Voorbeelden van diverse drum-vst's

Gestart door Hammar, jan 23, 2012, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

In het homerecording topic had ik belooft wat drum vst's op een rij te zetten.

Viel nog niet eens mee want de standaard GM drummap blijkt toch niet zo standaard te zijn als men zegt.
Ik moest dus steeds midi nootjes verplaatsen (of midinootnummers veranderen) om de juiste sounds te krijgen. De meeste kits hebben 4 toms behalve de Abbey Road '70, die had er 3. De Abbey Road '60 heb ik maar even overgeslagen. Van Addictive heb ik even de standaard kits genomen, want die is wel heeeel erg uitgebreid.

Dit zijn midi noten handmatig neergezet in de drummap, dus NIET ingespeeld met m'n TD-10.

http://soundcloud.com/drummerhammar/sets/diverse-drum-vsts

Hoefnix

Mooie vergelijking. Ik vind vooral de verschillen in het stukje na 0.09 heel mooi.
Abbeyroad heeft maar één sample zo te horen, het lijkt wel een automatisch geweer.

Robert-Jan

Tof, dank je wel !
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Abbeyroad heeft maar één sample zo te horen, het lijkt wel een automatisch geweer.


Ik begrijp dat deze opmerking als "minpunt" is op te vatten? Vreemd wel, Abbeyroad komt vaak erg goed uit review's, zou het aan de wijze van (re)produceren van de sounds kunnen liggen?

Hoefnix

@Robert-Jan: is het een idee om de mixosuarus ook aan toe te voegen?

Geen idee, in mijn oren klinken de snelle passages in Abbeyroad niet mooi. Maar dat is ook gewoon een kwestie van smaak/gewenning.

Van Addictive Drums zou ik de Ludwig Black (of Blue) Oyster er nog wel eens bij willen horen.

Paul

Top initiatief, Hammar.
Ik vind het eerlijk gezegd best "eng" om te horen hoe goed dit al klinkt, zeker als ik bedenk dat een computer dit "speelt". Dat is toch iets anders dan zelf met een e-kit die samples aansturen.

Robert-Jan

Bedoel je in de toms hoefnix?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Inderdaad dat snelle stuk met de toms. De meeste vst's gebruiken meerdere samples voor het weergeven van een even harde aanslag om 'machine gunning' te voorkomen. Vooral in de snelle stukken en dubbelbas wordt het dan lelijk (is mijn mening/smaak).

Ben benieuwd naar geluidsbestanden van Mixosaurus.

Hammar

#8
jan 24, 2012, 08:27 Last Edit: jan 24, 2012, 08:29 by Hammar
Mixo heb ik ook, alleen niet hier nu, die samplebank is zo achterlijk groot dat het op een aparte HD staat.
Ik ga proberen ook die te regelen.

Machinegunning komt niet alleen door de sample zelf hoor, maar ook hoe die getriggerd wordt, zoals ik al zei, dit is geprogammeerd, da's toch wel te horen?

Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een Ludwig kit zat in Addictive? ff zoeken!

Wat ik ook vreemd vond is dat alle ghostnotes qua volume heel erg verschilden per kit, dat moest ik, naast de nootnummers, steeds opnieuw instellen.

Hoefnix

Dat is de retro pak:

Black Oyster Vintage Kit

A groovy Ringo Starr kit that takes you back to the days of The Beatles. This kit works perfectly for anything from Motown to psychedelic Pop. Medium sizes and coated heads give you a geuine 60s pop sound.

Kick: Ludwig Black Oyster Vintage 20x16"
Snare: Ludwig Vintage 14x5"
Toms: Ludwig Black Oyster Vintage 12", 13", 16"

Blue Oyster Vintage Kit

Size does matter! This kit mimics the setup by Led Zeppelin drummer John Bonham. The big sizes and coated heads tuned in a very characteristic way, give you a clear and thunderous drum sound!

Kick: Ludwig Blue Oyster Vintage 22x16", 26x14"
Snare: Ludwig Supraphonic 402 14x5", 14x6.5"
Toms: Ludwig Blue Oyster Vintage 13", 14", 16", 18"

Vistalite Kit

The acrylic see-through Vistalite drums became popular in the early 70s for their great looks, fast attack and clear sustain. Legend Keith Moon used to play live sets with an extra water-filled Vistalite floor tom used as a fish bowl!

