Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

grohllebol

Happy new year!  *O* *O*

Ik zat nog naar die Duitser te luisteren, maar op sommige momenten lijkt het alsof hij op de maat zit, andere er weer naast... Kan het niet een compilatie zijn van fragmenten???

Aan de andere kant, als RJ en en PaQ zo de drum DVD's van RJ hadden afgemixed... OMG... Dan sta je als pro toch aardig in je hemd. Lijkt mij niet dat iemand je dan nog serieus neemt...  8)7
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Robert-Jan

 -O-

Ik neem t op als compliment...maar..eehm je noemt hem pro..wat ben ik dan?

:+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Karim Bizid

Gelukkig 2012 allen!!

Waar ik mij iedere keer weer ongelooflijk aan erger...
is deze plaat:



Vanaf 1:30, na het refrein, gaat de drummer gewoon terug naar de prima passende shuffle...
Maar zodra het 2e couplet begint gaat hij, naar mijn mening, compleet doelloos z'n bas doortrappen...

Ik kan er niets aan doen, maar ik snap deze keuze vanuit het muzikale aspect niet, maar ook vanuit het producerende aspect niet...

Compleet doelloos en zonde van de feel van het hele nummer!!

Zo.. dat is er uit...  :w
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

grohllebol


-O-

Ik neem t op als compliment...maar..eehm je noemt hem pro..wat ben ik dan?

:+


Lang leve internet fora  :'( , ik bedoelde het als compliment richting jou. De goede kwaliteit van de DVD's.

Om precies te zijn, jij als pro drummer, en leraar zou toch aardig in je hemd staan als jouw drum DVD's zo slecht zouden zijn afgemixed. Eerste indruk is alles, als jij zo beroerd er op zou staan, lijkt mij dat geen goede reclame  8)7

Omdat die Duitser een drumschool heeft, ga ik er in eerste instantie van uit dat hij er z'n brood aan verdient... en dus een pro is...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Robert-Jan

#104
jan 01, 2012, 20:15 Last Edit: jan 01, 2012, 20:16 by Robert-Jan
 ;)


Weet je wat het is..qua audio en video is dit filmpje helemaal niet verkeerd..hij gebruikt spullen die dik voor mekaar zijn.
Maar ja als je je drumstel niet kan stemmen, niet kan spelen en ook nog een belachelijk playalong liedje gebruikt, dan kan zelfs steven spielberg er niets meer mee.
Ik zie wel vaker filmpjes waarvan ik denk..joh als je nou eerst net zoveel tijd in je drummen stopt als dat je in het maken van het filmpje had gedaan dan was het een stuk beter geworden.
Kan me niet zo voorstellen dat hij een dikke boterham verdiend met een drumschool, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. 8)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Gelukkig 2012 allen!!

Waar ik mij iedere keer weer ongelooflijk aan erger...
is deze plaat:



Vanaf 1:30, na het refrein, gaat de drummer gewoon terug naar de prima passende shuffle...
Maar zodra het 2e couplet begint gaat hij, naar mijn mening, compleet doelloos z'n bas doortrappen...

Ik kan er niets aan doen, maar ik snap deze keuze vanuit het muzikale aspect niet, maar ook vanuit het producerende aspect niet...

Compleet doelloos en zonde van de feel van het hele nummer!!

Zo.. dat is er uit...  :w



Ik erger me er niet aan, ik zou het eerder zien als een stukje dynamische opbouw.  8)7

musiqman

Heerlijk nummer. Ook lekker om te spelen,. Idd een stukje opbouw. Beter dan het standaard riedeltje imo.

grohllebol


;)


Weet je wat het is..qua audio en video is dit filmpje helemaal niet verkeerd..hij gebruikt spullen die dik voor mekaar zijn.
Maar ja als je je drumstel niet kan stemmen, niet kan spelen en ook nog een belachelijk playalong liedje gebruikt, dan kan zelfs steven spielberg er niets meer mee.
Ik zie wel vaker filmpjes waarvan ik denk..joh als je nou eerst net zoveel tijd in je drummen stopt als dat je in het maken van het filmpje had gedaan dan was het een stuk beter geworden.
Kan me niet zo voorstellen dat hij een dikke boterham verdiend met een drumschool, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. 8)


Precies wat ik bedoel, presentatie is zo rete belangrijk. Zeker in deze tijd van youtube etc moet de presentatie net zo strak zijn als de kunsten op je drumkit. En anders moet je het presentatie deel uitbesteden aan iemand die daar goed in is... En dan geldt kwaliteit >> kwantiteit, liever een paar goede filmpjes, dan een joetjoep kanaal vol met crappy vids.
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

grohllebol


Gelukkig 2012 allen!!

Waar ik mij iedere keer weer ongelooflijk aan erger...
is deze plaat:



Vanaf 1:30, na het refrein, gaat de drummer gewoon terug naar de prima passende shuffle...
Maar zodra het 2e couplet begint gaat hij, naar mijn mening, compleet doelloos z'n bas doortrappen...

Ik kan er niets aan doen, maar ik snap deze keuze vanuit het muzikale aspect niet, maar ook vanuit het producerende aspect niet...

Compleet doelloos en zonde van de feel van het hele nummer!!

Zo.. dat is er uit...  :w


Ik vind de drums precies passen eerlijk gezegd, maar goed ieder z'n mening.
Ik ga er vanuit dat de drummer een arrangement voor z'n neus krijgt, met het verzoek zo te spelen. Dan is er weinig ruimte voor eigen interpretatie ;)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

rude

Drummers uit het publiek die vlak voor je optreden ff uitgebreid komen vertellen dat je verkeerd opwarmt, dat hun china beter zou passen, dat mijn snare te hoog staat, dat de nagel van mijn linkerpink te kort is om goed bij basspedaal te komen...

