opnemen van E-kit met midi

Gestart door Paulus_n, aug 16, 2015, 18:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paulus_n

Hallo allen.

ik heb me een Midi interface (kabel) aangeschaft. fruityloops op de computer gezet. ik ben al zover dat ik er geluid uit krijg als ik op mijn pads sla, dat kan ik dan opnemen.
maar nu sla ik 1 keer op mijn snare en vaak hoor ik dan 2 slagen. een soort echo lijkt het wel.probleem had ik ook op andere pads.
mijn laptop is niet echt veel bijzonders. heb aan programma's zitten denken zo als EZdrummer of Addictive drummer maar lijkt me dat ik daar beter eerst een andere laptop voor aan kan schaffen.
wat ik wil doen is over gitaarpartij kunnen spelen die ze mij toesturen en dan ook hier en daar aan kan sleutelen qua volumes en dingen recht zetten.
eerder deed ik met alleen audio opnemen maar ik wil meer kunnen.
heeft de echo te maken met met een slechte geluidkaart?of doe ik wat fout.
ik speel op een Roland td 12 daar lijkt het me niet aan te liggen.

allen hulp is welkom en bedankt
 


Technobeat

#1
aug 16, 2015, 21:37 Last Edit: aug 16, 2015, 21:46 by Technobeat
Met alleen een midikabel ben je er natuurlijk nog lang niet .
je moet ook nog een goede audio/midi interface hebben - een goed programma en veel geduld want er moet het nodige in en afgesteld worden .
Dan heb je nog te maken met het euvel latency , en daarvoor heb je dan die audio-midi interface nodig om dat zo laag mogelijk te krijgen .

Maar goed , er staat heel veel over geschreven in de E-drumtopics dus als je rustig de tijd neemt om , wat voor jou van toepassing is , door te lezen kom je al een heel eind .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paulus_n

Roland UM-ONE-MK2 USB MIDI-interface.
zou ik met dit dan een eind verder mee komen?
ben hier nu al 2 dagen mee aan het  puzzelen en een deel al gelezen maar op de een of andere manier is het nog allemaal chinees
kan niet echt goed vinden wat je hiervoor nodig hebt in jp en janneke taal.
Bv. is fruityloops genoeg of is het beter om met EZdrummer in fruityloops te werken.

Technobeat

Roland UM-ONE-MK2 USB MIDI-interface
Kort door de bocht : Nee , de Roland UM-One is alleen een '' verloop '' USB-midikabel .
Je moet echt een audio midi interface gebruiken wil je aanvaardbare resultaten kunnen behalen .
En dan zou je bv hier aan kunnen denken :






Maar er zijn nog vele , vele andere merken en type`s en in nog meer prijscategorieën
zie :

http://www.bax-shop.nl/audio-interface/externe-audio-interface



Ben met dit gebeuren vorig jaar zelf bezig geweest om één en ander te verkennen , maar heb toch besloten om het niet te doen en heb een 2Box drummodule gekocht waar in je allerlei drumsamples van internet kunt laden en dan heb je 0 latency .


Maar er zijn vast forumleden die wel draaien met een E-kit voorzien van een audio interface en een programma als EZ-drummer en zij kunnen je vast meer vertellen . 



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Maar er zijn vast forumleden die wel draaien met een E-kit voorzien van een audio interface en een programma als EZ-drummer en zij kunnen je vast meer vertellen .
Yup, ik gebruik de combi TD9/Steinberg UR22/EZdrummer. Hoewel de Steinberg echt wel goed is (4ms latency) blijf ik de latency voelen, en vind dat nog steeds merkbaar irritant.
Ook heb ik de hihat nooit goed werkend gekregen, werkt gewoon niet out-of-de-box met EZ en vereist waarschijnlijk ingewikkelde MIDI-mapping. Je kunt dit helaas niet in EZ doen. In het flink duurdere Superior Drummer zou die hihat wel goed moeten werken.
Verder vind ik de standaard samples tegenvallen, heb ook aanvullend Jazzpack.
EZ is dus wat mij betreft helemaal niet EZ , en raad ik af.

