelde omdat de backline zo kut was. Ja daaag als je een goeie kit wilt neem je je eigen maar mee. Zorg gewoon voor je spul.

Neem mij vooral niet te serieus.

Harre

Het hangt er in dat geval maar vanaf wat er afgesproken is. Als afgesproken is dat er een dergelijke kit staat en die is er niet, dan is het inderdaad een fout van het management want die moet dat in een rider zetten en maar zorgen dat hij er staat. Zijn daarover geen specifieke afspraken, dan ook niet miepen.

Ik heb een keer een bekende gitarist compleet uit z'n bol zien gaan omdat het verkeerde merk whisky in de kleedkamer stond. Dat lijkt flauw en uit de hoogte, maar als je al pratend met die man er achter komt dat het allemaal kleine dingetjes op een hoop zijn die gewoon kut geregeld zijn door het management snap je wel het punt van zo iemand. Het gaat dan niet eens meer om die fles, maar om veel meer dingen en het is niet handig om jezelf dan te ergeren zolang je niet weet wat er speelt. Na een goed gesprek, een hapje eten en wat drinken speelde hij alsnog met Paris Dandies de sterren van de hemel.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

jozwf


OT: Ik kan me ergeren aan drummers die bij een show komen en verwachten dat er een Pearl Reference 8-10-12-13-14-16-18 + 2x22" op hun staat te wachten (bij wijze van) en dan tekeer gaan tegen het management.
Een keer meegemaakt dat een drummer verwachtte dat ik mijn drumstel maar even beschikbaar stelde omdat de backline zo kut was. Ja daaag als je een goeie kit wilt neem je je eigen maar mee. Zorg gewoon voor je spul.


Ik deel mijn drumstel wel vaak, maar alleen als er van te voren afspraken over gemaakt zijn, niet op de dag zelf.

Machiel

Naja laten we dan zeggen. De drummers die zich niet voorbereiden en last minute nog ff wat proberen te regelen.

Meestal op een manier die mij niet aanstaat
Neem mij vooral niet te serieus.

jozwf


Naja laten we dan zeggen. De drummers die zich niet voorbereiden en last minute nog ff wat proberen te regelen.

Meestal op een manier die mij niet aanstaat


Daar kan ik meer mee! En daar ben ik het helemaal mee eens... ze kunnen lastminute alleen van mij hooguit wat statieven lenen.

Harre


Naja laten we dan zeggen. De drummers die zich niet voorbereiden en last minute nog ff wat proberen te regelen.

Meestal op een manier die mij niet aanstaat

Helemaal mee eens. Of ik op m'n eigen set speel of niet maakt me niet eens zoveel uit, maar het moet wel van te voren duidelijk zijn. In het ergste geval sta je met een wat standaard spul als een snare, wat bekkens en pedalen bij een gig en blijkt dat er verder niks aanwezig is of dat je het niet geregeld kunt krijgen. Erger kan niet naar mijn idee en dan nog krijg ik af en toe het woord 'control freak' binnen de band naar m'n hoofd. Met een bijbehorende lach, dat dan wel maar toch...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Sander?

niet alleen aan drummers, maar aan muzikanten die eisen stellen en vervolgens uit hun plaat gaan omdat er (zoals eerder genoemd) bijvoorbeeld geen juiste whiskey in de kleedruimte staat. Dan neem je het toch lekker zelf mee......

willem4130


niet alleen aan drummers, maar aan muzikanten die eisen stellen en vervolgens uit hun plaat gaan omdat er (zoals eerder genoemd) bijvoorbeeld geen juiste whiskey in de kleedruimte staat. Dan neem je het toch lekker zelf mee......


Vaak worden zulke dingen in de rider gezet om te checken of die überhaupt wel gelezen wordt. Mijn ervaring is dat dat veel niet gebeurt, en dat is súper irritant.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

jozwf


Vaak worden zulke dingen in de rider gezet om te checken of die überhaupt wel gelezen wordt. Mijn ervaring is dat dat veel niet gebeurt, en dat is súper irritant.