Kick: Ludwig Vistalite 22x16", 24x16"
Snare: Ludwig Vistalite 14x5"
Toms: Ludwig Vistalite 12", 13", 14", 16"

Hoefnix


Mixo heb ik ook, alleen niet hier nu, die samplebank is zo achterlijk groot dat het op een aparte HD staat.
Ik ga proberen ook die te regelen.

Machinegunning komt niet alleen door de sample zelf hoor, maar ook hoe die getriggerd wordt, zoals ik al zei, dit is geprogammeerd, da's toch wel te horen?


Dat klopt, toch verschilt het enorm hoe het klinkt bij de verschillende VST's vind ik. Of er één sample in een sextool wordt afgespeeld of een random keuze uit bijvoorbeeld 8 samples maakt een groot verschil.

In de oude AD kon je instellen dat je maar één sample wou gebruiken (in de nieuwe nog niet gevonden). Dan hoorde je machine gunning enorm toenemen.

Citaat

Wat ik ook vreemd vond is dat alle ghostnotes qua volume heel erg verschilden per kit, dat moest ik, naast de nootnummers, steeds opnieuw instellen.


Merk je dat ook tijdens het spelen?

Hammar

Nee, sorry, die kits heb ik niet. Zal wel een uitbreiding zijn?

Robert-Jan

Ik wil dat van de week welmff doen hoor.. Kan je me de midi file sturen hammar?
Dan hebben we dezelfde track, beste vergelijk.
Ik heb hier ook iets , half gespeeld helf geprogrammeerd..
http://www.xxldrums.com/wp-content/uploads/XXL-solo-drums-mixosaurus-demo.mp3

En dvd drum on = mixosaurus.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

piebe

Een mooi initiatief om ze eens op een rij te hebben en eigenlijk mag SD2 ook niet ontbreken vind ik! :)

Top initiatief, Hammar.
Ik vind het eerlijk gezegd best "eng" om te horen hoe goed dit al klinkt, zeker als ik bedenk dat een computer dit "speelt".

Dat vind ik reuze meevallen, vooral de toms en de bekkens blijven klinken alsof ze uit een casio keyboard komen.

Robert-Jan

Maar zoals eerder gezegd, het gaat om een simpel midi voorbeeld..met een setting waar je nog vanalles aan kan sleutelen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

toch is dit denk ik nog steeds de beste VST (en de duurste)

piebe


Maar zoals eerder gezegd, het gaat om een simpel midi voorbeeld..met een setting waar je nog vanalles aan kan sleutelen..

Weet ik wel maar ik werk zelf ook met die software dus weet ik wel wat er mee mogelijk is.

FeltMi


toch is dit denk ik nog steeds de beste VST (en de duurste)

Welke bedoel je dan? Abbey Road?
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Hammar

Nee, ik denk Mixosaurus.

Hoefnix

Inderdaad Mixosaurus!

paQ

ja die bedoelde ik. zo vreselijk indrukwekkend. moet ook wel met 100 GB voor 1 kit

Hammar

113Gb zelfs op een ssd harddisk, vandaar de prijs ook denk ik!

piebe

Dat het veel samples zijn wil niet zeggen dat ze ook allemaal getriggerd worden. Hoeveel snares passen er in een vier kwarts maat? Als je er twee hoort is het al lastig om ze van elkaar te onderscheiden, dus zijn zeven samples per aanslag meer dan zat. Om het meeste uit zulke programma's te halen moet je minimaal toch wel een td-20 hebben maar liever de nieuwste td-30. Allemaal prachtige spullen die ik graag wil hebben als ik de loterij win of een rijke vrouw trouw.

Robert-Jan

Het dynamisch bereik is gewoon heftiger..niet alleen op je snare maar voor alles.
Als je dat niet wilt gebruiken, dan is het overdone inderdaad.

Overigens werkt het prima met een td 12
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FeltMi


[...] Om het meeste uit zulke programma's te halen moet je minimaal toch wel een td-20 hebben maar liever de nieuwste td-30. Allemaal prachtige spullen die ik graag wil hebben als ik de loterij win of een rijke vrouw trouw.

TD-20: check! :Y
VH-12: check! :)
Maar vanwege aanschaf daarvan nu voorlopig ff geen middelen beschikbaar om mooie VST gear aan te schaffen  :N

Maar vroeg of laat speelt het G.A.S. weer op en dan moet ik wel weten wat ik moet hebben hè  ;)
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Omhoog