leeqnl

Ik heb zelf gewerkt met de combinatie Roland TD6/Behringer audio interface/Superior Drummer. Ik had een latency van 6 tot 8 ms (afhankelijk welke laptop ik gebruikte) wat toch behoorlijk netjes is. Alleen had ik het zelfde als djska. Je blijft het toch ergens voelen. Ik gebruik nu altijd de ingebouwde sounds van de Roland om thuis te spelen, en voor de band heb ik een Mapex Pro M gekocht. De Roland geluiden zijn om thuis wat te spelen acceptabel.

Het probleem met de Hi-hat wat djska heeft met EZ drummer had ik met Superior ook. Hier kun je wel je midi-mapping aanpassen, maar echt fijn kreeg ik hem niet. Voor mij is het Midi/VST verhaal op hold, aangezien ik die latency niet fijn vind.

Paulus_n

nou waar het mij om draait is om over gitaarpartijen te kunnen spelen die ze mij toe zenden.
Dat ik dan hier en daar aan kan sleutelen. dat de hihat niet zo super klinkt of dat die niet open of dicht gaat maakt niks uit.
het is alleen een basis dat we weten hoe er B.V de zanglijn over heen moet komen.een soort pre-recording voordat we de studio in duiken.
eerder deed ik dat met audio opnames maar daar ben ik niet tevreden over aangezien je er niks aan kunt editten.
ik gebruik het niet live maar puur gericht om voor op te nemen.
misschien heeft er iemand een ander idee of visie op dit gebeuren hoe dat ik dit het beste kan aanpakken.
 

Robert-Jan

Op het gevaar af dat we weer een pc/mac discussie krijgen..
Als je een macbook zou kopen kan je zo goed als 'plug and play' met garageband beginnen..goede samples om mee te beginnen, goede opname software om mee te beginnen..wil je meer dan kan dat uiteindelijk natuurlijk ook door bijv naar superior/ bfd of aanverwante software te gaan kijken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paulus_n

is hier dan een alternatief voor, voor op de pc dat iemand weet?

animal

4 tot 6 ms i m.i. echt veel te veel om lekker e-drums te kunnen spelen.
Met een Behringer X AIR XR12 of XR16 of XR18 is een latency van 1,5 tot 2 ms te behalen en dat speelt wel fijn.  :Y
USB+ midi + Wifi maken het apparaat heel geschikt voor het aansturen van VST-drums.

djska

4 tot 6 ms i m.i. echt veel te veel om lekker e-drums te kunnen spelen.
Met een Behringer X AIR XR12 of XR16 of XR18 is een latency van 1,5 tot 2 ms te behalen en dat speelt wel fijn.  :Y
USB+ midi + Wifi maken het apparaat heel geschikt voor het aansturen van VST-drums.
Sorry, maar is waarschijnlijk alleen maar de audio-buffer en niet de end-to-end latency.

animal

Ik weet dat je sceptisch bent, maar ik weet echt wel waar ik over praat. :Y

Paulus_n

inmiddels al wat liggen te experimenteren.
Nu heb ik me ene interface aangeschaft. dit loopt wel lekker via mijn Addictive drums.
Veel beteren sound als Roland zelf.
Nu kan ik niet opnemen met Cubase omdat mijn computer dat niet aankan.
loopt de pongel vast..
nu wil ik proberen om gewoon de audio van mijn Addictive drummer op te nemen.
Hier gaat er wat mis.de drag en drop functie kan maar 15 seconden opnemen.
via een ander recorder programma komt er geen signaal binnen.
van alles geprobeerd met instelling van de microfoon ingang maar niks.
ik zet er een 2de pc bij. dus 1 voor de VST en de anderen voor op te nemen.
kan dat ook anders?of moet dat op deze manier omdat de pc niet snapt dat er 2 audio signalen binnen komen
 

Omhoog