Dat inderdaad. Wij hebben niet gek veel op de (technische) rider/priklijst staan, maar toch al een paar keer meegemaakt dat we dingen zoals: "oh 2 floortoms" te horen hebben gekregen (waardoor ze dus niet genoeg mics haddne klaar liggen)...

CasB

[off-topic]
Grote kans dat dat komt omdat de rider niet bij de geluidsman terecht komt.

Heb al genoeg meegemaakt dat ik als geluidsman voor een verrassing kom te staan omdat ik geen rider heb, of 5 minuten van te voren iemand komt met 'ja, onze drummer is linkshandig, is dat een probleem?'.
[/off-topic]

harmen 18

achja, van riders klopt vaak ook geen donder.

Drummers die meerdere drumstellen hebben die ze afwisselen, een bassist die bedenkt dat hij een microfoon wil ipv een di, een gitaar in stereo, meer monitorgroepen.


Ach, meestal is het nog wel mogelijk (qua licht en geluid dan)

Animal baars

Wat een luxe om een vast bedrijf voor geluid te hebben met mijn band :)

Verder vragen wij altijd bij de organisatie op wat er geleverd wordt en door wie. Kan nooit kwaad om eventjes na te bellen en te vragen of de rider gezien is, of er nog vragen zijn en die ook kort te sluiten. Kleinigheidjes hou je dan altijd wel, maar zolang het op het niveau van blikjes cola of kleur m&m's blijft, zal het mij een worst wezen :)

Dribbel

Dit vraag ik standaard bij de organisatie van een feest. En ook altijd ff contact zoeken met het verhuurbedrijf. Daar dan ook nog ff een stageplan en een priklijst naartoe....
Werkt voor ons erg goed.
Dit is echt een aktiepunt waarvan je je vruchten weerkrijgt als je zelf iets pro-aktief bent.
Yamaha recording & sabian

Hans

Met kroningsdag ook zo'n dingetje meegemaakt... week van tevoren mijn setup doorgegeven 5dlg plus side snare... krijg ik 3 tom mics en 1 overhead.... ?

Harre

Bij ons ontbrak die dag de volledige backline, terwijl er in de mail toch duidelijk stond dat we vooral geen eigen spullen mee moesten nemen. Uiteindelijk stond die volledig opgesteld op de tijd dat de eerste band klaar zou zijn met het optreden, maar gelukkig waren we met de bands onderling flexibel genoeg om de geplande ombouwtijd zo kort mogelijk te houden en hier en daar wat sets aan te passen zodat de dag uiteindelijk toch op de normale tijd afgesloten kon worden. Maar goed, toch vervelend...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

djska

Ik zie net een DjazzTV Studio Jams special met Charlie Watts te bekijken, en ben onthutst: wat is die man slecht. Ik snap dat iemand niet megatechnisch hoeft te zijn om een in een hele grote rockband te spelen, maar dit?

- als ik kijk naar zijn motoriek wordt ik al niet goed, wat een houten klaas, dit kan nooit swingen, dus maar niet naar hem kijken.
- het begint met Can't get no satisfunction - bekend terrein dus, het klinkt niet lekker, die gewoontje van hem om een achtste op de hihat over te slaan, draagt daar niet aan bij. Rare fills, elke keer ook dezelfde, verschrikkelijk.
- daarna wat Jazz- ik dacht dat hij een een BigBand had en had verwacht dat hij wel lekker Jazz kan spelen, maar hij doet hele rare onmuzikale dingen en het swingt gewoon echt niet.
- een ballad - verstiert hij niet echt veel in.
- de andere muzikanten overleggen over de structuur van het volgende nummer, hij zit consequent daar zomaar doorheen te beuken, echt vreemd.
- absoluut geen interactie met de andere muzikanten, wat een autist...

Wonderlijk, hoe kan iemand met zo weinig talent, zich zo lang handhaven? Dit moet een leek toch ook in de gaten hebben?

Mmm, ik heb nooit met drummersoren naar de Beatles geluisterd, maar begin nou benieuwd naar Ringo Starr te worden...

Omhoog