Pleur op  :w
Yellow, the new black!

dunDaan


Drummers uit het publiek die vlak voor je optreden ff uitgebreid komen vertellen dat je verkeerd opwarmt, dat hun china beter zou passen, dat mijn snare te hoog staat, dat de nagel van mijn linkerpink te kort is om goed bij basspedaal te komen...

Pleur op  :w

Inderdaad, zolang het geen Vinnie Collaiuta of iemand in die orde grootte is heb ik ook een pleuris hekel aan allemaal dat soort "goede adviezen"
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Heb ik van mijn hele leven nog nooit last van gehad. Gewoon heel chagrijnig kijken dan komt het wel goed  :)

rude

Dus niet zoals in je avatar?  :')
Yellow, the new black!

Joris

#113
jan 02, 2012, 16:32 Last Edit: jan 02, 2012, 16:34 by Joris
Gewoon geen harddrugs doen dan zie je er ook niet uit als een mongool die de hele tijd loopt te kaken  ;)

groovemaker

Ik vindt die four on the floor eigenlijk ook niet zo chill  8)7
If it's too Loud you're too old!

Rick


Drummers uit het publiek die vlak voor je optreden ff uitgebreid komen vertellen dat je verkeerd opwarmt, dat hun china beter zou passen, dat mijn snare te hoog staat, dat de nagel van mijn linkerpink te kort is om goed bij basspedaal te komen...

Pleur op  :w


Ik heb ooit tegen een drummer gezegt "ik zou je snare even stemmen" - waarop ik aps reactie kreeg "kan jij dat?"

Vervolgens een snare gestemt haha.

Animal baars

Ik kan me echt ergeren aan drummers die bij een koor spelen en daar een volledige 16 delige drumset met 19 bekkens hebben staan. De drummer bij het koor van m'n vriendin is er zo een... Klein podium, 30 koppig gospelkoor en dan zo'n knetter van een drumstel. Het hele koor moet dan op een postzegel staan swingen. En als het drumspel dan super goed was had het minder erg geweest. Maar bij niet strak, te druk en niet 'dienend' spelen gaan mijn pompoms lekker omlaag -O-

Rick


Ik kan me echt ergeren aan drummers die bij een koor spelen en daar een volledige 16 delige drumset met 19 bekkens hebben staan. De drummer bij het koor van m'n vriendin is er zo een... Klein podium, 30 koppig gospelkoor en dan zo'n knetter van een drumstel. Het hele koor moet dan op een postzegel staan swingen. En als het drumspel dan super goed was had het minder erg geweest. Maar bij niet strak, te druk en niet 'dienend' spelen gaan mijn pompoms lekker omlaag -O-



Size does matter! 8)7


Je hebt wel gelijk, al zou ik me ook ergeren aan zo'n drummer op een klein drumstel

stick tight

drummers (en andere muziekanten) die al tijdens de soundcheck willen laten zien wat ze allemaal kunnen.

Sander?

aan muzikanten (niet specifiek drummers) die allerlei acrobatische oefeningen aan het doen zijn om (zo redeneer ik dan) het publiek af te leiden van hun muziekspel. Gitaar smijten, headbangen en springen vind ik wel leuk om te zien hoor, maar dan wel op de daarbij horende muziek en dan niet constant als een circus Renz act op een podium staan.

FoREVer



Size does matter! 8)7


Je hebt wel gelijk, al zou ik me ook ergeren aan zo'n drummer op een klein drumstel



+1

Zo snare hihat en bassdrum....
( of bedoel je dat niet? daar word ik echt heel verdrietig van  -O- , maar aan de ander kant lijkt dat ook weer uitdaging   *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris


Ik heb ooit tegen een drummer gezegt "ik zou je snare even stemmen" - waarop ik aps reactie kreeg "kan jij dat?"

Vervolgens een snare gestemt haha.


Ik heb zo vaak snares voor lui gestemd, het is blijkbaar toch heel moeilijk voor veel drummers.

Karim Bizid

Je moest eens weten hoe vaak ik als geluidsman drums sta te stemmen...

9 van de 10 keer krijg je dan als reactie:
"Owja, dankje... ik weet niet hoe dat moet dus heb er eigenlijk al 2 jaar niets aan gedaan"
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Sticks

Ik heb vooral een hekel aan drummers die een enorm te kort hebben aan creativiteit tijdens het spelen en daarom extreem veel met hun stokken gaan gooien en draaien. Dit ziet er allemaal wel leuk uit, maar ik vind het leuker om te luisteren naar een lekkere creatieve beat dan om te kijken naar de acrobatische kunsten van de drummer. In Frankfurt vorig jaar was er zo iemand die daarnaast ook zijn stok een stuk of 4 keer liet vallen, wat hem afleidde en toen moest ie weer terug in de beat komen. Als je er niks van merkt, dan vind ik het best, maar als je het merkt vind ik het gewoon irritant.

Erik

Ben ik met je eens. Maar een stap erger dan een drummer die een superinteressante beat speelt, is een drummer die zo'n beat speelt, maar daar wel gelijk het nummer mee verknalt. Zo moet je als je ac/dc speelt geen rare fratsen uithalen. Altijd je plek weten binnen de muziek.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Omhoog